Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
kkrzysiekk

Programowalny zapłon do gaźnikowców

Polecane posty

Desmomaniacy!

Prowadzę od listopada praca remontowe przy moim Monsterku. Przy wypinaniu modułów zapłonowych zauważyłem, że piny w jednym wtyku się rozlutowały. Nie wiem, czy uda mi się je naprawić. Niestety- nowe ponad moje możliwości, używane gruuubo powyżej rozsądnej ceny.

 

Na zagranicznym forach przewija się temat programowalnych modułów Ignitech, od naszych czeskich sąsiadów. Jeden moduł zastępuje dwa klasyczne cdi. Ma wtyczkę do komputera, w cenie zawarte jest też oprogramowanie. Opinie, odsuwając problemy z montażem, czy ustawieniem, przeważają dobre. Tutaj dobry raport wraz z wykresami z hamowni: http://www.bikeboy.org/ducati2vignition.html

 

Ze strony producenta:

SPARKER TCIP4 is so-called inductive ignition (battery, transistor, TCI) with revolution and TPS regulation of the advance. This type of ignition is used for most multi-cylinder road motorbikes. SPARKER TCIP4 ignition is prepared for many individual bike types. It can be assembled to practically any carburettor motorbike with stable dashboard voltage 12 V. CBR, CB, VF, GSX, VS, XTZ, TDM, FJ, XJ, LTD, ZX, EN ... motorbikes can be mentioned as an example. If the sensor system of customer`s bike does not comply with SPARKER TCIP4 ignition, it can be adjust by means of special settings.
SPARKER TCIP4 ignition is equipped with two inputs for pickup, input for throttle position sensor or inlet air pressure sensor, two multifunctional switch inputs (for blocking, kill switch, retard...), output for tachometer, two multifunction switch outputs (for fuel pump relay, gear shift light ...), outputs for servomotor.
SPARKER TCIP4 ignition is 2-channel and without driver for servomotor normaly. 4-channel version with servodriver is possible on demand.
Ignition is fully programmable by software. Software included advance map or curve, options for blocking, revolution limiter, servo ...

 

Cena na dwucylindrowca z wtyczkami i przejściówką usb~ 130 euro.

Czy ktoś ma z tym doświadczenia? Na polskich forach motocyklowych jest mało informacji na ten temat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

moduł nowy kosztuje 750zł.

jak sobie pogrzebiesz w mapach zapłonowych to pewnie jakiś efekt będzie , ale skoro nie masz kasy, to jak ogarniesz zakup czujnika spalania detonacyjnego, termometru który musisz zamontować tuż za zaworem wydechowym + szerokopasmową sondę lambda - tak lekko 4 tysie...

Bez tego bałbym się o silnik. Przestawienie zapłonu o 1-2 stopnie przy lekko ubogiej mieszance spowoduje "spłynięcie " całej komory spalania..

Nawet przy wtryskowacach nie rusza się map zapłonowych ( chyba, że są na biegach blokowane) , a w gaźnikowcu to już temat dla "wyjadaczy"...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przestawianie zapłonu mógłbym pominąć na razie. Wrzucenie "czyichś" map na oślep również nie musi być dobrym pomysłem. Na dzień dobry dostaje się oryginalną mapę zapłonu.

Myślałem przede wszystkim o konkurencyjności tego rozwiązania w stosunku do oryginałów.

Z doświadczeń innych użytkowników mogą być problemy ze świecą lub przewodami WN.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pomocy.

W module zapłonowym mam ułamany jeden pin. Ktoś już go wcześniej lutował (nadłamana plastikowa wtyczka) i wyszedł razem z kabelkiem. Jest ułamany przy samej d****e. Jakieś pomysły?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.