Hódy 0 Napisano Styczeń 1, 2016 Witam. Nazywam się Łukasz i jestem nowy na forum. Jak do tej pory jeździłem na VFR 800, jednak postanowiłem się z nią rozstać i aktualnie poszukuje czegoś innego. Postanowiłem "związać" się z marką Ducati :D, a moim wyborem jest właśnie model 900SS. Z tego co wiem, to 900 w przeciwieństwie do 750 i 800 ma suche sprzęgło, dobrze rozumiem? :) Przeglądając ogłoszenia natknąłem się na takie oto cudo http://olx.pl/oferta/ducati-900ss-super-sport-CID5-IDaviJr.html#172887f7c2 Czy ktoś mógłby pomóc i podpowiedzieć na co zwrócić szczególną uwagę przy oględzinach? Jedyne co wiem to to, że mają miejsce wycieki z pionowego cylindra, ale czy coś jeszcze? Egzemplarz wyżej wymieniony już troszkę wisi na olx, może ktoś zna moto. Bardzo będę wdzięczny za jakąkolwiek pomoc. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
golot 0 Napisano Styczeń 8, 2016 nie jestem najmocniejszy w ducati ale myślę że standardowa procedura powinna dać ci jakiś obraz Odpalenie na zimno, motocykl ma szybko startować zimny. Nie lubię jak moto już jest rozgrzany i czeka na "klienta", więc często umawiam się na dzień a nie na konkretną godzinę. luzy w główce i wahaczu. ograniczniki skrętu kierownicy czy nie są poobijane (może to świadczyć o kraksie) Obejrzyj w jakim stanie są śruby i nakrętki, poomykane świadczą o jakimś "kowalu" - chociaż to może jest złe określenie obrażające ten piękny zawód. Krótka jazda bez trzymanki, rozpędzasz się na jedynce (dwójce) wrzucasz luz i puszczasz kierę, jak będzie moto krzywy będziesz musiał wychylać się by jechać prosto - zawsze działa, nawet żle ustawione koło da się wyczuć, a nawet oponę zużytą niesymetryczne :) (jak by ktoś tylko składał się w jedną stronę standard czyli klocki hamolcowe, tarcze, opony to chyba nie muszę pisać jak sprawdzać, łańcuch i zębatki. osłuchać dokładnie silnik - wszelkie dziwne dźwięki (szczególnie "twarde" i metaliczne to informacja o zbliżającej się usterce), nierówna praca silnika itp Wiem w ducati "hałas jest specyficzny i na początku jest trudno określć co jest ok a co nie zwłaszcza z suchym sprzęgłem, ale sprzęgło cichnie jak wciśniesz klamkę i wrzucisz bieg :) słuchasz najpierw na zimno , potem, na ciepło, przy odpalaniu tak na zimno jak i na rozgrzanym silniku patrz na wydech czy nie dymi . w sumie nic mądrego nie napisałem dotyczącego tego modelu. weź kumpla , nie napalaj się na zakup i jedź obejrzeć ja świadomie kupiłem (bo tanio było) Monstera 620 z drobnymi niedomaganiami . Większość to drobnice a to żarówka a to klocki łańcuch itp ale pokonały mnie zegary zdechło immo i nie mogę monsterka odpalić. ale pokonam bestię :) pozdro Golot Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
klekot999 29 Napisano Styczeń 10, 2016 Trzeba też dodać, ze jak wcześniej jeździłeś VFR, to częstość regulacji i ewentualnego dłubania przy motocyklu ( raz w roku przegląd elektryki), może Cię zniechęcić skutecznie do marki Ducati...lepiej dobrze się zastanów, i pamiętaj Ducati kupuje się sercem, a nie jako któryś tam kolejny bajk do jazdy, żeby zobaczyć co to... Z odsprzedażą 900 SS też krucho, motocykl co kosztuje na zachodzie 3-4000 Euro u nas ledwo 7 tysi z kawałkiem zł... Generalnie to fajny sprzęt, fajnie się na nim jeździ- pozycja na nim bardziej extremalna niż VFR, osiągi nie za duże, ale nie oznacza, że bylejakie Radek-Konradek śmigał na takim na torze i niezłe czasy wykręcał ( niestety brakuje górki i szybkości), silnik jakoś specjalnie nie chce się sypać, ale to dlatego, że był przez lata dopracowywany... Luzy do sprawdzenia i kontroli co 10 tys km, przy okazji stan pasków i ich napięcia, oraz stan wałków i dźwigienek, olej z filtrem co 10 tys km, tak samo wymiana filtra powietrza( chyba, że kupuje się taki do czyszczenia i nasączania), paski do wymiany co 20 tys km lub co 2 lata, zresztą są w necie instrukcje można sobie za darmo pobrać... Przed kupnem, należy sprawdzić stan elektryki (szczególnie jak moto pochodzi z kraju gdzie panuje wszędzie wilgoć i sól), stan klocków, tarcz, bicie przedniego koła i tarcz, bicie tylnego koła, stan łańcucha, łożyskowań, silnik, czy nie łomocze na dole, po odkręceniu