Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
JB80

696 - poprawienie stabilności w mocnym pochyleniu

Polecane posty

Cześć.

Pogoda jeszcze ładna ale planować zmiany na przyszły rok już można :10_wink:

Wprowadzając w temat: o ile poręczność i łatwość prowadzenia M696 nie budzi wątpliwości, o tyle nie czuję się komfortowo w większym pochyleniu - mam nieustanne wrażenie utraty przyczepności na tyle, niezależnie od tego jak dbam o operowanie gazem w zakręcie. 

Wrażenie przekłada się na stabilność, bo tyłek potrafi się zachowywać, jakbym próbował pierwszy raz zamknąć nową oponę i to na zimnym asfalcie :58_disappointed_relieved: 

Koniec końców przednią oponę domykam bardziej, niż tylną - co mnie nieco dziwi - na żadnym innym sprzęcie tak nie miałem.

 

Parametry: Monster bez modyfikacji, opony Metzeler Sportec M3, waga jeźdźca ok 100kg.

Zastanawiam się od czego zacząć: od wymiany gumy, od ustawień zawieszenia... inne? -> jakieś dobre pomysły?

Ostatnio przy powrocie z DesmoEnd załadowany bagażem miałem wrażenie, że jest lepiej no ale mogłem po prostu mieć lepszy humor i nie zwracałem uwagi na pierdoły :3_grin:

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zdecydowanie zaczął od kontroli zawieszenia. Poczytaj sobie o ustawianiu napięcia wstępnego sprężyny a potem tłumienia, jest dużo instrukcji w internecie. 

Co do opon, nie miałem styczności z twoim modelem, ale może czas pomyśleć o nowych jeżeli pare sezonów już mają. Upewnij się też, czy rozmiar tylnej opony jest taki jak przewidziało Ducati, tzn czy np poprzedni właściciel nie założył szerszej opony niż być powinna. To też ma duży wpływ na stabilność w zakrętach. 

Ps. Na marginesie dodam, że dużo zależy też od rodzaju asfaltu. Miałem przyjemność w tym roku zrobić 20k km głównie po drogach Hiszpanii i pierwsze spostrzeżenie było jaka tam jest przyczepność.. Zimna czy ciepła opona, chłodno czy upał zawsze czułem się pewnie. Do tego stopnia, że po powrocie do Polski pierwsze dni były swego rodzaju walką o życie, ślizgałem się w prawie każdym zakręcie, który chciałem dynamiczniej przejechać. Oczywiście, taka przyczepność ma też wady, zużycie opon jest 2 razy szybsze niż u nas..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki.

Sprawdzę co da regulacja i to w pierwszej kolejności :91_thumbsup:

Jak najbardziej czas na nowe laczki. Obecne są co prawda w dobrym rozmiarze i jeszcze z zauważalną ilością bieżnika ale wkurza mnie to zagryzanie zębów na łukach, kiedy jestem przyzwyczajony do schodzenia na kolano (jeśli są ku temu warunki, tym wspomniany asfalt :10_wink:).

Zużycie oczywiście ma swoje znaczenie ale akurat na tym sprzęcie nie kręcę nie wiadomo jakich tysięcy kilometrów - zdecydowanie wolę zmieniać gumę co 3tys i mieć banana pod kaskiem, niż męczyć się z twardym laczkiem przez 15tys i oszczędzić na wymianie.

No właśnie, Ducatisti: jaki model najlepiej klei w rozmiarze 696? Dawno nie miałem takich wąskich opon :22_stuck_out_tongue_winking_eye: ale pamiętam, że ciepło wspominałem 190'kę z Rosso III.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.