xraymutation 0 Napisano Wrzesień 18, 2015 Cześć, dotarła do mnie ostatnio informacja, że silnik (otwory wlotowe i wylotowe z zaślepkami) i rama (uchwyty pod bakiem) w M695 są przygotowane do montażu chłodnicy oleju. Szybki risercz w internetach i znalazłem nawet model z taką właśnie instalacją. Zamieszczę zdjęcie zaraz po moich pytaniach, na które może ktoś miałby ochotę odpowiedzieć: 1. Jaki model chłodnicy wybrać. Na rynku jest sporo modeli różniących się chociażby rozmiarami. 2. Czy po montażu, musiałbym podjąć jakieś dodatkowe kroki , np. -czy trzeba dolać oleju, bo wydaje się, że objętość 'krwiobiegu' się powiększa, -czy trzeba przeprogramowywać kompa w jakiś sposób, czy olej będzie sobie po prostu krążył? Mam nadzieję, że montaż chłodnicy przedłużyłby życie silnikowi. Szczególnie w tak upalne lata jak ostatnie. Jeśli temat rozwinąłby się tutaj, to może uszczęśliwiłby paru użytkowników M695 zaglądających na forum. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
johnnyb88 0 Napisano Wrzesień 18, 2015 http://www.ducatimonsterforum.org/index.php?topic=22449.30 Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
ples 0 Napisano Wrzesień 18, 2015 (edytowany) Ostatnio myślałem o chłodnicy także do swojego motocykla. Zrezygnowałem, ale nie dlatego, że nieopłacalne czy coś, ale zauważyłem, że temperatura waha się w okolicy 100-108 stopni C, więc jest ok. Chciałem chłodnicę, bo jadąc A1 prędkością autostradową (nie więcej, cienki bolek jestem), temperatura skoczyło do ponad 130 StC. Jednak kulając się po mieście jest ok. Bałem się, że po montażu chłodnicy silnik może być niedogrzany. Z moich research wynikało: 1. potrzebujesz zaślepkę/dekiel przedniego cylindra, która ma zaczep do chłodnicy (mój nie posiada, musiałbym zmienić). Nr części 240.1.012.1BB Intake valve cover (z katalogu części do S2R, pewnie pasują inne); 2. chłodnica, wiadome: 548.4.030.1A Oil cooler (z katalogu części do S2R, pewnie pasują inne); 3. węże od chłodnicy do silnika: 875.1.053.1A Oil delivery pipe, 875.1.052.1A Oil return pipe (z katalogu części do S2R, pewnie pasują inne); 4. króćce do podłączenie węży z pkt. 3. Zarówno od strony chłodnicy jak i silnika: 815.1.022.1A Nipple (S2R) + podkładki; 5. dynksa, który znajduje się "w" filtrze oleju. Nie wiem jak to dokładniej napisać, ale nr części to 799.2.077.2A Bypass spring (z katalogu części do S2R, pewnie pasują inne). Wszystko poskładać i jazda. Nie wiem niestety, czy trzeba olej dolewać ;) Moje próby zakupów zakończyłem na tych "odkryciach". Owocnego szukania części! Jeśli zmontujesz, to proszę wróć do tematu i daj znać jak z temperaturą w "normalnych" warunkach miejskich ;) Edytowano Wrzesień 18, 2015 przez ples Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
maniujr 0 Napisano Wrzesień 19, 2015 Oczywiście, że trzeba dolać oleju, bo obieg będzie większy. Montujesz chłodnicę, odpalasz, niech pochodzi, gasisz, stygnie, sprawdzasz poziom i dolewasz. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
xraymutation 0 Napisano Wrzesień 19, 2015 Wielkie dzięki, dosyć wyczerpująco mi nakreśliliście sprawę. Owocnego szukania części! Jeśli zmontujesz, to proszę wróć do tematu i daj znać jak z temperaturą w "normalnych" warunkach miejskich ;) To moja 'misja' na zimę. Testy w wysokich temp. już pewnie w przyszłym sezonie. Dam znaka co i jak. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
martini 34 Napisano Wrzesień 19, 2015 dołóż dodatkowy czujnik temp. i mały wentylator by załączył się i działał w zatorze ulicznym... Powinno coś małego spasować z Japonii, inaczej nie ma sensu montować chłodnicy, mając M800 temp skakała w korkach do 130'c a w czasie jazdy oscylowała ok 78-101'c w zależności od prędkości, temp. zew. warunków jazdy. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
bialy114 1 Napisano Wrzesień 20, 2015 Miałem RAZ (w pierwszym sezonie) strach w oczach, gdy turlając się paradzie (co mnie podkusiło ???) zobaczyłem 130stC. Zjazd na bok, "telefon do Przyjaciela" i słyszę: "Twój Monster jest taki cwany, że jak się zbyt mocno zagrzeje, to Ci zgaśnie. Poza tym masz moto do zapieprzania, a nie do paradowania" Od tej pory nie miałem stresu związanego z temperaturą. Myślę, ze skoro konstruktor nie dał chłodnicy do M695, to wiedział, że nie ma takiej konieczności, a dokładając to, że Monstery śmigają w cieplejszych od klimatu PL krajach - może najwyżej zmieniłbym markę oleju. To (podobno !!) też ma znaczenie ;) Przecież nie śmigasz w RPA ;) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
xraymutation 0 Napisano Wrzesień 22, 2015 Leję Shella Advance Ultra 4. Myślę, że dał radę, bo przy wymianie 2tyg. temu nie było nawet opiłków na magnesie nakrętki. A z tym klimatem to już nie aktualne. Jak u nas było 39 stopni to kumpel jadący na wakacje na Filipiny śmiał się, że jedzie się tam ochłodzić :P dołóż dodatkowy czujnik temp. i mały wentylator by załączył się i działał w zatorze ulicznym... Powinno coś małego spasować z Japonii, inaczej nie ma sensu montować chłodnicy, mając M800 temp skakała w korkach do 130'c a w czasie jazdy oscylowała ok 78-101'c w zależności od prędkości, temp. zew. warunków jazdy. Dzięki martini, dobrze wiedzieć jak to wygląda w praktyce. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
asy44 0 Napisano Czerwiec 12, 2019 ma ktos wymiary tej zaslepki w filtrze chcialem taka dorobic Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach