Jump to content

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Sign in to follow this  
matekboss

Uszczelnienie wydechu S4R

Recommended Posts

Witajcie. Od poprzedniego sezonu toczę nierówną walkę z nieszczelnym wydechem. Szpara pojawiła się wewnątrz rury na łączeniu gdzie kolektor z pionowego cylindra wchodzi do tego łącznika. Prawdopodobnie rura przetarła się i powstała owalizacja od pracy zawieszenia i wibracji bo akurat na tym łączeniu są spore ruchy góra-dół. Dawałem już podwójne pierścienie uszczelniające, ale nic nie dały. Uszczelniałem cementem do wydechów, dało to efekt, ale na krótką metę bo wystarczyło się przejechać kilka razy i od wibracji cement się kruszył i zaraz silnik zaczął psikać i strzelać. Poza tym Mariano Italiano wymyślił sobie że świetnym miejscem gdzie można poprowadzić wydech jest korek spustowy oleju i przy każdej wymianie muszę dokonywać kompletnego demontażu wydechu więc wszystko trzeba uszczelniać praktycznie co sezon. Myślałem nad tym żeby użyć jakiejś maty ognioodpornej, albo okręcić wewnętrzną rurę cieniutką blachą miedzianą żeby zniwelować tę owalizację. Macie może jakieś wskazówki ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dodatkowe uszczelnienie + ładna opaska na to?

A tam nie ma sprężynek, co dociskają całość do siebie- jak są może się rozciągnęły- wtedy trzeba nieco mocniejsze i nie porozciągane...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ile ja sie z tym nameczylem, oryginalne uszczelnienie typu V w moim przypadku tracilo szczelosc po paru tygodniach

Rozwiazalem to w ten sposob, ze udalo mi sie dobrac uszczelienie samochodowe o odpowiednich srednicach, cialem je szlifierka na pierscienie okolo 10-12mm, trzymalo do kolejnej wymiany oleju :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 25.05.2023 o 07:03, klekot999 napisał:

Dodatkowe uszczelnienie + ładna opaska na to?

A tam nie ma sprężynek, co dociskają całość do siebie- jak są może się rozciągnęły- wtedy trzeba nieco mocniejsze i nie porozciągane...

Janek, właśnie sprężynki są pico bello i trzymają jak powinny. Problem jest w środku na łączeniu rur, przez lata wypracowało się i sadzi przez malutką szparkę, ale to wystarczy żeby po dojeździe do roboty całe spodnie śmierdziały spalinami no i potrafi sobie od czasu do czasu kichnąć.

20 godzin temu, Arecki napisał:

Ile ja sie z tym nameczylem, oryginalne uszczelnienie typu V w moim przypadku tracilo szczelosc po paru tygodniach

Rozwiazalem to w ten sposob, ze udalo mi sie dobrac uszczelienie samochodowe o odpowiednich srednicach, cialem je szlifierka na pierscienie okolo 10-12mm, trzymalo do kolejnej wymiany oleju :)

No właśnie to mnie martwi bo nie mogę tego uszczelnić na amen tylko trzeba to robić z myślą o następnej wiośnie. A mógłbyś wkleić jakieś zdjęcie albo dać link do jakiegoś sklepu żebym miał mniej więcej wgląd co dałeś ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie mam zadnych zdjec, po prostu pomierzylem srednice i dobralem takie uszczelnienie

https://www.amazon.com/Motorcycle-Exhaust-Universal-Replacement-38x46x38mm/dp/B08YYK3R1F?th=1

nie bylo latwo bo srednice sa dosc nietypowe ale wkoncu udalo mi sie chyba na ebayu cos kupic, pocialem to szlifierka na 10-12mm pierscienie

U mnie byl problem niedokladnego spasowania co powodowalo,  ze oryginalne uszczelnienie bylo mocno kompresowane u dolu a u gory mialem przedmuchy

A taki wyciety pierscien sie nie kompresowal i utrzymywal polaczenie w osi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mały update. Za namową kolegi który bawi się trochę w tuningi wziąłem matę szklaną do izolacji termicznej turbin i kolektorów wydechowych. Rozdzieliłem ją na pojedyncze warkocze i okręciłem z naddatkiem rurę która idzie od silnika, na to pierścień uszczelniający i wsuwałem dolną rurę dopychając w środek śrubokrętem włókno które wyłaziło. Po złożeniu zrobiłem kilkanaście kilometrów i trzyma, nic nie pierdzi nic nie sadzi, napiszę update po dłuższym przebiegu. Włókno które lekko wystawało nawet nie zmieniło koloru, kolega mnie zapewniał że wytrzymuje temperaturę na turbinie w 1.8T która dmucha prawie 2 bary to tym bardziej wytrzyma w silniku wolnossącym. Niewątpliwym plusem jest łatwość ponownego montażu, bo po prostu biorę nową matę i z powrotem okręcam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.