Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
Spidi

Poszukiwany 1098 SBK

Polecane posty

Witajcie,

 

 

Koledzy czy ktoś z was kojarzy może tą sztukę 1098 SBK?

http://otomoto.pl/oferta/ducati-1098-ID6yxAqw.html

 

 

Motocykl podobno pochodzi z PL salonu. Wystawiony obecnie przez drugiego właściciela, w którego rękach jest już od dłuższego czasu(nie pamiętam ale z tego co mówił właściciel to chyba 3 lub 4 sezony).

Wcześniej podobno jeździł w Poznaniu lub jego okolicach... Podobno regularnie serwisowany w ASO Ducati Toruń.


Drugie pytanie dotyczącego tego samego sprzęta - czy ktoś z forumowiczów ma taką możliwość i jednocześnie byłby tak miły żeby sprawdzić historię serwisowa oraz autentyczność przebiegu po numerze VIN?

Może być na PW... Będę bardzo wdzięczny.

 

 

Sezon już prawie za nami więc nie mam mega ciśnienia żeby dokonać zakupu natychmiast. Rozglądam się jednak już prawie 2 miesiące i muszę przyznać, że interesujących ofert pojawiło się w tym czasie dosłownie jak na lekarstwo.

Fajną sztukę mieli chłopaki w MotoManiax - nie byłem jedynie przekonany i biłem się z myślami czy dosyć krzykliwy żółty jest kolorem dla mnie. Widzę jednak, że kilka dni temu motocykl zniknął z Allegro więc pewnie pojawił się ktoś kto takich rozterek nie miał... ;)

 

 

Pozdrawiam.

M.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moje rejony 20 km:). Chociaż nikogo nie kojarze na 10tkach.Ja temat 1098 przerabiałem dogłebnie i codziennie...znam na pamięc ceny wszystkich używanych czesci na ebay:). Muisz przyjechac i obejrzeć ten motocykl bo nikt Ci nie odpowie co to jest za model i w jakim jest stanie.Natomiast nie jest to motocykl wygodny i delikatny.To jest jego urok :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wycieczkę w Twoje strony mam już za sobą - byłem tam i oglądałem tą sztukę. :)

Ogólne wrażenie sprawia pozytywne. Wygląda na zadbany, ma kilka fajnych extrasów ale ma również kilka drobnych mankamentów. Wiadomo - jak by nie patrzeć to 8mio letni sprzęt więc absolutnie się nie czepiam. Staram się jedynie obiektywnie ocenić stan a jako, że nigdy nie miałem jeszcze Ducati to jest to nieco trudniejsze.

 

 

 

Myślałem, że może ktoś z was kojarzy tą maszynę bo w sumie jest w kraju relatywnie mało 10tek...

 

Po cichu liczyłem również, że któryś z kolegów ma może dostęp, w taki czy inny sposób, do historii wpisów w bazie danych ASO. Ja niestety w żadnym ASO Ducati nie mam jeszcze zaprzyjaźnionego personelu.

 

Tym samym miałem nadzieję na potwierdzenie(lub nie) autentyczności przebiegu oraz faktu czy rzeczywiście był regularnie serwisowany... W tym szczegolnie interesuje mnie kiedy miał(o ile miał) robione luzy zaworowe i wymieniane paski.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiesz.Ja swój motocykl kupiłem po lekkim szlifie i relatywnie tanio.No i ta taniość mi wyszła bardzo szybko bo nie szlif był jego problemem najwiekszym. Podjąlłem szybką decyzje, wydałem kupę kasy i wyrzeczeń i tak powstał motocykl który był praktycznie nowy omijając części których raczej sie nie wymienia :).Ja tez robiłem wszystko w Ducati Toruń i myśle,że jak zadzwonisz to spokojnie Ci znajda co robili i powiedzą. Moj jeszcze został zhamowany na koniec zeby dopelnić dzieła :). Efekt bardzo miły.Od tej sytuacji zrobiłem kilkanascie tysi i jest super!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedzi.

 

Wiesz.Ja swój motocykl kupiłem po lekkim szlifie i relatywnie tanio.No i ta taniość mi wyszła bardzo szybko bo nie szlif był jego problemem najwiekszym. Podjąlłem szybką decyzje, wydałem kupę kasy i wyrzeczeń i tak powstał motocykl który był praktycznie nowy omijając części których raczej sie nie wymienia :)

 

Heh! Muszę przyznać, że zabrzmiało to mało zachęcająco! ;)

Jakiś "tip" jak nie powielić Twojego błędu. O ile oczywiście to było coś możliwego do zweryfikowania/sprawdzenia?

 

Kalmar dziękuję - dzwoniłem. Kolegi Michała nie ma dzisiaj w firmie ale ma być jutro więc jest szansa, że czegoś się dowiem.

