Jump to content

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Hódy

900 SS - prośba o parady

Recommended Posts

Witam. 

 

Nazywam się Łukasz i jestem nowy na forum. Jak do tej pory jeździłem na VFR 800, jednak postanowiłem się z nią rozstać i aktualnie poszukuje czegoś innego. Postanowiłem "związać" się z marką Ducati :D, a moim wyborem jest właśnie model 900SS.

Z tego co wiem, to 900 w przeciwieństwie do 750 i 800 ma suche sprzęgło, dobrze rozumiem? :)

 

Przeglądając ogłoszenia natknąłem się na takie oto cudo

http://olx.pl/oferta/ducati-900ss-super-sport-CID5-IDaviJr.html#172887f7c2

 

Czy ktoś mógłby pomóc i podpowiedzieć na co zwrócić szczególną uwagę przy oględzinach? Jedyne co wiem to to, że mają miejsce wycieki z pionowego cylindra, ale czy coś jeszcze?

Egzemplarz wyżej wymieniony już troszkę wisi na olx, może ktoś zna moto.

 

Bardzo będę wdzięczny za jakąkolwiek pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie jestem najmocniejszy w ducati 

ale myślę że standardowa procedura powinna dać ci jakiś obraz 

Odpalenie na zimno,  motocykl ma szybko startować zimny.

Nie lubię jak moto już jest rozgrzany i czeka na "klienta",

więc często umawiam się na dzień a nie na konkretną godzinę. 

luzy w główce i wahaczu. ograniczniki skrętu kierownicy czy nie są poobijane (może to świadczyć o kraksie)

Obejrzyj w jakim stanie są śruby i nakrętki, poomykane świadczą o jakimś "kowalu" - chociaż to może jest złe określenie obrażające ten piękny zawód.

Krótka jazda bez trzymanki, rozpędzasz się na jedynce (dwójce) wrzucasz luz i puszczasz kierę, jak będzie moto krzywy będziesz musiał wychylać się by jechać prosto - zawsze działa, nawet żle ustawione koło da się wyczuć, a nawet oponę zużytą niesymetryczne :) (jak by ktoś tylko składał się w jedną stronę 

standard czyli klocki hamolcowe, tarcze, opony to chyba nie muszę pisać jak sprawdzać, łańcuch i zębatki.

 

osłuchać dokładnie silnik - wszelkie dziwne dźwięki (szczególnie "twarde" i metaliczne to informacja o zbliżającej się usterce),  nierówna praca silnika  itp 

Wiem w ducati "hałas jest specyficzny i na początku jest trudno określć co jest ok a co nie zwłaszcza z suchym sprzęgłem, ale sprzęgło cichnie jak wciśniesz klamkę i wrzucisz bieg :)

 

słuchasz najpierw na zimno , potem, na ciepło, 

przy odpalaniu tak na zimno jak i na rozgrzanym silniku patrz na wydech czy nie dymi .

 

w sumie nic mądrego nie napisałem dotyczącego tego modelu. 

weź kumpla , nie napalaj się na zakup i jedź obejrzeć 

 

 

ja świadomie kupiłem (bo tanio było) Monstera 620 z drobnymi niedomaganiami .

Większość to drobnice a to żarówka a to klocki łańcuch itp

ale pokonały mnie zegary zdechło immo i nie mogę monsterka odpalić.

ale pokonam bestię :)

 

pozdro Golot 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trzeba też dodać, ze jak wcześniej jeździłeś VFR, to częstość regulacji i ewentualnego dłubania przy motocyklu ( raz w roku przegląd elektryki), może Cię zniechęcić skutecznie do marki Ducati...lepiej dobrze się zastanów, i pamiętaj Ducati kupuje się sercem, a nie jako któryś tam kolejny bajk do jazdy, żeby zobaczyć co to...

Z odsprzedażą 900 SS też krucho, motocykl co kosztuje na zachodzie 3-4000 Euro u nas ledwo 7 tysi z kawałkiem zł...

Generalnie to fajny sprzęt, fajnie się na nim jeździ- pozycja na nim bardziej extremalna niż VFR, osiągi nie za duże, ale nie oznacza, że bylejakie Radek-Konradek śmigał na takim na torze i niezłe czasy wykręcał ( niestety brakuje górki i szybkości), silnik jakoś specjalnie nie chce się sypać, ale to dlatego, że był przez lata dopracowywany...

