Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
Gość Brylant74

Może aku może IMO A może jeszcze coś innego

Polecane posty

Gość Brylant74   
Gość Brylant74

Hello ewrybody mam problem z moim dukatem. Następujący. Otóż dzisiaj chciałem się karnąć wyprowadzam drania i ledwo  zakręcił kilka razy i aku zdechł mimo że jest nowy. Sprawdzam napięcie na aku - 12V. Ładuje chwilę i odpala bezproblemowo. Polatałem może z godzinę, kilka razy zgasilem i odpaliłem bez problemu. Po powrocie zmierzylem napięcie około 13 V czyli że ładowanie jest. I po podłączeniu do prostownik full był po 5 minutach. Jak myślicie IMO jest winne czy szukać przyczyny gdzie indziej? Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Uwalone aku. Jakiej firmy kupiłes?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie ostatnio w BMW R 100 SCR mojej Marty zdechł Unibat, którego wcześniej miałem w 999, faktem jest, że do BMW nieco za słaby, ale i tak musiał być uszkodzony( przerwa w środku), leci na reklamację... Teraz mam 2 x taki a w 999 mam Litowo-Jonowy od Olek Motocykle, narazie nie ma z nim problemów...

 

Tutaj na 100% akumulator- ma napięcie, ale nie ma mocy rozruchowej, jak się nie da na reklamację, to odprzedaj do jakiejś 4 cylindrówki- tam pewnie da radę...hehehehe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Brylant74   
Gość Brylant74

Sprawa mam nadzieję załatwiona aku wymienione na nowy 

Edytowano przez Brylant74

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja mialem podobna sytuacje
w zeszly, roku zaczal ciezko odpalac, czasem dopiero za drugim razem. Auu wymienione na nowe. po 3 miesiacach znowu to samo inie da sie odpalic, kreci kreci ale sily nie ma. diagnoza uwalony rozrusznik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Brylant74   
Gość Brylant74

 

Dzisiaj rano odpalił bez problemu. Miałem główny bezpiecznik wyjety. Teraz już wogole nie wiem o co kaman

Edytowano przez Brylant74

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Brylant74   
Gość Brylant74

Temat powraca chciałem jeszcze w starym roku odpalić motor włożyłem akumulator naładowany a tu nic nawet nie zakręcił.  na mierniku niby wszystko okej napięcie w porządku podladowalem jeszcze raz, leniwie zakręcił ale nie odpalił. Nie wiem czy to regulator czy aku. Może te tuborgi są do <font color='red'>[desmo]</font>. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak jak wcześniej napisałem....... A jak chcesz sprawdzić ładowanie odpal z zewnętrznego - samochodowego akumulatora- kablami- kabel do motocykla podepnij- + do + a minus na dobrą masę na np śrubie niemalowanej na silniku ( tak na wszelki wypadek). Jak odpali, odłącz i pomierz na wolnych powinien wskazywać 12,8-13, 2, po dodaniu gazu powinno wzrosnąć do 13,8 nawet może ( jak aku rozładowane mocno) 14,2, ale potem już po dalszym dodawaniu gazu nie może wzrastać, jak rośnie dalej przekracza 15 V to masz uwalony regulator napięcia, jak nie ładuje, nie wzrasta po dodawaniu gazu ponad napięcie pierwotne ( przedpomiarowe) akumulatora to prawdopodobnie masz też uwalony regulator  - chyba, że moto miało przewrotkę i walnięty jest mechanicznie alternator- bo to są dość dobrej jakości altki sam z siebie nie wysiada, to zawsze jest awaria spowodowana mechanicznie- krzywym kołem - lub źle osadzonym...

Co spowodowało awarię regulatora, to nie jest istotne - najlepiej kupić nowy- lub porządny nie używany np. z H-D Dyny ( tylko ten z kablami zewnętrznymi) ciężki jak diabli- ale pancerny i dobrze chłodzony - ja mam taki w Cagivie Elefant M600  działa bez zarzutu od 2013 roku a przewrotek w terenie trochę było hahahahhahah

Edytowano przez klekot999

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tuborg, tuborg... to takie piwo było! ;-)

Kup porządny akumulator, silniki DS szczególnie potrzebują dużego prądu rozruchowego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Brylant74   
Gość Brylant74
1 godzinę temu, musieli napisał:

Tuborg, tuborg... to takie piwo było! ;-)

Kup porządny akumulator, silniki DS szczególnie potrzebują dużego prądu rozruchowego.

A jaki byś polecał? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Litowo-jonowy, tylko że musisz liczyć się z wydatkiem 500+ zł za odpowiednik oryginału. Polecam JMT, sprawdzone, działają zacnie.

https://mike.larsson.pl/pl/search/12b-bs/in/all/article/434496/

Jeśli chcesz bardziej konwencjonalny w swojej budowie, to rozważ Yuasa, ale są też tańsze alternatywy, np Motobatt, ewentualnie Landport lub Unibat.

Edytowano przez musieli

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Brylant74   
Gość Brylant74

Dziękuję za pomoc pozdrawiam 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.