Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Krystq

Problem z hamulcem/hamowaniem koła podczas ruszania

Polecane posty

Witam. 

Mam problem z Ducati St2 97rok. Mianowicie jest problem tego typu, że po mocniejszym zatrzymaniu motocykla (mocniejszym hamowaniu, aczkolwiek przy normalnym również czasami) przy próbie ruszania jest efekt lekkiego przyhamowania chyba przedniego koła do tego stopnia że kilka razy zgasł mi przy ruszania (efekt troche jakby uruchamiającego  się ABSu,ktorego tu nie ma). I teraz uwaga jeśli natomiast zejdę z motocykla po takim  hamowaniu i go przepchnę do przodu to wtedy żadne hamowanie nie występuje. Tak samo gdy zahamujemy przy zjezdzie z góry i pozniej swobodnie puścimy motocykl z góry na luzie.

Problem występuje przy ruszaniu za pomocą napędu silnika. 

Zostały wyczyszczone i nasmarowane tloczki w przednich zaciskach. Wymieniony płyn hamulcowy i odpowietrzony układ. Zmieniony przewód hamulcowy na oryginalny (używany) z takiego w stalowym oplocie akcesoryjnego. Wyczyszczone elementy powodujące pływającą tarczę hamulcową. 

I dalej nic. 

Dodatkowo mam wraźenie że im gwałtowniej próbuje ruszyć tym ten efekt jest większy. 

Dziwne ale niestety prawdziwe. Czy ktoś się spotkał z czymś takim? 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Luz "roboczy" na dźwigniach właściwy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@cinek78Tak.

Koło nie ma żadnego oporu w w przypadku kręcenia kołem luźno. Nawet już luzowałem na regulacji tak że hamulec był słaby, bo kierownica ograniczała klamkę.

Myślałem jeszcze nad wymianą pompki hamulca żeby ją wykluczyć, ale jeśli by ona nie wracała płynu z powrotem. Trzymało by hamulec nawet przy swobodnym przepchnięciu motoru po zachamowaniu. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.08.2020 o 01:14, Krystq napisał:

 

trzymało by hamulec nawet przy swobodnym przepchnięciu motoru po zachamowaniu. 

No nie koniecznie.

Poza tym z opisu wnoszę , że mylisz pojęcie - skok klamki, to nie jest luz roboczy. Zadzwoń do mnie w wolnej chwili to powiem Ci co i jak... PZ

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony


×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.