Noger 3 Napisano Sierpień 6, 2019 Witam, jestem w trakcie wymiany napędu kompletnego w Diavelu i mam dylemat jaki zakupić bo jest tego troszkę na stronach ? Macie jakieś ciekawe rozwiązania od standardowego. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
cinek78 124 Napisano Sierpień 6, 2019 OEM ( REGINA) jest najlepszym wyborem. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
DARc 22 Napisano Sierpień 7, 2019 Poza łańcuchem (DID? REGINA?) na tył można dać kombinację Aluminium i stalowy wieniec (np. https://www.supersprox.com/supersprox-stealth-sprockets/ ). Trochę mniejsza masa się kręci i koło lżejsze (nieznacznie). Na przód czasami ludzie dają 14 zębów by zwiększyć moment na kole i trochę przesunąć prędkości na poszczególnych biegach, zwłaszcza na 1-2-3, by przy jeździe miejskiej w innym zakresie prędkości mieć klasyczną dla Diavela niepewność pracy <4000 obr. Lekko wyżej wtedy pracuje im silnik przy oczekiwanych prędkościach na tych biegach i sobie to chwalą - to opinia zasłyszana jakby co. Nie mam własnych doświadczeń :) LWG Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
cinek78 124 Napisano Sierpień 8, 2019 Tu akurat z Tobą się nie zgodzę DARc - zmieniając przełożenie na 14z. tracimy prędkość . Miałem i wkurzało mnie , że w sumie z 1,2 to taki diesel się zrobił. Resztę biegów jakoś to było, ale pierwsze biegi bardzo mnie irytowały. Tutaj też dodam , że pomysł zmiany z 15, na 14Z pojawił się celem zmniejszenia szarpania silnika przy wolnej/miejskiej jeździe. Niestety to tylko taki "opatrunek" na ta przypadłość. Prawdziwym lekarstwem jest dokłada, precyzyjna regulacja ( pisałem już o tym) - likwiduje szarpanie w bardzo zasadniczy sposób. Niestety mamy silniki montowane masowo przez ludzi i tym samym są obarczone błędem ludzkim. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
DARc 22 Napisano Wrzesień 11, 2019 W zasadzie ja tylko przywołałem fakt, że 14Z jest popularną modyfikacją w Diavelu na innych rynkach. Nie twierdzę, że to coś extra. Cinek78 ma rację w tym co pisze, ale o gustach ciężko dyskutować :) Ludzie chwalili sobie taki "mod" właśnie z powodu większego momentu na kole przy przyspieszaniu (choć w Diavelu to tak bardzo go nie brakuje) oraz część chwaliła sobie właśnie osiągnięcie lepszego dopasowania prędkości wolnej jazdy w mieście/manewrowaniu do obrotów. W Diavelu często w mieście dwójka już ryczy a trójka szarpie i kaszle w typowej miejskiej prędkości (przepisowej ;). Ludzie dawali 15Z->14Z mod i trochę lepiej im wtedy ta trójka chodzi kulając się w mieście. Ale w pełni się zgadzam, że to "plaster". Podobny jak wpinanie w obwód termometru "specjalnych układów" (czasami to tylko rezystor...), które niby poprawiają kulturę pracy na niskich obrotach oszukując nieznacznie ECU co do temperatury zewnętrznej i powodując w sumie wzbogacenie mieszanki, która fabrycznie na "zamkniętej pętli" poniżej 4000 jest bardzo uboga (ekologia... i normy EUR...). W mojej ocenie 14Z to taki podobny zabieg, tani, ale kiepski w porównaniu do tego co (np) Cinek78 robi, czyli regulacja mechaniczna na początek a potem można myśleć ewentualnie o tuningu ECU. LWG 1 cinek78 zareagowało na to Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach