Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
klekot999

Sukcesy Ducati 888

Polecane posty

Po obiecującym debiucie 851, kierownictwo firmy Ducati wpadło na prosty sposób zwiększenia osiągów motocykla, bez budowania od podstaw nowego silnika.

Po prostu rozwiercono silnik o 2 mm( do 94mm), uzyskując pojemność- 888 cm sześć., niejako "przy okazji" powiększono zawory: ssące i wydechowe, zwiększono skok zaworów, oraz zmieniono airbox i chip Eprom, moc wzrosła do ponad 125 KM/ 11000 zmierzone na tylnym kole.

Widelec Marzocchi M1R zmieniono na typu upside-down tej samej firmy, wzmocniono także tylny wahacz, w dalszym ciągu był to jednak dość ciężki motocykl o masie ok. 162 kg (po zatankowaniu).

Prywatnym kierowcom wyścigowym zaoferowano wersję tego motocykla nazwaną Lucchinelli Replica.

Krwisto czerwona LR miała silnik 888 o mocy ok. 130 KM/10500 ( na wale), 17 calowe felgi z 300mm tarczami z przodu oraz 4 tłoczkowymi hamulcami Brembo, pozostawiono poprzedni widelec M1R Marzocchi.

W 1989 roku kierownictwo zespołu objął M. Lucchinelli (nadal biorąc udział okazjonalnie w paru rundach SBK), przyciągnął ze sobą do zespołu mistrza Endurance z 1981 roku - Raymonda Roche, który zajął miejsce Baldassare Monti.

Motocykl R. Roche miał widelec u-d Ohlins, pojemność 919 cm (95,5x64), moc ok. 128 KM ( na kole)i masę zmniejszoną do 158 kg( po zatankowaniu). Fabryka w dalszym ciągu oferowała prywatnym kierowcom Lucchinelli Replica.

W 1990 roku fabryka powróciła do pojemności 888, zwiększono przy tym nieco moc, oraz zmniejszono masę.Zastosowano mniejszą chłodnicę cieczy, ponieważ zdarzało się, że silnik nie osiągał odpowiedniej temp. pracy, dodatkowo zmieniono wałki rozrządu i chip, w celu uzyskania większej mocy w średnim zakresie obrotów.

Borykając się przez cały sezon z różnymi awariami elektryki/elektroniki oraz samego silnika R.Roche zdołał jednak wywalczyć Mistrzostwo SBK.

Prywatnym kierowcom, firma oferowała 888 Corsa Roche Replica,która miała widelec u-d Ohlins, Marvic magnezowe felgi, aluminiową sub-frame, pokrywę przekładni pierwotnej z magnezu, komputer umieszczony był z przodu owiewki przed główką ramy, masa motocykla wynosiła ok. 158 kg, a stopień sprężania 12:1, Roche Replica używała innej skrzyni biegów niż motocykle fabryczne.

W 1991 roku oprócz fabrycznego zespołu z kierowcami:R.Roche i G.Falappa, wystąpił satelicki zespół Ducati Fast by Ferracci, kierowany przez Eraldo Ferracci z kierowcami: Doug Polenem i Stephane Mertensem. Zespół jako zaplecza technicznego używał NCR( Nepoti i Carracci), dysponował jednak mniejszym budżetem, dlatego zaangażowanie D.Polena mającego kontrakt z Dunlopem, znacznie wspomogło finansowo zespół Ferracci.

W Ducati Polena skupiono się na zmniejszeniu masy, idealnym zbalansowaniu motocykla, silnik 888 przy stopniu spręż. 11,8:1 osiągał ok. 133 KM/11500. NCR zmienili czasy rozrządu i zastosowali wydech Termignioni co pozwoliło uzyskać dodatkowe 3 KM, wzmocnili przy tym silnik dodatkowym użebrowaniem karterów.

Na tym motocyklu D.Polen wygrał mistrzostwa zwyciężając w 17 wyścigach.

Prywatnym kierowcom firma oferowała 888Corsa, który posiadał wiele z modyfikacji wprowadzonych przez NCR, np. wspornik siedziska i zbiornik paliwa z carbonu, silnik oprócz wzmocnień karterów dodatkowymi użebrowaniami pozostał praktycznie nie zmieniony, waga 888 Corsa nie przekraczała 155 kg.

W 1992 roku D.Polen rozpoczął jazdę w fabrycznym teamie Ducati razem z G.Falappa, kierownictwo zespołu po aresztowaniu( za narkotyki) M.Lucchinelli, objął Franco Uncini.

