klekot999 29 Napisano Styczeń 11, 2010 Był pochmuny dzień 18.09.1986 roku,na torze Paul Ricard miał się rozpocząć wyścig 24 godziny Bol d`Or gdy z boksów maleńkiej stajni firmy Ducati rozległ się donośny grzmot 2-cylindrowego silnika - grom obwieszczający nadejście nowj epoki...Desmoquattro. Motocyklem mieli na zmianę kierować: M. Lucchinelli, J Garriga, i V. Ferrari.Wyścigówka z numerem startowym 20 powoli pięła się na coraz to lepsze miejsca w wyścigu - w końcu jednak nastąpił dramat, po 15 godzinach wyścigu w motocyklu będącym na akurat 7 miejscu pękł stalowy korbowód, kończąc tym samym wspaniały debiut prototypowego motocykla... Zaledwie pół roku wcześniej zespół konstruktorów pod kierownictwem M. Bordi rozpoczął pracę nad nowego typu silnikiem, który w dużej mierze bazował na silniku Pantah 750, taka sama była średnica silnika i skok tłoka jak w starszej konstrukcji 88 x 61,5 , tak samo pojemność silnika- 748 cm sześć., 5 stopniowa skrzynka biegów miała podobne przełozenia, jednak cała reszta była już zupełnie inna. W silniku zastosowano komputerowo sterowany wtrysk paliwa Weber- Marelli wzorowany na jednostkach z samochodów Formuły 1, 4 zawory na cylinder( razem 8)i chłodzenie wyżyłowanego silnika cieczą. 13.09.1986 roku prototypową jednostkę włożono w zmodyfikowaną ramę 750 F1 i poddano intensywnym testom( prawdopodobnie wtedy nadwyrężono pechowy korbowód).Debiutancki motocykl wyglądał na bardzo skomplikowaną i ciężką konstrukcję ( i tak było w istocie), ważył zbyt dużo jak na wyścigówkę bo ponad 170 kg. Zebrane jednak doświadczenia z 24-h Bol d`Or pozwoliły pół roku później - w marcu 1987 r na poprawionym motocyklu o pojemności 851 cm sześć. M. Lucchinelli-emu na łatwe zwycięstwo w Battle of Twin w Daytona. W zmodyfikowanym motocyklu użyto 92 mm , trójpierścieniowych tłoków ( skok tłoków- 64 mm.), nowe tytanowe korbowody typu Carillo wyprodukował austriacki Pankl, nowa 6-stopniowa skrzynka biegów wymagała większych i wzmocnionych karterów, wał korbowy miał większej średnicy wzmocnione czopy, rama wzorowana na TT1 750, była wzmocniona, wahacz mocowany był bezpośrednio do bloku silnika, amortyzatory przednie Marzocchi M1R, z tyłu amortyzator GSG Roma, jak w ostatniej wersji TT1, koła Marvic 17 calowe, jednak masa motocykla( ok 150 kg) i tak była większa ( ok. 10 kg)niż dozwolone minimum klasy. Właśnie te motocykle stały się prekursorami sukcesów takich Mistrzów Superbike jak: R. Roche( 1990), D. Polen( 91,92), C. Fogarty(94, 95, 98, 99), T. Corser( 1996), T. Baylis( 2001,2006, 2008), N. Hodgson( 2003), J. Toseland( 2004), a firma Ducati 15 razy zdobyła Mistrzostwo Konstruktorów. Dane techniczne; Prototyp 748/ 851( w nawiasie) Średnica: 88 mm ( 92mm) Skok: 61,5mm ( 64mm.) St. spręż: 11:1 ( 11,5:1) Moc na kole: 105 KM/ 11200 obr ( 120 KM/ 11500obr) Max. dopuszczalne obroty: 12800 obr ( 12000 obr.) Masa: 170 kg ( 150kg) Natępnym razem: Superbike nadchodzi! Pozdrawiam, Wasz Klekot- J ( Dżej). Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
davidson 1 Napisano Kwiecień 13, 2010 tu można zobaczyć kilka ciekawych rysunków i zdjęć pierwszego Desmoquattro http://www.paralleltwins.com/rubrique,-,304030,2.html Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Franz 0 Napisano Kwiecień 13, 2010 http://www.worldsbk.com/en/season/champions.html 16 Janku, 16...... Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
klekot999 29 Napisano Kwiecień 13, 2010 Masz rację Franz- po prostu miałem na myśli 16 razy, ale zamiast 6-tki wbiłem 5 -tkę...hahahah...Pozdr. J-999 Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Piter748 0 Napisano Kwiecień 13, 2010 Masz czasami świetne zagrywki z historią Ducati. Jestem Twoim fanem Pisz częściej :P Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
klekot999 29 Napisano Kwiecień 14, 2010 Ze względu na me osobiste perypetie... trzeba trochę poczekać, aż mi się co nieco ustabilizuje...Pozdr. J-999 Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Piter748 0 Napisano Kwiecień 14, 2010 Trzymam za Ciebie kciuki Klekot. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach