Jump to content

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

motomajk

pozycja na monsterze - kierownica

Recommended Posts

Cześć

 

chciałbym zmienić pozycję za kierownicą w moim monsterze 620, ponieważ obecna jest niewygodna a na dłuższych trasach boli kark i ramiona.

chciałbym zamocować wyższą kierownicę (nie risery). Nie mogę nic takiego znaleść.

Czy ktoś z Was zmieniał kierownicę? szerokość przy mocowaniu 28mm a 22mm przy manetkach

 

dzięki!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie, te risery rizomy sa jednocześnie adapterami do przejścia z 22mm srednicy osadzenia kierownicy na 28mm. Nie da sie ich zamontować przy oryginalnym mocowaniu na 28.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja chciałem zauważyć coś innego - kolega wspomniał, że męczy się "w dłuższych trasach" i tam dokucza mu ból karku i ramion.

Wyższa kierownica nic nie zmieni, chyba że podróżujesz z prędkościami 80-100 - wtedy OK.

Powyżej będziesz męczył się jeszcze bardziej bo opór powietrza będzie dokuczał mocniej niż teraz a to właśnie jest najczęściej powód bólu ramion i karku. Monster to nie szlifierka gdzie "leżysz podparty na rękach".

 

Ja zamiast kierownicy, raczej bym pomyślał nad poprawą aerodynamiki. Może jakaś mini owiewka, która byłaby w stanie skutecznie przekierować strugę powietrza nieco wyżej i tym samym odciążyć kark i ramion? Jeśli występuje coś takiego do Monstera to na bank pomoże Ci bardziej niż podniesienie kierownicy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

zacznijmy od tego że Monster to nie jest szczyt wygody i nigdy nim nie będzie :) a sama zmiana kierownicy nic nie da, przerabiałem zmianę i założona wyższa kierownica totalnie zepsuła pozycję, nie dało się tym jeździć :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

zacznijmy od tego że Monster to nie jest szczyt wygody i nigdy nim nie będzie :) a sama zmiana kierownicy nic nie da, przerabiałem zmianę i założona wyższa kierownica totalnie zepsuła pozycję, nie dało się tym jeździć :)

 

+1

 

 Też to przerobiłem, wróciłem do oryginału. Jeździłem, jeździłem i jeździłem aż się przyzwyczaiłem :razz:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie, te risery rizomy sa jednocześnie adapterami do przejścia z 22mm srednicy osadzenia kierownicy na 28mm. Nie da sie ich zamontować przy oryginalnym mocowaniu na 28.

Theodor, kolega ma risery rizomy w s4rs..

może akurat wkleiłem nie te ale rizoma robi  pod kiere 28mm

Share this post


Link to post
Share on other sites

+1

 

 Też to przerobiłem, wróciłem do oryginału. Jeździłem, jeździłem i jeździłem aż się przyzwyczaiłem :razz:

O to, to... chyba nie ma innego wyjscia  :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja zmieniłem w S4R na podwyższaną kierownicę z Rizomy. Moim zdaniem bardzo duża różnica na plus. Wieje tak samo, a mogę jeździć w pełni wyprostowany.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Wieje tak samo, a mogę jeździć w pełni wyprostowany.

To chyba zalezy od predkosci z jakimi sie poruszamy. Z wyzsza kierownica pewnie nie mialbym mozliwosci zwinac sie w kulke jak chce pojechac szybciej. No ale kazdemu co mu wygodnie i to co lubi  :mrgreen: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem wcześniej większą zębatkę z przodu, więc mój jechał nawet 250 km/h i dało się radę poskładać :) Fakt faktem, że prędkość przelotowa w pełni wyprostowaną pozycją to ok. 120 km/h z małą owiewką z przodu.

 

Co do plusów wyższej kiery do się wtedy jeździć z pasażerem. Ja teraz cały czas jeżdżę z żonę i na starej kierownicy strasznie ręce bolały od nacisku, teraz tego nie ma.

Share this post


Link to post
Share on other sites
KGr    1

dzięki koledzy, z tego co piszecie zmiana na wyższą niewiele da.

pozostają regularne przerwy w trasie. 

dzięki za rozwianie wątpliwości

 

Moze to bedzie brutalne - ale jestes pewny, ze masz prawidlowa pozycje za kierownica? Monster to nie Fazer, na ktorym da sie usiasc jak przyslowiowy worek kartofli i bedzie dobrze :) Ja do 1100, dziwnie wygietej kierownicy i specyficznej pozycji dlugo nie moglem przywyknac (przy pierwszej przejazdzce po 100km bolalo mnie wszystko :P), az ktos mi wytknal moje bledy. Wtedy okazalo sie ze trasy 500 km dziennie nie robia wiekszego wrazenia...

Edited by KGr

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 3.04.2017 o 18:52, Kurak napisał:

Ja zmieniłem w S4R na podwyższaną kierownicę z Rizomy. Moim zdaniem bardzo duża różnica na plus. Wieje tak samo, a mogę jeździć w pełni wyprostowany.

Kolego a możesz dać namiary na tą kierownicę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.