Jump to content

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Sign in to follow this  
krzychu79

S2R 1000 problemy z wolnymi obrotami

Recommended Posts

Witam, wczorajszego pięknego dnia po raz pierwszy odpaliłem motocykl i udałem się na krótką przejażdżkę. Krotką no właśnie dlatego, że po rozgrzaniu motocykla powyżej 90 st. C.  obroty zaczęły szaleć to znaczy falowanie od 1000 do 2000, gasł przy dojazdach do świateł, na niskich obrotach szarpał tak jak by gubił zapłon.  Po powrocie podłączyłem motocykl pod tuneecu i zaczytałem dwa błędy P0351 i P0352 świadczące o problemach z cewkami. Natomiast zastanawia mnie to że obie cewki nagle by padły? 

W miedzy szacie zresetowałem TPS i sprawdziłem odczyty czujnika temperatury, napięcie akumulatora - i nic dziwnego nie znalazłem. Po ponownym odpalenie to samo zapali obroty zafalowały zgasł i ponownie te same błędy. 

Proszę o informację jeżeli ktoś spotkał się wcześniej z podobnym przypadkiem, zastanawiam się czy taki objaw mogą powodować stare świece bo w zimie ich nie wymieniałem?

Pozdrawiam

Krzysztof

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiedy luzy zaworowe robiłeś? Jakie masz odczyty map sensora? Masz chyba zawór krokowy - wartości ma poprawne?

Edited by cinek78

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za odzew cinek, co do luzów to były kontrolowane 12tys temu. Map sensor pokazywał 21st C i coś koło 1000 Pa, co do zaworu krokowego to tak jest tam takie cudo ale nie sprawdzałem parametrów jutro zrobię zrzut parametrów i załączę. Ale tak myślałem żeby zrobić zawory i synchronizacje. Bo świece dziś wymieniłem i bez zmian. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, ponownie po kilku próbach doszedłem do wniosku że walnięty jest właśnie ten silniczek krokowy. Jak zimny to działa a jak się nagrzeje to się przycina słuchać to p przekręceniu kluczyka kiedy działa a kiedy nie, próbowałem to czyścić "carb cleanerem" ale bez efektu. Czy ktoś kiedyś próbował reanimować takie ustrojstwo, lub czy jest to do kupienia? widziałem gdzieś w necie używki ceny różne ale też nie ma pewności czy i jak długo będzie działał. Z drugiej strony jak prześledziłem układ to widzę że ten silniczek krokowy działa jak cięgno otwarcia przepustnic we wcześniejszych modelach na wtrysku czyli otwiera dodatkowy dopływ powietrza do obu przepustnic i jak się nagrzeje to powinien się zamknąć i nie działać. Pamiętam jak miałem 620 to nigdy nie używałem tego cięgna i chodziła dobrze więc tak sobie kombinuję może wywalić to ustrojstwo i zaślepić te dodatkowe doloty?

Ale wpierw wolałbym kupić lun reanimować taką część jeżeli ktoś może pomóc to będę wdzięczny. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, dziś na próbę podpiąłem inny stepper motor i to samo po nagrzaniu silnika obroty falują. Podpiąłem się pod pod ECU i spędziłem wartości czujników parametry czujników, wszystko wygląda poprawnie a po nagrzaniu wartości zaworu krokowego szaleją normalnie jak motocykl pracuje stabilnie to wartości utrzymują się w zakresie 220-230 kroków (po nagrzaniu) natomiast jak zaczyna falować to spadają do 100 i wracają no 200 i tak cały czas.  Zresetowałem parametry czujników i nie pomogło natomiast jak chciałem zrobić test samego zaworu krokowego (jest taka możliwość w TuneECU) to wywala błąd i tu pytanie czy jest możliwość że mapa która jest wgrana nie obsługuje zaworu krokowego? 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.