Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
LatajacySlon

MTS 1000 DS problem z rozuchem.

Polecane posty

HEJ!

Mam problem z multi. W zeszłym sezonie pod koniec ciężko odpalała, w sensie czuć że dużą A potrzebowała do rozruchu i bardzo szybko klękało aku - na zasadzie 4-6 startów i trzeba był ładować. Zacząłem szukać przyczyny - na dzień dobry padło na rozrusznik (początkowo  na aku, ale podmiana z mojego SC nic nie dała), po rozebraniu okazało się że jest w stanie praktycznie fabrycznym (przynajmniej wedle pana od regeneracji). Złożyłem wsio do kupy, zalałem nowym olejem i podłączyłem rozrusznik na krótko (podejrzewałem przekaźnik, lub kabel zasilający rozrusznik) -  nie daje rady wykonać 2-3 obrotów wału po 1-szym następuje pauza i dopiero po 2-3 sekundach obraca znowu o jeden obrót. Oczywiście podłączenie pod samochodowy aku załatwia sprawę (ale słychać, że rozrusznik się strasznie męczy - ma siłę, ale robi to  z wielkim trudem). Po odpaleniu nie ma żadnych symptomów, które by mnie niepokoiły - motocykl chodzi poprawnie.

Pomysły:

1. Przyszło do głowy, że może masa na silniku słaba - ale nie wiem, czy aż taki efekt by dawała.

2. Może się rozrząd przestawił (ale j.w. - czy aż taki wpływ by to miało?)

 

 

Poniżej filmik,co się dzieje, gdy aku siedzi u siebie na miejscu.

Macie jakieś pomysły?

zded.mp4

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

skoro silnik dobrze pracuje to sprawdzilbym kola zebate (luz promieniowy i osiowy oraz miedzyzebny) i sprzeglo . w mojej mile zatarla sie podkladka na kole posrednim i ten sam efekt. oczywiscie na poczatek wez kleszcze i sprawdz ampery

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niby tak, ale masowałem bezpośrednio przy rozruszniku dodatkowym kablem i też lipa. Niby jak podłącze pod auto to odpala, ale w drugiej sztuce ds1000 ten sam akumulator kręci bez problemu. Jeszcze może lepsze kable skombinuję, bo te są chyba do 150a

Chyba go oddam na serwis, bo mi się pomysły kończą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ok, podmieniłem aku raz jeszcze na nowe, przeczyściłem wszystkie połączania, masę, wymieniłem CPS (wywalał błędy, ale nie wiem czy coś miał do rzeczy) i jest lepiej. Pytanie z czego może wynikać aż taka różnica w poborze prądów  miedzy takimi samymi jednostkami? Na pierwszych akumulatorach SC odpala bez problemu, Multi ledwo co kręci...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mussz miec kleszcze ,wymontowac rozrusznik i zmierzyc prad bez obciazenia (ok.7-9 a ) potem obciozony (moj 800ss to 75 -90 zimny ,45-55goracy) napiecie na oscyloskopie pod obciazeniem 10,4 -10,8 zimny 11,4 -11,6 cieply .mysle ze duze odstepstwa to uszkodzenia rozrusznika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Multistrada potrzebuje porządnego akumulatora, z dużym prądem rozruchowym. Niestety, nawet niemal nowy akumulator "z tych tańszych" może niezbyt dobrze się spisywać i nie dawać sobie rady.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.