darkroom51 0 Napisano Październik 7, 2015 Cześć Wszystkim, Mój pierwszy post na tym forum i mam nadzieję, że nie dubluje tematu (a przynajmniej niczego podobnego nie znalazłem). Wiem, że na pierwszy rzut oka temat wygląda naiwnie, ale tak naprawdę sporo by mi rozjaśnił. Próbowałem szukać podobnych wątków na forach zagranicznych i znalazłem tylko, krótkie info w poście jakiegoś gostka, że "wg katalogu "jedykna" powinna dobić do 40 mph (czyli ok 60km/h), a on na swoim dobija tylko do 20 mph itp". Od dłuższego już czasu dręczy mnie pytanie: czy mój M750 "idzie tak jak trzeba". Na razie nie dane mi było jeździć na innym M750 poza swoim i rzecz jasna nie mam żadnego porównania. Dlatego też, M750 wszystkich forów - łączcie się!! i wpisujcie jaka prędkość max jesteście w stanie uzyskać na 1,2,3 biegu. Oczywiście chodzi mi o rozsądną prędkość max, czyli dobicie do max mocy, kiedy jeszcze czujemy kopa, a nie katowanie poza zakres. Plus wpisujcie modyfikacje jakie macie w swoich M750 (sportowe kominy, zmienione dysze, filtr itp.) U mnie wygląda to tak: M750 '97 (przebieg: ~13000 km) 100% fabryka, brak jakichkolwiek modyfikacji. I - do ok 50km/h II - do ok 80 km/h III - do ok 120 km/h I jeszcze bonusowe pytanie. Przy jakiej minimalnej prędkości na "dwójce" zaczyna się u Was "szarpanie". Ja u siebie wolniej niż ~35 km/h na "dwójce" nie pojadę. dzieki za wszelkie odp i pozdrawiam Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
chojny 0 Napisano Październik 10, 2015 Cos masz nie halo ze sprzętem. 1 - 70km/h 2 - 120km/h 3 - 150km/h Dalej nie sprawdzałem bo zimno dzisiaj jak cholera. Na 2 biegu płynnie przyspiesza od 20km/h Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
bialy114 1 Napisano Październik 10, 2015 (edytowany) Nie mam katalogu ani Monstera 750, ale wydaje mi się, że różnice mogą być spowodowane zastosowaniem innych zębatek niż fabryczne. Co daje i jak działa zmiana przełożeń możesz sobie popatrzeć pod linkiem niżej ;) http://www.gearingcommander.com/ Edytowano Październik 10, 2015 przez bialy114 Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
cinek78 124 Napisano Październik 10, 2015 ile masz KW w dowodzie - może to jakiś dławiony egz.? szarpanie to kwestia inspekcji ustawień silnika - regulacja nie zlikwiduje całkowicie tego objawu ( w końcu V2 :mrgreen: ) , ale fajnie wygładzi charakterystykę.. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
darkroom51 0 Napisano Październik 10, 2015 Cos masz nie halo ze sprzętem. 1 - 70km/h 2 - 120km/h 3 - 150km/h Dalej nie sprawdzałem bo zimno dzisiaj jak cholera. Na 2 biegu płynnie przyspiesza od 20km/h Dzieki Chojny. To mi daje do myślenia, bo podejrzewałem, ze powinien lepiej jechać. Tylko tez kwestia tego, ze ja mam najstarsza 750tke '97, czyli z tym starszym silnikiem, a z tego co pamietam to Ty masz 2001 (kiedyś przegladalem Twój pierwszy wątek).Jeszcze raz dzięki za odp i poswiecenie, bo kajtnac się dzisiaj rano, to naprawdę hardkorowa przejażdżka. Sent from my XT1068 using Tapatalk Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
darkroom51 0 Napisano Październik 10, 2015 Nie mam katalogu ani Monstera 750, ale wydaje mi się, że różnice mogą być spowodowane zastosowaniem innych zębatek niż fabryczne. Co daje i jak działa zmiana przełożeń możesz sobie popatrzeć pod linkiem niżej ;) http://www.gearingcommander.com/ Bialy114, dzięki za link. Ja mam u siebie fabryczne zębatki, wiec to raczej nie w tym rzecz. Sent from my XT1068 using Tapatalk Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
