Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
Cosmo

za mocne żarówki = brak kontrolki kierunkowskazów

Polecane posty

Mam taki problem w swoim Monsterze: nie działa lampka kontrolna kierunków. Podczas samo-diagnostyki zegarów kontrolka zapala się.

Kierunki są założone akcesoryjne na zwykłą żarówkę H21W, migają z normalną szybkością.

 

Czy za duża moc żarówki(powinna być 10W według instrukcji) może mieć wpływ na brak kontrolki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wymiana żarówek h21w na h10w nie pomogła- nadal lampka kontrolna kierunkowskazów nie działa.

 

Przeglądając wątki dotyczące kierunków ledowych i problemów z doborem oporników mam podejrzenia, że powodem może być inny opór kierunków akcesoryjnych i żarówek h10w/h21w niż oryginalne kierunkowskazy.

 

Mógłby ktoś poratować i zmierzyć opór seryjnego kierunkowskazu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czemu(z fizyki już mało pamiętam)?

Przecież wystarczy inna długość przewodów lub ich grubość aby zmieniła sie oporność?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi o odbiorniki, każda żarówka pracująca na tym samym napięciu i o tej samej mocy musi mieć tą samą rezystancję

A te 20 cm przewodu w tym przypadku nie odgrywa żadnej roli chyba, że masz skorodowane styki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Same żarówki by miały praktycznie identyczny opór, dlatego myślałem nad całym kierunkiem.

 

Właśnie styki: jak wymieniałem żarówki to gniazda były lekko utlenione. Może tu jest problem i samo wydmuchanie białego pyły nie pomogło.

Muszę kupić kontakt spray jakiś i to sprawdzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale kierunki Ci normalnie działają? Z tego co piszesz, to zamontowałeś akcesoryjne ledy. Jak z częstotliwością migania? Szybko/wolno? Czy żarówka na desce nie miga wcale, tli się lekko?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie. Kierunki zostały wymienione przez poprzedniego właściciela na małe kierunki z żarówkami h21w.

Na żarówkach h21w migają normalnym tempem ale wgl nie miga kontrolka na desce.

 

Myśłałem, że winne są za mocne żarówki( oryginalnie są 10 watowe) i dlatego zamieniłem wszystkie na h10w. Po tej operacji kierunki migają z taką samą częstotliwością ale kontrolka na desce nadal nie działa.

Na anglojęzycznym forum ktoś po zamontowaniu LEDów miał taki problem i pomogło dobranie odpowiednich oporników - stąd moje rozważania na temat oporności. Możliwe, że to całkiem ślepy trop-mam bardzo małą wiedzę na temat elektryki w motocyklach.

 

Może te za mocne żarówki uszkodziły w jakiś sposób obwód kontrolki na desce(choć podczas samo-diagnostyki zegarów kontrolka zapala się) lub sam przerywacz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Częstotliwość migania kierunkowskazów zależy od mocy żarówek, jak zamontuje się np. LED'y 3W to moc na stronę spada (z 20W na 6W) i kierunkowskazy zaczynają migać ze zwiększoną częstotliwością

Aby to wróciło do normy podłącza się równolegle oporniki których rezystancję wylicza się z prawa Ohma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mój problem był taki, że po zamontowaniu kierunków ledowych i przekaźnika do ledów migały wszystkie 4 równocześnie, a kontrolka na desce nie świeciła. Diagnoza- diody pobierają za mało prądu, trzeba coś z tym zrobić! Wziąłem stary kierunkowskaz i konektorami dotknąłem do + i -  w lewym tylnym kierunkowskazie, włączyłem lewy kierunek i wszystko działa. Analogicznie zrobiłem dla prawej strony- eureka. Dziwna sprawa, bo przerywacz kupiłem dedykowany do ledów. Teraz musiałem tylko znaleźć opornik odpowiadający żarówce kierunkowskazu (u mnie 12v, 25W) i zamontować go do układu.

Także do sprawdzenia masz dwie rzeczy: przerywacz i oporność.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Częstotliwość migania kierunkowskazów zależy od mocy żarówek, jak zamontuje się np. LED'y 3W to moc na stronę spada (z 20W na 6W) i kierunkowskazy zaczynają migać ze zwiększoną częstotliwością

Aby to wróciło do normy podłącza się równolegle oporniki których rezystancję wylicza się z prawa Ohma

Tylko czy ta zasada dotyczy takżę przerywaczy elektronicznych - nie zauważyłem zmiany częstotliwości migania po zamianie żarówek z 21w na 10w?

 

 

Mój problem był taki, że po zamontowaniu kierunków ledowych i przekaźnika do ledów migały wszystkie 4 równocześnie, a kontrolka na desce nie świeciła. Diagnoza- diody pobierają za mało prądu, trzeba coś z tym zrobić! Wziąłem stary kierunkowskaz i konektorami dotknąłem do + i -  w lewym tylnym kierunkowskazie, włączyłem lewy kierunek i wszystko działa. Analogicznie zrobiłem dla prawej strony- eureka. Dziwna sprawa, bo przerywacz kupiłem dedykowany do ledów. Teraz musiałem tylko znaleźć opornik odpowiadający żarówce kierunkowskazu (u mnie 12v, 25W) i zamontować go do układu.

Także do sprawdzenia masz dwie rzeczy: przerywacz i oporność.

 

Sprawdzenie oporności to nie problem. Gorzej ze sprawdzeniem przerywacza, który siedzi w zegarach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niestety czyszczenie gniazd kierunkowskazów i złączy(tylko z przodu) nie pomogło. Nadal nie ma migania diody kierunkowskazów na liczniku.

Oporność wyszła ok. 2-3 omów na jeden kompletny kierunkowskaz. Choć nie jestem pewny pomiaru bo miernik z Brico za 24 zł  to zero gwarancji pomiaru.

 

Pozostaje mi chyba tylko zostawić to fachowcom przy okazji robienia Desmo przeglądu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.