 

Luzy do sprawdzenia i kontroli co 10 tys km, przy okazji stan pasków i ich napięcia, oraz stan wałków i dźwigienek, olej z filtrem co 10 tys km, tak samo wymiana filtra powietrza( chyba, że kupuje się taki do czyszczenia i nasączania), paski do wymiany co 20 tys km lub co 2 lata, zresztą są w necie instrukcje można sobie za darmo pobrać...

 

Przed kupnem, należy sprawdzić stan elektryki (szczególnie jak moto pochodzi z kraju gdzie panuje wszędzie wilgoć i sól), stan klocków, tarcz, bicie przedniego koła i tarcz, bicie tylnego koła, stan łańcucha, łożyskowań, silnik, czy nie łomocze na dole, po odkręceniu dekla sprzęgła( nie jest to jakaś szczególna operacja- należy sobie wziąc dobry imbus), stan kosza sprzęgła.. Na zimno jak motocykl odpala( nie gazować na zimno!!!), czy przy próbie odpalania "przygasają" kontrolki, no i śladowość motocykla, bierze się prosty 2,5 metrowy przymiar i przykładając równolegle do obręczy tylnego koła mierzymy odległości od przymiaru do obręczy przedniego koła, z każdej strony powinna być taka sama...dodam, że kiedyś sprawdzaliśmy nowe japońskie motocykle kupione w salonie, pewna CBR 600 - ten 1 model z wydechem pod siedzeniem miał 3 mm różnicy - a tylne kolo stało równo w wahaczu !!!!! Zresztą wszystkie przez nas sprawdzane miały jakieś różnice....ot co....

 Z tym puszczaniem kierownicy to nie do końca to jest pewne, nawet jak będzie prosto jechał, ja bym sprawdził przymiarem, a dodam, że w niektórych motocyklach puszczanie nic nie daje, bo silnik siedzi krzywo w ramie ( np, H-D) aha....i ślad ma prosto a moto wali się w lewo, a jak widelec ma na Springerze to w prawo( jak się nie mylę)...no i obejrzeć należy okolice główki ramy...

 

Jakby coś było nie halo z motocyklem, to znajomy policjant z Kolna- Hubert- ma 900 SS na sprzedanie (chyba?), bo przesiadł się na H-D i z powrotem na ruskie sprzęty, kiedyś wystawiał nawet na olx, ale nie było zainteresowania to odpuścił- tylko, że ma czarnego z owiewkami...

 

Pozdr. J-999

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

 

Dziękuję za podpowiedzi, "nie przydały" się jednak. Jak tylko moto zobaczyłem wiedziałem, że jest pewne :D

Pięknie utrzymany i zadbany motocykl, widać na pierwszy rzut oka.

 

Od dziś jestem posiadaczem wymarzonego Ducata :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Huhu napaliles sie i tyle :) to ze moto wypucowany nie znaczy ze pewny :D wszystko bedzie wychodzic podczas uzytkowania , oby jak najmniej :D SS'ow malo jest ogolnie wiec fajnie ze pojawil sie kolejny ;) tylko te owiewki :/ lepiej wyglada w pelnych plastikach

Share this post


Link to post
Share on other sites

Huhu napaliles sie i tyle :) to ze moto wypucowany nie znaczy ze pewny :D wszystko bedzie wychodzic podczas uzytkowania , oby jak najmniej :D SS'ow malo jest ogolnie wiec fajnie ze pojawil sie kolejny ;) tylko te owiewki :/ lepiej wyglada w pelnych plastikach

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć robaki :) Jak pisałam już w przywitalni, zamierzam dołączyć do rodziny ;) Moje serce skradł Monster Dark 800 z 2003 roku, jednak pojawia się pewien problem - ja mieszkam w Poznaniu, on natomiast pochodzi z Łomży ;) Chciałabym uniknąć wynajmu transportu i pokonania niemal 500 km w przypadku, gdy na miejscu będzie jednak "coś nie tak". Tu rodzi się właśnie moja prośba i pytanie zarazem - czy mamy tu kogoś z okolic podlaskiej krainy, kto mógłby zerknąć fachowym okiem na sytuację ? ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ooo... już nie widzę w ogłoszeniach...

może Piotrek sprzedał?

 

Ów motocykl posiada(ł) Piotrek nick Raxon. Motocykl  jak pamiętam zadbany i utrzymany, jeśli jakieś ślady na nim były to niegroźne. Piotrek serwisował go w Krakowie w Azmocie.

Tyle wiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.