Jump to content

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

borysx

Wyciek oleju 750 sport

Recommended Posts

Hejka 
Pacjent to 750 sport z 2002r.
Mam pytanie czy ktoś miał styczność z takim problemem z którym się muszę zmierzyć..... mile widziane jakieś rady wskazówki i spostrzeżenia bardziej doświadczonych kolegów.
Podejrzewam wyciek z pod cylindra pionowego (był myty i sprawdzany) olej gromadzi się miedzy żeberkami na bloku silnika.
I cieknie z tylnego amorka ale nie mam pojęcia z którego miejsca.....
Prosił bym o jakieś wskazówki ;) bo może to jakaś pierdoła a ja chce już cały silnik rozbierać.....
dzięki :)
A i przy okazji się podpytam ma ktoś patent aby  zadziałał zegar od temperatury oleju ? bo ciągle pokazuje 0 a czujnik działa i jak jest traktowany ogniem to dukata nagle ochoczo zaczyna pokazywać na zegarze że robi się jej ciepło......

IMG_20201012_221103838.jpg

IMG_20201012_215920909.jpg

IMG_20201012_221751754.jpg

IMG_20201012_221818731.jpg

Edited by borysx

Share this post


Link to post
Share on other sites

tutaj olej cieknie spod cylindra 750tki tak miały ze olej zapier-dalał z pionowego cylindra i barwił blok na żółto czasem aż lakier proszkowy odpadał za cylindrem pionowym :) uszczelkę od cylindra na dole wymienisz albo dwie i bedzie git

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie do końca NastroAzzurro - tam jeszcze są oringi , które pewnie pesel dopadł. Sam uszczelka , to kawałek alu wycinanki, a elementem uszczelniającym jest masa ( którą tez pewnie pesel dopadł )  - tylko taka specjalna , a nie silikon budowlany.

Jak chcesz borysx raz porządnie to zrobić , to oba cylindry w górę , nowe oringi + masa i po problemie.

Jeśli chodzi o amor - sam raczej tego nie zrobisz. Wyślij to do np. LTD44 i mistrzowsko Ci go zregeneruje. Ew. nowy zamiennik.

czujnik oleju obstawiam, że działa Ci prawidłowo. Musisz pamiętać , że potrzebuje on naprawdę sporego odcinka że pokazać temperaturę. Ok. 30-50 km żeby się nagrzać do 50-70 stopni przy spokojniej jeździe.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

cinek78 czyli rozumiem że wymienic uszczelkę pod cylindrem + oringi w pionie i poziomie ? Poziomu nie chciałem ruszać bo suchutki ale może faktycznie lepiej uszczelnić już wszystko.

A co do temperatury oleju to nie działa zegar... Wcześniej jak go pstryknąłem palcem to zaskakiwał a teraz już umarł i trochę za czaczynam obawiać bo zegar od obrotów też zaczyna łapać takie zachowanie 

Share this post


Link to post
Share on other sites

W mojej ocenie jak wyżej pisałem. Cylindry ( oba) do demontażu i montażu na nowych uszczelnieniach, ale samego korpusu silnika nie ruszaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.