darkroom51 0 Napisano Październik 10, 2015 ile masz KW w dowodzie - może to jakiś dławiony egz.? szarpanie to kwestia inspekcji ustawień silnika - regulacja nie zlikwiduje całkowicie tego objawu ( w końcu V2 :mrgreen: ) , ale fajnie wygładzi charakterystykę.. Dzięki cinek78. To raczej nie jest zdławiony egzemplarz. Gaźniki były juz rozbierane i czyszczone, przez naprawdę dobrych mechaników, wiec było by widać. Nie mniej jednak, wydaje mi się, ze powinien jechać trochę lepiej.Co do szarpania, to juz 2 razy był regulowany i cały czas jest tak samo, nie wiem być może jest tak jak powinno. Muszę się kajtnac na innym i wtedy będę w stanie ocenić. Kiedyś na moim przejechał się właściciel innego monstera i mówił, ze jest normalnie. Chociaż biorąc pod uwagę to co napisał chojny, to na 100% nie dam rady jechać 20km/h na 2 biegu. Sent from my XT1068 using Tapatalk Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
chojny 0 Napisano Październik 10, 2015 Fakt, przed wizyta u Cinka walił łańcuchem a teraz jest miękko i spokojnie ;) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
darkroom51 0 Napisano Październik 11, 2015 Mały update do mojego pierwszego posta. Znalazłem na forum Ducati monster, podobny wątek i ktoś podaje wartości z "user manual'a" M750 mówiące, do jakich prędkości powinno się kręcić na danym biegu, czyli cos w rodzaju max obrotów przed "czerwonym polem": "...it says (roughly) 45mph in 1st, 62 in 2nd, 80 in 3rd, 100 in 4th, and 110 in 5th" Czyli: 1- do 73 km/h, 2- do 100 km/h, 3- do130 km/h. Mając na uwadze powyższe jak i post chojnego, dzisiaj, chyba po raz ostatni w tym sezonie, pocisnalem na całkowitego maxa 1,2,3. No i wygląda to tak: 1 do 70 km/h 2 do 110 km/h (około) 3 do 140 km/h Tylko, ze tak jak mówiłem w pierwszym poście. Do tamtych prędkości z pierwszego posta, przyspiesza dobrze, równo i przyjemnie :). Do tych predkosci z tego posta, to juz jest totalne katowanie i raczej przekraczanie mocy max. Nie jestem w stanie stwierdzić jakie to obroty silnika, ale podejzewam, ze powyzej 8000 obr/min. W sumie tyle, chyba nie będę zdążył tematu, no chyba ze komuś się nudzi, to spoko zapraszam do postowania. Dzięki za zaintetesowanie i wszystkie odpowiedzi. Sent from my XT1068 using Tapatalk Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
chojny 0 Napisano Październik 12, 2015 (edytowany) 110mph na 5th? :roll: Bez problemu idzie 125mph, na niemieckiej autostradzie oczywiście :twisted: Za 110mph to na powrocie z Desmomeetingu mandat płaciłem a się dopiero rozpędzałem :mrgreen: Edytowano Październik 12, 2015 przez chojny Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
chojny 0 Napisano Październik 12, 2015 m750 się kręci do prawie 9tys. Katowanie to ciągłe utrzymywanie max obrotów, długa jazda bez zmiany na kolejny bieg czy stała jazda max. prędkości. Chwilowe wkręcenie silnika na najwyższy rejestr to nic strasznego, o ile się tego nie robi przez złe wbicie biegu i przekręcenie silnika. Co do porannej jazdy... +1,5 stopnia i zrobione 140km... pojechałem na przegląd, stacje diagnostyczną mam 2,5km od domu ale pogoda była tak dobra że nie mogłem sobie odmówić rypa w koło Poznania. Zmarzłem jak cholera ale było warto :mrgreen: Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
