Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Adamczix

Monster 1000S i.e. - Wał korbowy - wymiana

Polecane posty

Witam. Zakupilem bo bardzo okazyjnej cenie Monstera 1000Sie 2004 z uszkodzonym silnikiem. Poniewaz cena bardzo atrakcyjna i troche brak czasu zastanawialem sie nad wymiana calego silnika i po sprawie (1000DS, 992cc) Bracki namowil mnie jednak na naprawe samemu - bedzie wieksza satysfakcja jak sam ogarne :) . Uszkodzony wal - jeden z korbowodow 'zapieczony' na wale. Zdjete juz cylindry i tloki, przedni korbowod bez zarzutu, na tylni potrzeba duzo sily by ruszyc... Wlasnie przeszukuje neta w poswzukiwaniu walu 146.2.091.1A z korbowodami (komplet, nie trzeba balansowac). Ten sam wal byl motowany w Mulistrada1000, SS1000,GT1000, Hypermotard 1100 itd. Teraz pytanie... :) mam w miare ogarniety warsztat, sporo narzedzi, moge dokupic kilka narzedzi do silnika Ducati po okazyjnch cenach tylko nie wiem czy podolam... Napewno rozpolawial ktos tu silnik i czy mogl by mi dac kila rad na co zwrocic uwage? oczywiscie bede przy okazji wymienial wszystkie uszczeli wiec to napewno. Sa moze gdzies w internecie jakies wskazowki krok po kroku jak to zrobic moze lub jakis topic na forum ze wskazowkami? jest kilka filmikow na Youtube, mam kilka 'workshop manuals'' w pdf-ie do podpowiedzi ale zawsze dobra rada sie przyda :)

A moze po prostu oddac komus kto sie zna na rzeczy i bedzie po problemie?

Pozdrawiam, Adam.

image.thumb.png.bf42924144f9c50e9de02693d127072b.png

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A motocykl gdzie masz stać w Polsce czy UK?  ( Stawka za rob/godz jest zupełnie inna) oczywiscie można to zrobić samemu. Ale czy warto?  Bo tanio nie zawsze oznacza dobrze. Ja bym dał to komuś co się w tym odnajduje. Zrobić raz a dobrze. Kupowanie kluczy - by je 1-2x użyć chyba jest bez sensu.  (Za to już masz parę procent na mechanika). A silnika szukałeś? 3-4 tys zł już coś jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

picek tak tez chyba zrobie. nie chodzilo mi o oszczednosci tylko satysfakcji bardziej ze zrobienia czegos samemu. Bede w wawie na swieta wiec pomyslalem o odwiedzeniu motomaniax. mieszkam w uk ale teraz tylu januszow pomyka codziennie vanami do polski ze za kilka dukatow silnik w pl bez problemu :) wiem ze oni pasjonaci i sporo osób ich chwalilo. polecacie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Można im zaufać.

Swoją drogą ja też przy motocyklu zrobię wszystko, ale żeby to zestroić i grało to już inna para kaloszy. Poza tym mechanik zawsze podpowie co jeszcze na tą chwilę trzeba zrobić by było ok. (Inna kwestia to poszukać mechanika któremu można patrzeć na ręce).To też w taki sposób się zrodziła opinia że Ducati są awaryjne. Gdyż dużo osób bez wiedzy a raczej doświadczenia się za nie zabierało. I to pokutuje do dziś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bardziej do mnie przemawia teoria że to nie wina mechaników tylko brak wizyt u mechaników w ogóle. Ludzie kupując Ducati kierowali się przekonaniem że luzy się reguluje jak w Japonii aż zaczną klepać lub nie będzie kompresji bo aż wałki podpiera albo wymiana paska rozrządu, ale jakiego paska przecież wszystkie motocykle mają łańcuch i potem opinia poszła w świat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony


×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.