Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Noger

WYMIANA NAPĘDU ???

Polecane posty

Witam, jestem w trakcie wymiany napędu kompletnego w Diavelu i mam dylemat jaki zakupić bo jest tego troszkę na stronach ? Macie jakieś ciekawe rozwiązania od standardowego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

OEM ( REGINA) jest najlepszym wyborem.

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Poza łańcuchem (DID? REGINA?) na tył można dać kombinację Aluminium i stalowy wieniec (np. https://www.supersprox.com/supersprox-stealth-sprockets/ ).

Trochę mniejsza masa się kręci i koło lżejsze (nieznacznie).

Na przód czasami ludzie dają 14 zębów by zwiększyć moment na kole i trochę przesunąć prędkości na poszczególnych biegach, zwłaszcza na 1-2-3, by przy jeździe miejskiej w innym zakresie prędkości mieć klasyczną dla Diavela niepewność pracy <4000 obr. Lekko wyżej wtedy pracuje im silnik przy oczekiwanych prędkościach na tych biegach i sobie to chwalą - to opinia zasłyszana jakby co. Nie mam własnych doświadczeń :)

 

LWG

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tu akurat z Tobą się nie zgodzę DARc - zmieniając przełożenie na 14z. tracimy prędkość . Miałem i wkurzało mnie , że w  sumie z 1,2 to taki diesel się zrobił. Resztę biegów jakoś to było, ale pierwsze biegi bardzo mnie irytowały.

Tutaj też dodam , że pomysł zmiany z 15, na 14Z pojawił się celem zmniejszenia szarpania silnika przy wolnej/miejskiej jeździe. Niestety to tylko taki "opatrunek" na ta przypadłość. Prawdziwym lekarstwem jest dokłada, precyzyjna regulacja ( pisałem już o tym) - likwiduje szarpanie w bardzo zasadniczy sposób.

Niestety mamy silniki montowane masowo przez ludzi i tym samym są obarczone błędem ludzkim.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie ja tylko przywołałem fakt, że 14Z jest popularną modyfikacją w Diavelu na innych rynkach. Nie twierdzę, że to coś extra.

Cinek78 ma rację w tym co pisze, ale o gustach ciężko dyskutować :)

Ludzie chwalili sobie taki "mod" właśnie z powodu większego momentu na kole przy przyspieszaniu (choć w Diavelu to tak bardzo go nie brakuje) oraz część chwaliła sobie właśnie osiągnięcie lepszego dopasowania prędkości wolnej jazdy w mieście/manewrowaniu do obrotów. W Diavelu często w mieście dwójka już ryczy a trójka szarpie i kaszle w typowej miejskiej prędkości (przepisowej ;).

Ludzie dawali 15Z->14Z mod i trochę lepiej im wtedy ta trójka chodzi kulając się w mieście.

Ale w pełni się zgadzam, że to "plaster". Podobny jak wpinanie w obwód termometru "specjalnych układów" (czasami to tylko rezystor...), które niby poprawiają kulturę pracy na niskich obrotach oszukując nieznacznie ECU co do temperatury zewnętrznej i powodując w sumie wzbogacenie mieszanki, która fabrycznie na "zamkniętej pętli" poniżej 4000 jest bardzo uboga (ekologia... i normy EUR...).

W mojej ocenie 14Z to taki podobny zabieg, tani, ale kiepski w porównaniu do tego co (np) Cinek78 robi, czyli regulacja mechaniczna na początek a potem można myśleć ewentualnie o tuningu ECU.

LWG

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony


×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.