Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
gajos

Multistrada- reflektor/oświetlenie

Polecane posty

Jakie wrazenia z uzytkowania? Cos slyszalem ze ze wzgledu na swoja konstrukcje (chodzi o reflektor, jego staly punkt polozenia) ponoc kiepsko z jazda po zmroku? Prawda-li to czy ktos koniecznie potrzebowal sie do czegos przyczepic i wymyslil?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem kilkoma sprzętami, które miały stały reflektor, teraz śmigam na multi i "nie widzę przeszkód" :D .

Nie ma dramatu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Generalnie tak właśnie jest.

Dlatego nie ma co panikować.

Choć ja byłem przyzwyczajony do trochę lepszego oświetlenia niż oryginalne w Multi i założyłem do soczewki od świateł mijania palnik ksenonowy.

Zobaczymy, jak to rozwiązanie będzie się sprawdzać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak mówicie o lampkach to ja mam taką z napisem Używać tylko w USA.Nie wiem jaka jest różnica bo żarówki są normalne a to co przed tobą widać normalnie .Z xenonami to trzeba uważać bo kumplowi się doczepili ze to niby nielegal i kazali wyciągać na drodze....hmmm ciekawe jak ?

No ale to juz pomijając

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wyciągnąć na drodze :shock: Ja rozumiem gdyby chcieli dowód zabrać, ale wyciągnąć żarówkę :lol:

Przez jaką wiochę przejeżdżał :?: :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

czarnyrfal, a jakie żaróweczki posiadasz? Bo ja w instrukcji miałem napisane HB3 i H7, tymczasem po lekturze doświadczeń braci multistradowej podejrzenia padły na 65WH9, a okazało się, że założone był0 50WH11 - stąd egipskie ciemności na krótkich panowały.

Co do ksenoników, to w schoweczku mam żarówkę w razie draki w ciągu paru minut mogę przerobić oświetlenie. :mrgreen:

No i z czasem planuję jednak przejść z żarnika 6000K na 4300K żeby światło było bardziej żarówkopodobne.

Co do znaków homologacyjnych to sobie chyba musimy zrobić sami :lol: bo upierdliwi stójkowi mogą dowód wziąć na pamiątkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

RuBBeN, jak piśmienni się trafią to mogą poznać :D .

Powiedz mi lepiej, kiedy za montaż palnika się bierzesz, bo dół rozumiem zostaje tak, jak u mnie - żarówka?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

geni zadałeś mi takie pytanie że normalnie poszedłem do garażu sprawdzić .dobrze że mam sprzęta całego rozkręconego bo była by niezła przeprawa .przecież to trzeba rozkręcić plastik wewnętrzny czachy.

Tak czy inaczej ja mam na krótkich 65WH9 i na długich 55WH7U .obie Osramu.Raczej orginalnie założone bo moto przyjechało z USA i raczej nikt nie wymieniał.

Zakładaj 65WH9 i będzie git.na pewno nic się nie stopi.

A xenony widać z daleka że świato jest niebieskie i dowód mogą ci zabrać jak się uprą .

Kolesia zgarnęli w Kórniku pod Poznaniem no ale tam wszyscy odkręcają na max więc może za to byli tacy upierdliwi .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odkopię trochę temat.

czarnyrafal , a jakie masz oznaczenia na reflektorze?

Skoro sprzęt jest a juesej, to może mieć DOT, a nie jakieś tam eurosocjalistyczne oznaczenie.

Technicznie lampa jest taka sama i świeci tak samo, jak europejska, ale to magiczny znaczek jest kluczem do sukcesu.

Może wiecie, jak nadrukować takie maluśkie E4 na plastiku reflektora he he he ? :mrgreen:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

hamerykanskie lampy swieca symetrycznie a erlopejskie nasze z wycieciem na prawą strone

bedac na przegladzie koles sprawdzal czy lampa mahomologacje EU jak nie to nie podbija,ale mamy tez magikow do przegladow :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wilu masz przestarzałe wiadomości.

