Jump to content

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Sign in to follow this  
matekboss

Dodatki do oleju

Recommended Posts

Witajcie. Jako że w ostatnich latach technologia poszła trochę do przodu chciałbym zapytać się Was, osób z doświadczeniem mechanicznym i nie tylko, czy używanie dodatków typu Ceratec itp. może przedłużyć życie dźwigienek zaworowych i uchronić w jakimś stopniu przed znaną chyba większości wadą silników Desmoquatro ? Wiadomo że nic nie zastąpi serwisu i dbania o interwały olejowe, ale nawet pomimo tego szczególnie na ciepłej stronie głowicy chrom złazi z dźwigienek. Dostępność części jaka jest każdy wie i w przyszłości lepiej nie będzie, więc nawet poprawa o 10-15% to zawsze jakiś profit. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heja... Są podobno teraz porządne chromownie i można chrom techniczny położyć ponownie...

Co do dodatków- ja nigdy nie stosowałem, za to lałem tylko zalecany olej, taki, który ma odpowiednie parametry na zrywanie filmu olejowego oraz odpowiednie właśiwości smarne... Kiedyś chyba Pablo40 linka wrzucał linka na badania dotyczące firm olejarskich i tzw mocno reklamowany olej  ( nawet przez WSBK) nie spełnia odpowiednich parametrów dla silników z rozrządem wymuszonym, spełniał Shell, Castrol, BelRay, Agip i jeszcze jakiś... nie pamiętam jaki...

Zresztą sposób eksploatacji też wiele może pomóc, czyli czekać aż silnik nabierze odpowiedniej temperatury, nie odpalać na bocznej podstawce, "nie przepalać" zimą... No i zachowywać właściwe interwały serwisowe...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raz użyłem ceramizera do multi

Czy coś dało? Nie wiem. Raczej nie zaszkodziło, a może właśnie przedłuży trwałość.

Kilkanaście kkm już zrobione i nie widzę skutków ubocznych, wzrostu mocy czy spadku spalania też nie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pamiętajcie , że dodatki powodują zmniejszenie tarcia, a my mamy sprzęgła które z tego korzystają ( pomijam modele z sucharem).

Osobiście w prywatnych autach wykorzystuje , w gutku i 749 też mam. Ale już MTS1260  nie używam (mokre sprzęgło).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli nie ma strachu. Zainteresował mnie ten temat bo sam również stosuje w aucie Cerateca i wszyscy mechanicy których znam co już zjedli na tym zęby polecają i mówią że to naprawdę działa. Wiadomo że nie jest to zbawienie świata mechaniki, bo jeśli we współczesnych silnikach kładą pierścienie które mogą stawać w szranki z żyletkami to nawet magia Harrego Pottera nie pomoże i prędzej czy później taka jednostka klęknie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.