hubi199 3 Napisano Maj 14, 2021 Witam Multi (1200 2013) ma już przejechane ponad 80 tys. km i przy wymianie napędu postanowiłem zajrzeć do łożysk. Niestety prawe łożysko tylnego koła niedomaga (bieżnia luźna była) Czy ktoś z was znalazł rozwiązanie w postaci nowych łożysk? Czy tylko cały zestaw za prawie 3 tysiące ratuje? Pozdrawiam Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
cinek78 124 Napisano Maj 15, 2021 Ale Ty piszesz o enduro? W zwykłej jest jedno łożysko ( monowahacz) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
hubi199 3 Napisano Maj 15, 2021 Nie, są dwa wałeczkowe i podwójne kulkowe Piszę o pikes peak 2013 Już znalazłem, tylko teraz znaleźć sklep i kogoś kto mi to wprasuje (nie będę młotkiem wbijał) Dla potomnych: 1 x SKF BAH-0175 (Double Row Ball Bearing https://www.123bearing.co.uk/bearing-BAH0175-SKF.php )1 x SKF RNA4910.2RS (Needle Roller seems readily available from any bearing supplier)1 x INNER RING DUCATI 88110541A (50x58x38) SKF only show a 50x58x40.1 x DUST COVER DUCATI 93010102A (58x72x4.5 GPSM SP6362 https://www.fpparis.com/en ) te powinny łożyska pasować https://www.ducatiforum.co.uk/threads/2015-diavel-eccentric-hub-bearing-failure-23-500km.68396/ Wiecie gdzie je dostać? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
cinek78 124 Napisano Maj 17, 2021 A - ok. Po prostu rozebrałeś na elementy pierwsze piastę , która to w OEM jest jako jednolity element... Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
DARc 22 Napisano Maj 17, 2021 On 15.05.2021 at 11:47 AM, hubi199 said: Nie, są dwa wałeczkowe i podwójne kulkowe Piszę o pikes peak 2013 Już znalazłem, tylko teraz znaleźć sklep i kogoś kto mi to wprasuje (nie będę młotkiem wbijał) Dla potomnych: 1 x SKF BAH-0175 (Double Row Ball Bearing https://www.123bearing.co.uk/bearing-BAH0175-SKF.php )1 x SKF RNA4910.2RS (Needle Roller seems readily available from any bearing supplier)1 x INNER RING DUCATI 88110541A (50x58x38) SKF only show a 50x58x40.1 x DUST COVER DUCATI 93010102A (58x72x4.5 GPSM SP6362 https://www.fpparis.com/en ) te powinny łożyska pasować https://www.ducatiforum.co.uk/threads/2015-diavel-eccentric-hub-bearing-failure-23-500km.68396/ Wiecie gdzie je dostać? Ja komplet do Diavela (podobne/te same łożyska i piasta) kupowałem tam gdzie masz link (ale w sklepie EU, a nie UK bo teraz UK to... celnicy itd ;) -> https://www.123bearing.eu/bearing-BAH0175-SKF tam też inne powinieneś znaleźć. No i prawda, że rozbieranie jest wymagające, ale... kiedyś Ducati oferowało te łożyska jako części OEM aż coś tam się wydarzyło na rynku USA i... już teraz całość jest do wymiany oferowana - choć wielu ludzi te łożyska wymienia. Ostrożnie (ALU) + ciepło i/lub zimno (jedną część grzejesz a łożysko do zamrażalnika) i dasz radę ;) Część za kilkaset EUR z powodu zużycia łożyska za kilkanaście EUR to lekki skand, ale bez umiejętności i narzędzi nie jest łatwo to dobrze zrobić, a to jednak jest element ważny dla bezpieczeństwa więc zastanów się sam co z tym zrobić. Ducati DustSeal musisz kupić w Ducati. Rozmawiałem z producentem (FPPARIS) jakieś 3 lata temu i standardowo mają lekko inny rozmiar w katalogu a ten 4,5mm to zrobili dla Ducati i min. ilość zamawiana to coś 1000 szt. było :) Przykładowa instrukcja z podobnego forum (inny hub ale proces podobny) -> https://www.ducati.ms/attachments/replacing-eccentric-hub-bearings-pdf.741770/ A to mój historyczny wkład w temat (może coś Ci się przyda) -> https://www.ducati.ms/threads/ok-so-this-just-happened-ducati-75620131a-eccentric-hub.684769/post-6823769 LWG Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
hubi199 3 Napisano Maj 18, 2021 Zakład gdzie będą mi wymieniać łożyska już ogarnąłem (mam nadzieje, że dadzą rade), uszczelniacz rzeczywiście jest chyba tylko z aso (już w drodze). Gdyby ktoś potrzebował to w Polsce też można dorwać te łożyska (w razie czego pw) Swoją drogą ciekawe, że tak ciężko dorwać takie uszczelniacze. A ty darc czemu wymieniałeś łożyska? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
DARc 22 Napisano Maj 20, 2021 U mnie po jakiś 25 tys po kilku standardowych przeglądach "u fachowców w serwisach Ducati", kiedyś przy okazji jakiejś zauważyłem, że piasta tylnego koła i felga są mocno ciepłe by nie powiedzieć gorące po niedużym przelocie w koło komina. Rozebrałem i widziałem, że na osi praktycznie sucho, przebarwienia od gorąca a łożysk niektórych (już nie pamiętam których dokładnie) nie jestem w stanie obrócić rękami. Podobno przy przeglądach co jakiś czas miało to być sprawdzane I SMAROWANE, ale najwyraźniej (jak zwykle) serwis tylko zrobić CHECK na liście przeglądu, ale osi i łożysk nie oglądał bo u mnie już się na obracało "ciernie" i grzało :( Pewnie fabrycznie Włoch jakiś olał nasmarowanie a autoryzowane serwisu też to miały w du...żym poważaniu. LWG Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach