Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Buba

Zakup Monstera 620/S2R/S4

Polecane posty

Witam wszystkich!

Noszę się z zamiarem zakupu Monstera... Batalia jest między trzema modelami: 620 i.e., S2R 800 i S4.

Chcę nadmienić, że będzie to mój pierwszy motocykl, nie liczę motorynek itp. :D

Wszystkie trzy modele podobają mi się niesamowicie - budżet nie pozwala mieć wszystkich naraz... a tak na poważnie planuję zainwestować max 15 000 PLN (moto gotowy do sezonu).

Mam jedną obawę co do 620 - może okazać się za mały - mam 186 cm wzrostu, 100 kg wagi i rozmiar buta 46. Jeszcze na nim nie siedziałem, wybiorę się do handlarza w celu przymiarki i wszystko się wyjaśni.

Mam mętlik w głowie i prosiłbym o poradę, który z wymienionych jednośladów będzie najlepszym wyborem. Chodzi mi głównie o koszta serwisu, części i awaryjność poszczególnych modeli. Wiem, że dużo zależy od poprzednich właścicieli: "jak dbasz, tak masz". Nie wierzę w mity, że Ducati to Alfa Romeo wśród motocykli.

Jak ja to widzę:

- 620 i.e. - troszeczkę za mało mocy, + gabaryty motocykla

- S2R 800 - podobno silnik lubi się pocić, + monowahacz

- S4 - jedni powiedzą że to minusy, inni że plusy: suche sprzęgło i po 4 zawory na cylinder (nigdy nie jeździłem na suchym sprzęgle).

Przypuszczam, że kwota, którą chcę przeznaczyć może być za mała w przypadku S2R i S4 w dobrym stanie...

Wszystkim z góry dziękuję za każdą odpowiedź.

Pozdrawiam!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Szukaj coś większego jak multi albo st-ka czy ss bo monster z natury jest dość małym motocyklem bardziej dla kobiety, maiłem monsterka 696 jest naprawdę małym motocyklem jak 620  przez to  przechodnie bardziej będą się skupiać na tobie,  przy twoim wzroście i wadze możesz dość komicznie wyglądać na monsterku  :)  niestety nie każde ducati jest szyte na miarę każdego jak gucci czy chanel trzeba coś dopasować idealnie skrojonego na siebie niż chodzić w za małym garniturze....

chromed-ducati-monster.png

2017-ducati-monster-first-ride_827x510_71496255377.jpg

10272503_766777903355580_8134694699403150896_o.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Szukaj tego, na czym będzie Ci: a) wygodnie, b) najbardziej zależało czyt. co Ci się najbardziej podoba i miej wywalone graty jak będziesz wyglądał. 

Usiądź, jak masz możliwość, na każdym i decyduj. Osobiście doradzałbym S4R ale to subiektywna, tylko moja opinia: najmocniejszy, najładniejszy (przepraszam wszystkich riderów na 620 i S2R :) )

Edytowano przez żuk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

NastroAzzurro, w grę wchodzi tylko Monster. Zakochałem się, a czy szczęśliwie to się okaże hehe

żuk, musi się podobać i być w miarę wygodny. Już dawno temu przestałem się martwić "co ludzie powiedzą". Przymierzę się do wszystkich i wątpliwości zostaną rozwiane.

Powiedzcie mi jeszcze drodzy forumowicze, czy w przypadku regulacji/serwisu w silniku z czterema zaworami na cylinder koszty są podwójne w porównaniu do silnika z dwoma zaworami?

Co do sprzęgła dla "świeżaka"... Suche czy mokre? Chcę pokochać motocykl, nie go znienawidzić...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A może interesuje Cię Ducati ST2 przerobione na monstera? Mam 186cm i ok 100kg i wyglądam w porządku, nie jest za mały, a co do mocy - identycznie jak S2R(83KM I 83Nm)

Edytowano przez rzka111

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Szukaj S2R - bo dobrze wyglądają, 800-mokre sprzęgło lub 1000 - suche . Pokochasz oba, wiadomo że większego bardziej ,bo "duży może więcej".  S4 trzeba uważać, lubiła wycierać się klawiatura a krzywki są kosztowne. Gdy je wymieniano problem już nie wracał. S4R  dobry  dla kogoś kto już jakiś czas jeździł bo to nerwus i potrafi jeźdźca sponiewierać. Suche sprzęgło potrafi mieć też kaprysy i trzeba o nie bardziej dbać. Wynagradza się  za to swym grzechotaniem.  Mokre natomiast- bezobsługowe i ciche. Jak będziesz jechał na oglądanie ,pierwsza sprawa obejrzeć okolice główki ramy bo lubią pękać podczas kolizji a są spece co ją regenerują.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

picek, dziękuję za wyklarowanie tematu

Do końca tygodnia powinienem przymierzyć się do wszystkich trzech modeli.

Co do S2R, aktualnie znalazłem w sieci dwa ogłoszenia:

https://www.otomoto.pl/oferta/ducati-monster-monster-s2r-800-620-ID6BEPov.html 11300 PLN

https://www.olx.pl/oferta/ducati-monster-s2r-800-CID5-IDvHX49.html 17500 PLN - w takim malowaniu chciałbym kupić, dużo akcesoriów marki Rizoma, przebieg 30000 km, przed sezonem do wymiany tylko olej z filtrem.

Może to ktoś z forum z ogłoszenia, może ktoś zna sprzedawcę jednego i drugiego? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ten za 11300 był już na forum. Ktoś oglądał i podobno nie wart swojej ceny. Lepiej wygląda na zdjęciach niż w rzeczywistości. Poszukaj na forum.

Ten drugi za 17500 widać że fajny i doposażony. Jak był serwisowany w motomanaix to powinni mieć cała historie serwisową. Tylko ta cena...osobiście wolałbym dołożyć do s2r 1000 lub s4r.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Miałem 900 i był fajny. W zasadzie to nadal go mam i nadal taki jest :8_laughing: 600 kupiłem ostatnio do dłubania i poczułem się jak na rowerku. Mocy nie ma wcale. S2r zawsze mi się podobał ale chyba ze względu na kolorystykę w czerwieni i prowadzenie wydechów. Nie jechałem, nie wiem. S4 mam teraz. Szerszy, jakby większy i straszny dzik. Ogromną mam z niego radochę. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mam 189cm i spokojnie sie mieszcze na monsterze S2R, tak wiec temat do rozwarzenia. monowahach ...bezcenny :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj miałem okazję przymierzyć się do S4. Rozmiar moto jak najbardziej mi odpowiada. Porównując wymiary według danych technicznych, S4 i S2R różnią się kilkoma milimetrami. Myślę, że na S2R również będę się dobrze czuł.

W wolnej chwili sprawdzę M620 i wszystkie moje wątpliwości zostaną rozwiane :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, Buba napisał:

Wczoraj miałem okazję przymierzyć się do S4. Rozmiar moto jak najbardziej mi odpowiada. Porównując wymiary według danych technicznych, S4 i S2R różnią się kilkoma milimetrami. Myślę, że na S2R również będę się dobrze czuł.

W wolnej chwili sprawdzę M620 i wszystkie moje wątpliwości zostaną rozwiane :)

Jakbyś reflektował na 800IE w idealnym stanie, to wysłałem Ci wiadomość prywatną.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Buba - To są milimetry ale różnica na poziomie odczuć jest duża. S4 jest dużo "większy i cięższy" ale to moje subiektywne odczucia.

Redjasper - Ja już za stary jestem na wariactwa. Poczekam jeszcze trochę i już będę myślał o czymś niższym z nogami do przodu...x-diavel może. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony


×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.