Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
ronnie77

Rurki Termignoni do S4RS ?

Polecane posty

WItam,

 

Zakupiłem "amerykańską" wersję tłumików Termignoni z rurami do kolektora (zdjęcie). Niestety nie podchodzi montaż bezpośrednio, bo

- końcówki są nieco węższe niż europejski katalizator

- są krótsze o parę centymetrów i nie podchodzą.

 

Mogę oddać cały motocykl do człowieka który przerobi mi końcówki, ale jest już sezon i terminy są nieludzkie, a nie chce oddawać maszyny żeby stała ponad x - czasu w oczekiwaniu na łaskę ślusarza :).

 

Czy ma ktoś może takie kolektory, które mi "pożyczy" jako wzór do zrobienia ?

A może ma ktoś do sprzedania komplet kolektorów (bez kata) :) ?

 

Ewentualnie jeszcze jakieś pomysły/propozycje?

 

Pozdr

post-90596-0-46628800-1490774447_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ano właśnie.....Ja mam taki oryginalny (europejski) zamontowany na motocyklu, ale rury łączące tłumiki (termi które dostałem, ze zdjęcia) nie pasują do mojej puchy katalizatora.

 

Wydaje mi się, że mam tłumiki jak na tym filmiku,

 

Możliwe jednak, że sprzedano mi komplet od S4R a tam pucha katalizatora idzie inaczej niż w S4RS i stąd inne końcówki rurki i inne wymiary. Byłem przekonany, że wydechy i te rury łączące do katalizatora są takie same dla S2R, S4R i S4RS i tylko sam kolektor z puchą się różni po stronie kołnierza idącego do silnika.

 

U mnie po zamontowaniu wygląda to tak jak na obrazku, przy czym rutki nie pasują w kolektor.

post-90596-0-62326400-1490784519.jpg

Edytowano przez ronnie77

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mialem komplet wydechow oryginalnych od S4 i rzeczywiscie te rury laczace tlumiki z kolektorem mialy nieco inna srednice, ale w dalszym ciagu dalo to sie normalnie zamontowac. Termosy zapewne maja inny punkt mocowania i stad klopot. Moze pokombinuj z zamocowaniem tlumikow? To tak na szybko, jednak uwazam ze lepiej chwilke poczekac i zrobic to jak nalezy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli to są racingi,

to po prostu brakuje Ci kolektora (jest ciut dluższy o ile pamietam) i ma inna średnice niż obecny z katem. wiec albo zakup albo rzezba u tlumikarza

 

jeżeli to sa zwykle slip on'y to powinny pasowac na obecny kolektor

 

 

pisze z pamieci ;)

 

w

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak, to są racingi. Inne mocowania i inna średnica końcówki. Szukam na ebay tych rur, ale coś nie widać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

szorowałem dzisiaj trochę te rury, ale musiałbym wyjąć z piwnicy starą puchę z rurą, żeby porównać je. Suzumushi zakładał cały układ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@Kalmar, zakładam, że kupowałeś komplet od razu więc pasowało ci przez Plug&Play?

 

U mnie chyba jednak ślusarz zostaje, bo za desmo nie mogę znaleźć gotowych zestawów nigdzie. A

 

Ps. Robiłeś strojenie indywidualnie później, czy gotowa mapa czy RB lub PC ?

 

 

U mnie wygląda to tak .post-90596-0-79986500-1490960452_thumb.jpg

Edytowano przez ronnie77

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jutro moto idzie do ślusarza na dopasowanie kolektorów do tłumików termignoni. Przy okazji zastanawiam się na usunieciem katalizatora. Byłem parę dni temu na hamowni ze stockowymi tłumikami i termignoni. W przypadku obu tłumików AFR był w normie w przypadku termisów doszło 4 KM. Więc sama zmiana tłumików (z katalizatorem) jest ok, ale dźwięk jest prawdę mówiąc średni. Czy jak wywalę kata to AFR posypie się zupełnie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja robię teraz kolektory do swojego S4R, po świętach powinny być gotowe. Dam Ci znać jak to jeździ bez katalizator i strojenia.

Obecnie mam takie końcówki Termi jak Ty i dedykowany komp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moto u ślusarza, wywalam kata. Zastanawiam się czy robić rurki 1 w 1 czy łączone 2 w 1 i potem rozejście na dwa, żeby ciśnienie wyrównać. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No właśnie przejrzałem pół internetu i widzę że rozwiązania są różne. Np. Spark ma 1:1, Arrow też 1:1, Termignoni widziałem obie opcje zastosowane. U @Kalmara nie bardzo widać, ale wydaje się, że jest 1:1.

 

No wiec, jakie jest uzadadnienie techniczne dla obu rozwiązań? 

post-90596-0-08446100-1491894534_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To teraz wrzuciliście mi mega klina. Jak kojarzę większość kolektorów motocyklowych to zawsze było połączenie między rurami wychodzącymi z poszczególnych cylindrów, szczególnie przy Vkach, gdzie mamy nie równe odległości. Zawsze myślałem, że chodzi o kwestie wyrównania drogi spalin.

 

Kalmar masz racingowy komp albo Power Commandera? Nie ma problemów z nierówną pracą przy takich kolektorach?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No dobra, ślusarz ogarnął sprawę. Mam 1:1. Ogień jest taki, że głowę urywa  :twisted: . 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ronnie wrzucaj jakiś filmik jak to łazi, byle w dobrej jakości :) ja też zmieniłem koncepcje i właśnie kończą się robić kolektory 1:1, zobaczymy jak będzie. Na razie na samych końcówkach to sprzęgło było głośniejsze niż wydechy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Boje się, że ktoś tutaj ogłuchnie  :twisted:. Normalnie bałem się jechać do domu. Stalowe sprzęgło + te wydechy to diabelska mieszanka.

 

U mnie w tej chwili moto czeka na etap II, czyli porządek z AFR, bo mierzyłem na termisach przed wymiana i było akceptowalne, bo nie przekraczało 14,7 przy największych obciążeniach (ale motocykl miał katalizator), teraz jest goły przelot i czeka mnie kolejny upgrade, bo przy moc jest taka sama (nawet lepiej chyba), ale przy zamykaniu przepustnicy słychać strzały przy niższych obrotach. Także, pamiętaj, że bez Etapu II nie będzie idealnie jak usuniesz kata. Z drugiej strony dzwięk najlepszych tłumików z katalizatorem to nieporozumienie. 

 

Gdyby @Cinek był bliżej W-wy, jutro bym stał pod jego bramą :) A teraz myślę, czy najpierw sama mapa i sprawdzenie na hamowni, czy od razu indywidualne strojenie....

 

Ps. @Kalmar, też skracałem swoje wydechy o parę centymetrów, oryginalne jakieś takie strasznie długie są  :razz:. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.