dekla sprzęgła( nie jest to jakaś szczególna operacja- należy sobie wziąc dobry imbus), stan kosza sprzęgła.. Na zimno jak motocykl odpala( nie gazować na zimno!!!), czy przy próbie odpalania "przygasają" kontrolki, no i śladowość motocykla, bierze się prosty 2,5 metrowy przymiar i przykładając równolegle do obręczy tylnego koła mierzymy odległości od przymiaru do obręczy przedniego koła, z każdej strony powinna być taka sama...dodam, że kiedyś sprawdzaliśmy nowe japońskie motocykle kupione w salonie, pewna CBR 600 - ten 1 model z wydechem pod siedzeniem miał 3 mm różnicy - a tylne kolo stało równo w wahaczu !!!!! Zresztą wszystkie przez nas sprawdzane miały jakieś różnice....ot co.... Z tym puszczaniem kierownicy to nie do końca to jest pewne, nawet jak będzie prosto jechał, ja bym sprawdził przymiarem, a dodam, że w niektórych motocyklach puszczanie nic nie daje, bo silnik siedzi krzywo w ramie ( np, H-D) aha....i ślad ma prosto a moto wali się w lewo, a jak widelec ma na Springerze to w prawo( jak się nie mylę)...no i obejrzeć należy okolice główki ramy... Jakby coś było nie halo z motocyklem, to znajomy policjant z Kolna- Hubert- ma 900 SS na sprzedanie (chyba?), bo przesiadł się na H-D i z powrotem na ruskie sprzęty, kiedyś wystawiał nawet na olx, ale nie było zainteresowania to odpuścił- tylko, że ma czarnego z owiewkami... Pozdr. J-999 Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Hódy 0 Napisano Styczeń 11, 2016 Witam, Dziękuję za podpowiedzi, "nie przydały" się jednak. Jak tylko moto zobaczyłem wiedziałem, że jest pewne :D Pięknie utrzymany i zadbany motocykl, widać na pierwszy rzut oka. Od dziś jestem posiadaczem wymarzonego Ducata :) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
blejz23 0 Napisano Styczeń 13, 2016 Huhu napaliles sie i tyle :) to ze moto wypucowany nie znaczy ze pewny :D wszystko bedzie wychodzic podczas uzytkowania , oby jak najmniej :D SS'ow malo jest ogolnie wiec fajnie ze pojawil sie kolejny ;) tylko te owiewki :/ lepiej wyglada w pelnych plastikach Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
klekot999 29 Napisano Styczeń 13, 2016 No to zostało, tylko życzyć bezpiecznej i przyjemnej exploatacji :mrgreen: Pozdr. J-999 Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
TOMRIDER 1 Napisano Styczeń 13, 2016 Huhu napaliles sie i tyle :) to ze moto wypucowany nie znaczy ze pewny :D wszystko bedzie wychodzic podczas uzytkowania , oby jak najmniej :D SS'ow malo jest ogolnie wiec fajnie ze pojawil sie kolejny ;) tylko te owiewki :/ lepiej wyglada w pelnych plastikach Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Pineapple 0 Napisano Luty 11, 2016 Cześć robaki :) Jak pisałam już w przywitalni, zamierzam dołączyć do rodziny ;) Moje serce skradł Monster Dark 800 z 2003 roku, jednak pojawia się pewien problem - ja mieszkam w Poznaniu, on natomiast pochodzi z Łomży ;) Chciałabym uniknąć wynajmu transportu i pokonania niemal 500 km w przypadku, gdy na miejscu będzie jednak "coś nie tak". Tu rodzi się właśnie moja prośba i pytanie zarazem - czy mamy tu kogoś z okolic podlaskiej krainy, kto mógłby zerknąć fachowym okiem na sytuację ? ;) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
blejz23 0 Napisano Luty 11, 2016 Kolezanka ma na sprzedaż s2r czarnego , KejTi taki ma nick ... zagadaj . Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
klekot999 29 Napisano Luty 12, 2016 Ooo... już nie widzę w ogłoszeniach... może Piotrek sprzedał? Ów motocykl posiada(ł) Piotrek nick Raxon. Motocykl jak pamiętam zadbany i utrzymany, jeśli jakieś ślady na nim były to niegroźne. Piotrek serwisował go w Krakowie w Azmocie. Tyle wiem. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Pineapple 0 Napisano Luty 16, 2016 Tak, Piotrek sprzedał - mi :P Dzięki za opinię, tym bardziej cieszy mnie, że już stoi w garażu :) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
klekot999 29 Napisano Luty 16, 2016 Teraz trza życzyć przyjemnej exploatacji... Pozdr. J-999 Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Redjasper 53 Napisano Luty 17, 2016 bravo! :) no to następny w rodzinie :) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach