Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

golot

zegary monster 620

Polecane posty

Witam serdecznie.

 

Przebywam obecnie w UK.

Zakupiłem tutaj monsterka 620.

ma kilka wad. Podwjrzwam że są ze sobą powiązane. Kolejno:

nie działa prędkościomierz, wyświetlacz też pokazuje głupoty.

i nie mam świateł długich, jednak kontrolka od długich świeci się non stop po włączeniu świateł.

 

Rozebralem zegary i w środku bylo trochę wilgoci, ale niestety płytka w jednym miejscu jest delikatnie zielona.

 

Czy macie koledzy jakiegoś magika co naprawia takie zegary ? A może da się to jakoś samemu naprawić ?

 

Czy ktos używa jakichś zamienników zegarów?

Czy po założeniu innych zegarów z innego duca przebieg wskazywany przez zegar będzie mój czy tego drugiego ?

 

pozdro golot

 

Ps sory za ewentualne błędy ., piszę z telefonu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zielony nalot to nie problem należy go zmyć, ważne aby ścieżki nie były przerwane i wszystkie styki były czyste, a żarówka nie jest spalona?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zielony nalot to nie problem należy go zmyć, ważne aby ścieżki nie były przerwane i wszystkie styki były czyste, a żarówka nie jest spalona?

to że zielony nalot zmyć można wiem,

ale po wyczyszczeniu nic się nie poprawiło.

Co do świateł, 

przełączać sobie mogę, i tylko światło przygasa. Jeżdżę na krótkich a kontrolka od długich się świeci, przełączam na długie światła przygasają delikatnie (ale nadal się świecą duuuuża bardziej niż pozycyjne), a kontrolka od długich świeci się jak świeciła.

Więc jak by to była żarówka kontrolka od długich chyba by głupot nie pokazwała.

 

a da się pożenić z moim monsterem zegarki digiteka : http://www.ebay.co.uk/itm/CONTACHILOMETRI-ODOMETER-SPEEDOMETER-DUCATI-SS-620-800-1000-DIGITEK/272034270897?_trksid=p2045573.c100033.m2042&_trkparms=aid%3D111001%26algo%3DREC.SEED%26ao%3D1%26asc%3D20131017132637%26meid%3Dd924bfcd50984e4fa09ae2126e994015%26pid%3D100033%26rk%3D1%26rkt%3D4%26sd%3D272034270897

 

ja mam Magneti marelli

 

pozdro golot

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jeżeli jakakolwiek żarówka przygasa w momencie włączania innej to oznacza brak masy, nie ma sensu wymieniać na  inne zegary bo problem może być poza licznikiem zacznij od wyczyszczenia wszystkich styków żarówek, należy wyczyścić gniazda i same oprawy żarówek ( bardzo drobnym papierem ściernym ) następnie wszystkie połączenia ( gniazda i wtyczki )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ok

zaraz sprawdzę wtyczki , i połączena wszelakie. Zastanawia mnie tyłko ta kontrolka od długich świecąca się notorycznie.

Zegary chce drugie bo nie działa prędkościomierz i drogomierz .

 

 

Pozdro Golot

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ok to wymień sobie te zegary, tylko żebyś nie zamienił papucia na lać  :mrgreen:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ok to wymień sobie te zegary, tylko żebyś nie zamienił papucia na lać  :mrgreen:

:) 

jak wspomniałem zegarek nie pokazuje jak szybko jadę, a mi jakoś do mandata tu w uk nie śpieszno :)

i to jest podstawowy problem z zegarami .

 

Co do świateł znalazłem problem.

 

Wtyczki ok , masa ok

(w sumie skoro masa była na krótkich to czemu miała by nie działąć na długich)

ale to był dobry kierunek ...

okazało się że poprzedni właściciel przedłużył sobie kabelki do żarówki i popitoliły mu się one - pozameniał miejscami.

na krótkich świeciło jedno włukno (poprawne) a na długich obydwa (24V).

światłą trochę przygasały bo dwa włukna na raz się zapalały :)

 

aż mi głupio że dopiero dzś zajrzałem do kabelków.

no ale nie bardzo był czas - praca, praca, praca...

 

Dzięki za podpowiedzi. 

a może macie jakiegoś magika od zegarów :)

 

 

 

 

pozdro golot

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

:)

jak wspomniałem zegarek nie pokazuje jak szybko jadę, a mi jakoś do mandata tu w uk nie śpieszno :)

i to jest podstawowy problem z zegarami .

 

Co do świateł znalazłem problem.

 

Wtyczki ok , masa ok

(w sumie skoro masa była na krótkich to czemu miała by nie działąć na długich)

ale to był dobry kierunek ...

okazało się że poprzedni właściciel przedłużył sobie kabelki do żarówki i popitoliły mu się one - pozameniał miejscami.

na krótkich świeciło jedno włukno (poprawne) a na długich obydwa (24V).

światłą trochę przygasały bo dwa włukna na raz się zapalały :)

 

aż mi głupio że dopiero dzś zajrzałem do kabelków.

no ale nie bardzo był czas - praca, praca, praca...

 

Dzięki za podpowiedzi. 

a może macie jakiegoś magika od zegarów :)

 

 

 

 

pozdro golot

Hej, podepnę się pod temat.

