Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
franek

Tablica rejestracyjna, mocowanie

Polecane posty

Dlatego się pytam, czy legal :idea:

Są gdzieś przepisy dokładnie to opisujące, ale jako człowiek z dziurą nie mogę znaleźć :crazy:

Jak poczytam o centymetrach, będę wiedział czy jest sens wydawać 100$, czy lepiej te pieniądze przeznaczyć na:

"Pedros? Nie- Franzos"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Franio- do Twego 999 S błotnik wcale nie jest taki drogi...powiedzmy 70 % ceny mojego błotnika...Trzeba tylko pilnie obserwować różne ebaye...

Nie jestem pewien czy policjanci nie przyczepią się do tak mocowanej tablicy, a tak mocowana tablica nie zastąbi błotnika i tak syf z podłoża będzie niszczył tłoczysko amorka, dodatkowo widziałem patent na tylny Ohlins- oprócz błotniczka: kondonik na amorek ze stylowego ortalionu :lol: , spinany rzepami, lub osłonka karbonowa samego amorka...

Pozdr. J-999

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czekałem, aż się odezwiesz ;)

No wiem, że można błotnik- rozmawialiśmy o tym, ale jednak wolę takie coś pod warunkiem, że w połowie drogi do Franza nie będę musiał klękać przed Niebieskimi :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przepis mówi tak

- ze z tyłu ; nie wiem czy to tył motocykla czy jego srodek

- widoczna ; jakby była z tyłu byłaby widoczna

- czytelna; nie bedzie czytelna bo bedzie robiła za błotnik

Druh kup błotnik, ja kupiłem.......

Będziesz klekał. i co najgorsze będziesz musiał udowadniać ,że nie jesteś jakimś przypadkowym motocyklistom we dresie.....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ok. To teraz usiądź, e-zapal i popatrz na fotkę.

Jest z tyłu- jest.

Jest widoczna- ja tam widzę- nie wiem, jak Blues Brothers.

Jest czytelna- jak nie będę off-rołdował- będzie.

A że dostałem od Ciebie madafakahiperarmourglamour- temat dresa odpada :idea:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ok. To teraz usiądź, e-zapal i popatrz na fotkę.

Jest z tyłu- jest.

Jest widoczna- ja tam widzę- nie wiem, jak Blues Brothers.

Jest czytelna- jak nie będę off-rołdował- będzie.

...i własnie tak sie będziesz probował tłumaczyc i nie wytłumaczysz. Jakbym był psem, powiedziałbym nie. Zagieta, ukryta .......ale jest DAS

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kurde, zaraz do nich napiszę i spytam, czy jest europejska homologacja :!:

Wkurza mnie, że rzeźbimy na temat- czy psom się spodoba czy nie :evil:

Wystarczy, że niektórzy jeżdzą z wydrukowanym przepisem dotyczącym jazdy środkiem w korkach :twisted:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dostałem odpowiedź :

" These are not DOT approved. Please check with your local authorities on legality. "

Pozostaje klęczenie. Dobrze, że mam ochraniacze na kolanach :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Widzialem takie patenty juz na drogach tyle ze nie w Polsce tez sie zastanawialem nad ich legalnoscia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oles tak mial zamontowana tablice w 916SPS. Ale bez specjalnych uchwytow. Wez pod uwage, ze to tablica amerykanska. Nasza bedzie musiala byc pod tak duzym katem,ze bedzie w ogole niewidoczna z tylu, do tego wciaz brudna a jak zle ja ustawisz to na dziurach opona bedzie Tobie ja przecierac. Policja sie czepia jak szlag.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przez 5 lat jeżdżenia z tak zamontowaną tablicą w kawasaki nigdy nie miałem nieprzyjemności ze strony policji.

post-88-1366035962,5159_thumb.jpg

post-88-1366035965,1803_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czepiali się jedynie o milion Db układu wydechowego :twisted: , ale o tablicy nigdy nawet mowy nie było.

Inna sprawa to przeglądy techniczne, ale na samo badanie można chwilowo tablice założyć "normalnie".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Warto tez zwrocic uwage na przesit z tylu 999 i sprzeta na fotkach. Skoro tablica nie przechodzila przegladow- to byla zle zamontowana i nalezy sie jedynie cieszyc, ze Policjanci olewali sprawe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

§ 1.