 

Ogólnie sprzęt pewnie miał w przeszłości jakąś przygodę - na cuda w tym zakresie nie liczę i jestem w stanie to przełknąć. Jeśli jednak coś było to raczej naprawione po ludzku, bez drutowania i oszczędzania na czym się tylko da.

Nie znalazłem ani nie wypatrzyłem nic dramatycznego ani co by maszynę dyskwalifikowało.

 

Jedna z rzeczy, która mnie trochę zastanawiała to fakt, że dość opornie odpalił. Nie potrafię ocenić na ile ten typ tak ma a na ile to może być spowodowane "czymś" konkretnym...

Sprzedający uprzedził mnie na wstępie, że motocykl w ostatnim czasie długo stał i dawno nim nie jeździł w związku z czym ma słaby akumulator - dlatego nie wie jak szybko i za którym razem złapie.

Z kolei ja zadzwoniłem niedługo przed moim przyjazdem(najdalej 1,5-2 godziny) więc nie miał szansy naładować baterii.

 

Rzeczywiście zaskoczył dopiero po kilku próbach a i kręcił z pewnym wysiłkiem. Jednak pamiętajcie, że ja porównuję głównie do rzędowych japonii więc trochę inny świat. :oops:

Przeglądałem na YT sporo filmów i na wielu z nich przy zimnym starcie tego modelu słychać, że kręci z wyraźnym oporem/wysiłkiem więc może te moje obawy są na wyrost - może wystarczy wymienić świece oraz akumulator i temat zamknięty.

Edytowano przez Spidi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak to wygląda z aku ale to krecenie nie jest czyms dziwnym...Ale przy dobrym naładowanym aku powino przekrecic w miare bystro..Oporniej niz w 999 z doswaidczenia i tak jakby mu sie nie chciało.Jednak 1100 w dwóch garach :-).

 

Co do tego co sie stało u mnie?Silnik sie zblokował po rozgrzaniu i juz sie nie rozblokował...panewka ...Tego nie przewidzisz...Ja go odpalałem przy kupnie ale na krótko...No cóz stało sie.Honde też taka można kupić. Ja ryzykowałem i o tym wiedziałem.

Co do naprawy,szybka decyzja, zadna amatorka i drutowanie....Silnik w Ducati Toruń rozebrany zweryfikowany i tylko wystarczyło kupić wszystko. Prawie nowy wał, Nowe panewki tłoki pierscienie wszystkie łożyska silnika nowy nikasil robiony w niemczech i polerka korbowodów.Głowica sprawdzona i  krzywki też. Wszystko złożone i odpalone.Wszystkie brakujące palstiki kupione na ebayu w oryginale w stanie idealnym.Dorzuciłem jeszcze karbony, nowe sprzeło ( kosz i tarcze).Wymieniłem wszystkie łożyska w kołach i wahaczu łacznie z łożyskiem które ma oznaczenie BAH0175 :). . W Ducati nie jest to część zamienna ale mi sie udało. Wiele by opowiadać. Teraz wiem co mam i ile serca w to włożyłem.

 

jak bedziesz miał jakieś pytanie to pisz.ja ten motocykl znam na pamięć :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Powolnego odpalania na 2 razy nie musisz się bać.

Edytowano przez Banita

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tego powolnego "rozruchu" to nie należy brać na poważnie :!:  Moja MTS 1200S anno domini 2015, nigdy nie odpala za pierwszym razem! Te motocykle lubią się droczyć z użytkownikiem- po prostu tak mają. To "normalne" :mrgreen: .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję bardzo koledzy za pomoc i wszystkie rady.

Kalmar - dodzwoniłem się następnego dnia do Michała i wszystkie niezbędne informacje uzyskałem... Dzięki! :)

 

 

Okazało się, że ten egzemplarz naprawdę jest zadbany. Nie tylko od strony wizualnej. Rzeczywiście ma autentyczny przebieg. Był przez cały okres eksploatacji bardzo regularnie serwisowany w ASO, zgodnie z zaleceniami z service manuala.

W tym roku dostał m.i.n. nowy napęd. Paski wymienione latem tego roku. Sprzęgło, o ile mnie pamięć nie myli wymienione w roku ubiegłym...

 

Tym samym moje poszukiwania dobiegły końca! Chwilę temu, cały w skowronkach dotarłem do domu z wymarzonym Ducatem na pace wynajętego busika! :mrgreen:

Zdązyłem nawet zrobić kilku kilometrową rundkę wokół domu - ależ to gada! :twisted:

 

Dostałem na pamiątkę dwa kartony części(wszystkie seryjne gtaty, które zostały zastąpione akcesoryjnymi), gruby plik faktur za wszystkie zakupione części i serwisy a nawet fakturę zakupu salonu. Do tego wszystkie kwity dołączane do zakupu nowego motocykla w kraju. Gdybym zobaczył to wszystko wcześniej pewnie nie miałbym przeszło połowy wątpliwości i dawno stał by już u mnie... ;)

 

Pozdro

M.

Edytowano przez Spidi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.