Mam podobny problem z prędkościomierzem. Niedawno dostała się wilgoć do środka i prędkościomierz zaczął wariować. Rozebrałem i wysuszyłem wszystko ale nic to nie dało. Zauważyłem że na płytce są 2 przepalone miejsca (postaram się wrzucić jakieś zdjęcie jak rozbiorę jeszcze raz). Mam nadzieje ze uda się to jakoś połączyć lutownicą. Jak wrócę do PL to poszukam jakiegoś elektryka i dam znać czy pomogło. Mam nadzieje że się uda bo nowe zegary kosztują dużoo :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W czujniku przy tylnym kole mogły odlutować się przewody. Jest to nierozbieralny czujnik zbliżeniowy, działa na śruby mocujące tarczę. Rozciąłem go, żeby dostać się do wnętrza i jeden z przewodów był oddzielony. Oczywiście, nie działa też drogomierz, nie ma impulsów obracającego się koła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W czujniku przy tylnym kole mogły odlutować się przewody. Jest to nierozbieralny czujnik zbliżeniowy, działa na śruby mocujące tarczę. Rozciąłem go, żeby dostać się do wnętrza i jeden z przewodów był oddzielony. Oczywiście, nie działa też drogomierz, nie ma impulsów obracającego się koła.

U mnie drogomierz działa tylko wskazówka prędkościomierza wariuje. po rozebraniu płytki znalazłem takie dwa nietypowe punkty, nie znam sie na tym ale wygląda na to że te miejsca są przepalone. Mam nadzieję że uda się to przelutować. Dam znać czy pomogło

post-90297-0-23121300-1449687540_thumb.jpg

post-90297-0-59433000-1449687560_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no i stało się

ale po kolei 

 

Kupiłem popsute zegary (byłem w pl na święta) głównie z myślą o wyświetlaczach i tarczach.

Przywiozłem do UK, pokombinowałem poczyściłem swoją płytkę zmieniłem wyświetlacz  który w końcu zaczął pokazywać poprawnie cyferki,

 

ale prędkościomierz nie działał dalej. płytka główna zegarów została moja oczywiście.

 

Niestety jednego ranka (wybierałem się do pracy) moto nie odpalił , pokombinowałem na ślepo wciskając przyciski na zegarach i moto zawiózł mnie do pracy. wieczorem już nie odpalił mimo różnych prób.

Podpiąłem komputer diagnostyczny (texa) i mam błąd immobilajzera (był też błąd rozrusznika ale stary - zapamiętany, skasowałem)

IMG_20151231_185601.jpg

IMG_20151231_185743.jpg

mam teraz mały problem - brak sprzętu do "transportu d..."

Mam dwa pytania na które chciał bym poznać odpowiedzi.

 

przy zakupie używanych sprawnych zegarów muszę kupić wszystko także z komputerem czy może być mniej? 

w przypadku kupna nowych zegarów czy muszę je jakoś programować, czy tylko podłączyć ?

 

 

Do motocykla mam tylko dwa kluczyki (czarne) nie mam też żadnej karty kodów (nie wiem też za bardzo do czego ta karta służyć by miała)

mój monster to 620 ie z 2003 roku 

 

 

pozdro Golot

 

ps czy ktoś wyłączał immo w ducati ?

z kąd wziąć kod gdy nie mam ?

IMG_20151231_185811.jpg

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

immo można wyłączyć z pozycji ECU ( remapp)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

immo można wyłączyć z pozycji ECU ( remapp)

tylko samemu tego nie zrobię a w uk jestem za krótko by poznać srodowisko motocyklowe.

 

 

Kiedys znajomy mial problem z zegarami w monsterze 796 i tutaj mu ogarneli temat. 

 

http://www.scorpio-electronics.co.uk/pages/electronic-services.php

 

Ponoc znaja sie na zegarach z ducati :)

 

a dzięki 

jak nie znajdę innego rozwiązania spróbuję tam 

chyba że wyślę do polski na razie dali mi w firmie samochód na kilka dni... a potem znów będzie rower.

 

Tak sobie myślę że z jednej strony dobrze że ducaty są zabezpieczone przed kradzieżą ale żeby uszkodzone zegary zatrzymywały motocykl to mnie wkur....

 

powtórzę pytanie czy jak kupię nowe zegary "dziewicze" to muszę je programować jakoś ?

proszę o jakieś podpowiedzi może nawet lepiej na priv

Edytowano przez golot

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

znalazłem faceta który powiedział że może przeprogamować mi jakieś używane sprawne zegary,

na sczytać zawartość chipa moich zegarów i wgrać to do drugich.

 

i teraz masuwa się pytanie 

które zegary mogę sartosować ?

są jakieś wytyczne ?

czy mogą być np od s4r z 2004r ?

pozdro golot

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tak tylko informacyjnie jak by kogoś interesowało

 

motocykl naprawiłem.

w sumie naprawa nie jest skomplikowana, choć niestety nie obyło się bez kupna drugich zegarów.

Te nawet nie pochodziły z monstera.

Jeśli ktoś będzie potrzebował więcej informacji zapraszam - chętnie opowiem o zdobytych doświadczeniach.

Wszystkim którzy starali się mi pomóc dziękuję.

 

tak z innej bajki czy ktoś osobiście stroił silnik ?

ale to może w innym wątku później .

 

pozdro  G

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony


×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.