 

1. Miejsce przewidziane do umieszczenia tylnej tablicy rejestracyjnej powinno stanowić równą, prostokątną powierzchnię o następujących minimalnych wymiarach:

1. dla pojazdów samochodowych mających cztery i więcej kół:

1. szerokość 520 mm i wysokość 120 mm albo

2. szerokość 340 mm i wysokość 240 mm;

2. dla motocykli i czterokołowych pojazdów samochodowych o maksymalnej mocy silnika do 15 kW - szerokość 280 mm i wysokość 210 mm;

3. dla motorowerów i czterokołowych pojazdów samochodowych o masie własnej do 350 kg i maksymalnej mocy netto silnika nieprzekraczającej 4kW:

1. szerokość 100 mm i wysokość 175 mm albo

2. szerokość 145 mm i wysokość 210 mm;

4. dla ciągników rolniczych - szerokość 240 mm i wysokość 165 mm.

2. Miejsce to powinno być takie, aby po zamocowaniu tablice spełniały następujące wymagania:

1. położenie tablicy względem osi podłużnej pojazdu:

1. środek tablicy nie może być położony na prawo od wzdłużnej płaszczyzny symetrii pojazdu,

2. lewa krawędź tablicy nie może być położona na lewo od pionowej płaszczyzny równoległej do wzdłużnej płaszczyzny symetrii pojazdu i przechodzącej przez jego lewy obrys;

3. tablica powinna być prostopadła z dokładnością do 2° do wzdłużnej płaszczyzny symetrii pojazdu;

4. tablica powinna być pionowa z dokładnością do 5°; jeżeli jednak jest to konieczne ze względu na kształt pojazdu, może ona być odchylona od pionu:

1. nie więcej niż o 30°, gdy powierzchnia ze znakami rejestracyjnymi jest skierowana ku górze i pod warunkiem, że górna krawędź tablicy jest nie wyżej niż 1,20 m nad ziemią, a dla ciągnika rolniczego 1,72 m nad ziemią; warunku wysokości nad ziemią nie stosuje się do pojazdów, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3,

2. nie więcej niż o 15°, gdy powierzchnia ze znakami rejestracyjnymi jest skierowana ku dołowi i pod warunkiem, że górna krawędź tablicy jest powyżej 1,20 m nad ziemią, a w przypadku ciągnika rolniczego 1,72 m nad ziemią; warunku wysokości nad ziemią nie stosuje się do pojazdów, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3;

5. wysokość położenia tablicy nad ziemią:

1. wysokość położenia dolnej krawędzi tablicy nad ziemią nie może być mniejsza niż 0,30 m, a dla ciągnika rolniczego nie może być mniejsza niż 0,73 m oraz 0,20 m dla pojazdów, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3,

2. wysokość położenia górnej krawędzi tablicy nad ziemią nie może być większa niż 1,20 m, a dla ciągnika rolniczego nie może być większa niż 1,72 m; jeżeli jednak wymóg ten nie może być spełniony w praktyce, wysokość położenia może przekraczać 1,20 m, lecz powinna być tak zbliżona do tego wymagania, jak to jest możliwe ze względu na konstrukcję pojazdu, i nie może w żadnym przypadku przekraczać 2 m, a dla ciągnika rolniczego 2,75 m; w przypadku pojazdów, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3, wysokość ta nie może przekraczać 1,50 m;

6. wymagania widoczności geometrycznej:

1. tablica powinna być widoczna z przestrzeni zawartej wewnątrz następujących czterech płaszczyzn:

1. dwóch płaszczyzn pionowych stycznych do bocznych krawędzi tablicy i tworzących kąty 30° na zewnątrz ze środkową wzdłużną płaszczyzną pojazdu,

2. płaszczyzny stycznej do górnej krawędzi tablicy i tworzącej kąt 15° do góry od poziomu oraz 30° dla pojazdów, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3,

3. płaszczyzny poziomej przechodzącej przez dolną krawędź tablicy (5° do dołu od poziomu dla pojazdów, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3); jeżeli jednak wysokość położenia górnej krawędzi tablicy nad ziemią jest większa niż 1,20 m, to ta płaszczyzna powinna tworzyć kąt 15° do dołu od poziomu;

7. wysokości położenia podawane w pkt 3-5 należy określać na pojeździe w stanie nieobciążonym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.