Motocykl fabryczny poddano wielu zmianom, mającym na celu zmniejszenie masy:nowe, lżejsze sprzęgło, węższe zębatki w skrzyni biegów, "dziurawe" wałki rozrządu i zębatki, szerokie zastosowanie tytanu i magnezu , pozwoliło to zmniejszyć masę do ok. 142kg.

Motocykl praktycznie zdominował mistrzostwa: D.Polen wygrał 9 razy, R.Roche- 6 razy, G.Falappa- 4 razy. Mistrzem ponownie został D.Polen.

W tym czasie firma oferowała prywatnym kierowcom replikę Corsa, w którym podobnie jak w motocyklu fabrycznym, skupiono się na obniżeniu masy( do ok. 150 kg) poprzez zastosowanie magnezu, tytanu i carbonu. Silnik osiągał ok. 128 KM/11000 obr.

W 1993 roku pomimo b. zaawansowanych już prac nad zupełnie nowym motocyklem o tajemniczym kodzie-916, do wyścigów wystawiono ponownie 888, z pojemnością zwiększoną do 926 cm. sześć. a D.Polena ( przeszedł do AmA Series) zastąpił wielce obiecujący C.Fogarty, menagerem został R.Roche.

Popularnie nazwany "Il Pompone" silnik o poj. 926( 142-144 KM) - posiadał 2 odmy, zmienione czasy rozrządu, oraz oddzielne mapy zapłonów na każdy cylinder, użyto także quick- shiftera, ponownie zmieniono sprzęgło. "Il Pompone" zdominował ponownie mistrzostwa zwyciężając 19 z 26 wyścigów, jednak rozdzielenie zwycięstw na poszczególnych jeźdzców Ducati: Fogarty-ego, Falappę i Meklau, pozwoliło na wygranie Mistrzostw SBK S.Russela na kawasaki.

Prywatnym kierowcom firma oferowała 888 Racing ze wzmocnioną ramą,zmienionymi obudowami,użyciem carbonu dla podnóżek kierowcy, nową skrzynią biegów i dostosowanym do niej sprzęgłem, kołami Marchensini, zróżnicowanymi mapami zapłonów dla poszczególnych cylindrów( podobnie jak motocykle fabryczne). Silnik o poj. 888 miał większe zawory, o wyższym skoku dla zaworów wydechowych, osiągał ok. 135 KM/11500 ( na kole). Masa motocykla oscylowała w ok. 145 kg.

W 1994 roku pomimo wprowadzenia do wyścigów nowego motocykla-916, firma prywatnym kierowcom, nadal oferowała wersję Corsa, jednak miała szereg zmian wprowadzonych rok wcześniej w motocyklach fabrycznych: silnik o poj. 926, tytanowe korbowody Pankla, większe zawory ssące, Omega tłoki, , nowy airbox i chip Eprom, silnik oiągał ok. 142 KM/11500, widelec 42 mm Ohlinsa, i 5 szprychowe koła Marchensini. Możliwości Corsa 926 zademonstrował Austriak A. Meklau, zdobywając 2 razy drugie miejsce podczas austriackiej rundy na torze Zeltweg.

Na tym motocyklu kończy się era 1 generacji Desmoquattro - nadeszła nowa era - 916, ale to już inna historia...

Dane techniczne Ducati 888(888-D.Polen-1992):

poj- 888 (94mm x 64mm)

moc- 134KM/11200 ( na kole)

st.sp.- 12,2:1

zasilanie- wtrysk Weber Marelli

skrzynka b.- 6 biegów

sprzęgło- suche wielotarczowe

Zawieszenie:

przód- 42 mm Ohlins u-d

tył- Ohlins

rozstaw osi- 1430mm

masa - 142 kg

wyważenie - 52% przód, 48 % tył

hamulce przód- Brembo 320 mm

tył - 200 mm

Koła - Marchensini 3-szprychowe

V.max(w zależności od przełożeń)- ok.289 km/h

Pozdr. Janek 999.

800copia.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pokczkaj, poczkaj...

Następny odcinek dopiero w przygotowaniu...i to nie będzie o 916- hihihihihi...

Pozdr. Janek 999.

joangarrigaik1.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kucze i tak to co udaje mi się znaleźć musze okroić, boby chyba serwer zablokowało...a jeszcze są tzw. Bears Racing... BotT, SoS, w USA są wyścigi "Ducatów - powietrzaków"...ehhh...Pozdr. Janek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.