darkroom51 0 Napisano Październik 12, 2015 @chojny, dzieki za odp. Rozumiem wszystko co mówisz, ale katalogowo i tak jak mniej wiecej pokazuje twoj wykres mocy, 62KM@7500, czyli kręcenie powyżej 7500 to juz przekraczanie mocy max i powolny jej spadek, przy jak podejrzewam sporym wzroście apetytu na paliwo. Czyli innymi słowy, jeśli jest możliwość wbicia wyższego biegu, to powinno się kręcić do 7500, bo powyżej nie ma sensu. Tak przynajmniej mi się wydaje. Ale abstra$#$#ąc od tego tematu i wracając do moich "rozterek". Mimo wszystko, podejrzewam ze mój moto powinien iść trochę lepiej (na pewno nie jedzie jak Twoj). Choć z drugiej strony, moje gdybanie jest bez sensu, bo najpierw muszę się przejechać na innym M750 i dopiero wyciągać jakie kolwiek wnioski. Nie mniej jednak, dzięki za zainteresowanie tematem. Sent from my XT1068 using Tapatalk Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
mioo 2 Napisano Październik 12, 2015 (edytowany) są ustrojstwa które za pomocą akcelerometra czy gps dadzą ci wynik od 0 do 100km/h i od np 80 do 140. kilka prób i uśrednienie da miarodajny wynik. nawet jak poszukasz to na smartfona znajdziesz. Edytowano Październik 12, 2015 przez mioo Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
darkroom51 0 Napisano Październik 12, 2015 Dzięki mioo, myślę ze to ma sens i sporo by wniosl, do tych naszych rozważań, ale chyba zostawie to do wiosny. Posty chojnego sporo mi dały, bo mam pewnego rodzaju porównanie, które na chwile obecna jest ok. Podejrzewam, ze przy odpowiedniej regulacji (tak jak wspominał Cinek) mój moto jechalby troche lepiej, ale to tez chyba raczej zostanie do wiosny. Sent from my XT1068 using Tapatalk Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
chojny 0 Napisano Październik 12, 2015 @chojny, dzieki za odp. Rozumiem wszystko co mówisz, ale katalogowo i tak jak mniej wiecej pokazuje twoj wykres mocy, 62KM@7500, czyli kręcenie powyżej 7500 to juz przekraczanie mocy max i powolny jej spadek, przy jak podejrzewam sporym wzroście apetytu na paliwo. Czyli innymi słowy, jeśli jest możliwość wbicia wyższego biegu, to powinno się kręcić do 7500, bo powyżej nie ma sensu. Tak przynajmniej mi się wydaje. Niby tak ale... budując rajdówkę, która ma max moc przy 6000RPM i seryjne odcięcie na 6500RPM zmieniam odcinkę na 7200RPM aby po pierwsze nie tracić czasu na dwukrotną zmianę biegu na dojeździe do szykany, bo kiedy brakuje mi kilku metrów to albo zmieniam bieg do góry a następnie muszę zbić albo jadę na odcince tracąc czas a tak mogę silnik zakręcić do 7200RPM i bez zmiany biegu przejechać sekcję. Wszystko zależne jest jak chcesz użytkować sprzęt. Ducatem się najlepiej jeździ używając średniego zakresu obrotów, silnik ładnie pracuje, dźwięk jest kozak. Byłeś ciekaw, sprawdziłem co i jak. Można? Można pytanie tylko po co :roll: Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
darkroom51 0 Napisano Październik 12, 2015 Niby tak ale... budując rajdówkę, która ma max moc przy 6000RPM i seryjne odcięcie na 6500RPM zmieniam odcinkę na 7200RPM aby po pierwsze nie tracić czasu na dwukrotną zmianę biegu na dojeździe do szykany, bo kiedy brakuje mi kilku metrów to albo zmieniam bieg do góry a następnie muszę zbić albo jadę na odcince tracąc czas a tak mogę silnik zakręcić do 7200RPM i bez zmiany biegu przejechać sekcję. Wszystko zależne jest jak chcesz użytkować sprzęt. Ducatem się najlepiej jeździ używając średniego zakresu obrotów, silnik ładnie pracuje, dźwięk jest kozak. Byłeś ciekaw, sprawdziłem co i jak. Można? Można pytanie tylko po co :roll: Ale ja absolutnie nie podwazam tego co powiedziales. Zgadzam się ze wszystkim. Malo tego, jestem szczerze wdzięczny za poświęcenie w warunkach arktycznych ;), bo sporo mi to rozjasnilo. Twoje wartości, plus te z manuala, plus moje wczorajsze testy ... i mniej wiecej odpowiedz juz mam. Jeszcze raz dzięki i Pozdr. Sent from my XT1068 using Tapatalk Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach