Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Spoxter

Hamulec nożny

Polecane posty

Diavel 2011 rok. Mam taki problem, że dźwignia hamulca nożnego jest miękka i łapie praktycznie w ostatnim momencie. W trakcie jazdy użycie tylnego hamulca jest wlaściwie niemożliwe z uwagi na to jak głęboko trzeba nacisnąć. Planuje wymienić klocki hamulcowe, ale nie sądzę że to pomoże. Wydaje mi się, że pompa hamulcowa działa prawidłowo. Ma ktoś może jakiś pomysł albo miał u siebie taki sam problem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Trzeba porządnie odpowietrzyć pompę i potem  zacisk, aha i pamiętać należy o sprawdzeniu czy w pompie nie zatkany jest ten 2 otworek -od powrotu- koleżka miał przytkany i tylko dobijał płynu- aż blokowało mu hamulec...

Tu trzeba porządnej pracy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1. Odpowietrzenie - tutaj w Diavelu niestety "desing" poszedł przed funkcjonalnością i tylny zacisk ma odpowietrzania NA DOLE (sic!) więc musisz go ściągnąć i unieść do góry NAD tarczę (tam powiesić lub założyć na tarczę) i dopiero odpowietrzać.

Bez tego bardzo trudno jest dobrze odpowietrzyć (można próbować z pompą płynu ale jest ciężko i tak...).

2. W wielu modelach Ducati przewody tylnego hamulca biegną blisko gorących części i podgrzewają płyn hamulcowy. W tym płynie z czasem gromadzi się wilgoć. Po podgrzaniu płyn się "gotuje" i powstają bąbelki gazu, które są ściśliwe i powodują właśnie miękki hamulec.

To jest bardzo "popularny" problem Ducatów.
Przewody hamulcowe grzeją się albo od wydechu albo/oraz biegnąc do pompy ABS biegną blisko górnego cylindra i tam też jest gorąco (tak jest w m.in. w Diavelu).
Nawet jak odpowietrzysz to będzie twarde przez kilka miesięcy max. i znowu do roboty (odpowietrzanie min. a lepiej też wymienić ten płyn wtedy).
Ale spotkałem się z prostym (choć kosztownym) rozwiązaniem, które sam stosuję z powodzeniem i mogę dopisać się do listy tych, którym to pomogło:
- zmienić płyn na taki o dużo wyższej temperaturze WET BOILING point (nie DRY!)


Nasze typowe Motule (600 albo 660) są dość słabe w WET, ale jest taki CASTROL Reacts SRF Racing (drogi i pakowany tylko w litrowe butelki - może na spółkę kupić z kimś?) i wielu userom rozwiązał problem.


Parametry MOTUL RBF 660:

PROPERTIES 100% Synthetic fluid, polyglycol bases.
Color Amber Dry boiling point 328 °C / 622 °F
Wet boiling point 204 °C / 399 °F

Parametry CASTROL Reacts SRF Racing:

ERBP (Equilibrium Reflux Boiling Point) ASTM D1120    °C 320,
Wet Equilibrium Reflux Boiling PointSAE J1703         °C 270

To ponad 30% lepsza tolerancja na ciepło dla płynu z dodatkiem wody  co niechybnie każdy płyn czeka, ale Castrol podobno dłużej daje radę się nie zagotować w takim stanie = dłużej działający tylny hamulec.

Powodzenia,

LWG

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony


×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.