Być może zmieniły się przepisy w USA dotczące oświetlenia, ale całkiem sporo motoctkli poza obecnością znaczka DOT i brakiem europejsko-socjalistycznego znaczka homologacyjnego nie ma żadnych różnic pod względem budowy lub parametrów, które mogłyby zdyskwalifikować ich oświetlenie.

Moja multi świeci identycznie, jak wersja europejska.

Mało tego RuBBeNa angielka też świeci, jakby jeździła całe życie wokół bramy branderbusrskiej, a wszystko dlatego, że mądry producent przewidział możliwość przestawienia reflektora soczewkowego tak, aby ten sam element wstawiać do sprzętów produkowanych na różne rynki.

Tęsknię tylko za znaczkiem. :mrgreen:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dobrze wiedzieć :mrgreen:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dobrze wiedzieć i widzieć ;).

Moje światełka - ksenon 4300K na krótkich, H7 na długich, kierunkowskazy Rizoma Zero11 - kierunki widoczne rewelacyjnie, polecam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Trzeba kombinować.

Zrobiłem tymczasowe mocowania z kwasóweczki.

Jak się sprawdzą w przyszłym sezonie, to się jakieś ładniusie pod wymiar zrobi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pociągnę trochę ten stary temat. Czy Multistrada 1000DS ma możliwość regulacji wysokości światła drogowego? Moje świeci wybitnie wysoko co sprawia że w nocy na pustej drodze nie widzę kompletnie nic poza koronami drzew. Ostatnio jadąc przez pagórkowaty teren, będąc w dolinie między dwoma wzniesieniami przypadkowo trafiłem światłem mniej więcej w jezdnię i rozmarzyłem się jak pięknie mogłoby być gdyby długie światło dało się obniżyć. Póki co widzę snop światła, którym swobodnie mógłbym wezwać batmana. Nic poza tym.

 

W nocy na prowincji drogę lepiej oświetla mi światło mijania niż drogowe co wydaje się kuriozum. Aby nie gadać po tak zwanej próżnicy oczywiście pogrzebałem w lampie, jednak bez efektów. Dostęp do żarówek w MTS1000 jest koszmarny i nie wypatrzyłem tam żadnej śrubkowej regulacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

regulację wykonujesz przyciskami - wysokość jest regulowana elektrycznym siłownikiem... ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
regulację wykonujesz przyciskami - wysokość jest regulowana elektrycznym siłownikiem... ;)

Poza elektryczną regulacją jest też możliwość regulacji śrubkami. Trzeba zdjąć plastikowe wypełnienie a pod nim są na reflektorze dwie śruby. Często też odbłyśnik wypada z mocowania i światło świeci gdzie chce. Dobrze jest też zmostkować krótkie i długie światło. Tak aby na długich świeciły oba

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
regulację wykonujesz przyciskami - wysokość jest regulowana elektrycznym siłownikiem... ;)

Naturalnie wiem o regulacji elektrycznej i chwale ją sobie jednak chodzi mi o doregulowanie światła drogowego niezależnie od światła mijania. Siłownik rusza chyba całym wkładem lampy i jeżdżą obydwa światła. Mijania w pozycji 0 jest ustawione dobrze (dla mnie) zaś drogowe stanowczo za wysoko.

 

Przy okazji grzebanka zajrzę pod owiewkę i przetestuje regulację, o której mówi krupin99. Może uda się opuścić tylko drogowe. Wisi nademną żarówka światła pozycyjnego.

 

Odnośnie zmostkowania światła mijania to byłem przekonany że już ktoś to zrobił przedemną ale chyba musiałem się wcześniej zasugerować 'fleszem' gdyż jednak światło mijania gaśnie po przełączeniu na permanentne drogowe. Dzięki za zwrócenie uwagi :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.