Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
gothrider

wyciek oleju 695

Polecane posty

W moim 695 dosyć silnie pocił się filtr oleju. Uznałem, że gdzieś puszcza uszczelka. Stwierdziłem więc, że to dobry pretekst na wymianę puszki i oleju. Niestety po wymianie problem nie znikł. Dodam, że zgodnie ze sztuką (jak we wszystkich motocyklach jakie miałem do tej pory) filtr przykręcam ręcznie. Czy ktoś się już z takim problemem spotkał, a jeżeli tak to jakie jest rozwiązanie? Mnie się nasuwa jedno - dokręcić filtr kluczem :shock: - pytanie tylko czy potem, jak go podciśnienie dociągnie, da radę odkręcić?

Druga zagadka związana z wymianą oleju - ile wchodzi oleju do 695 ? Książka podaje, że 3,4 L a u mnie już po wlaniu 3,2 L w okienku jest powyżej górnej kreski :?:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja staram się aby poziom oleju zawsze był pomiędzy tymi dwoma wskaźnikami, bliżej górnej kreski

 

natomiast nadmiernych wycieków nie doświadczyłem a również montowałem filtr ręcznie bez użycia klucza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Taaa !!! Wszystko dokładnie obejrzałem i wyczyściłem przed wkręceniem nowego filtra. Było ok. czyste , bez ciał obcych i resztek czegokolwiek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy posmarowałeś uszczelkę filtra olejem przed montażem?

To powoduje lepsze ułożenie uszczelki, a i uszczelka przy dokręcaniu się nie pomarszczy.

Jak zrobiłeś powyższe i nadal cieknie to przypomnij sobie czy nie uderzyłeś motocyklem (czyli tym filtrem) o jakiś krawężnik?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem wszystko to o co pytasz i nigdzie nie przydzwoniłem spodem motocykla. Zdaje się, że problem został już rozwiązany przy pomocy klucza zaciskowego - po prostu delikatnie dokręciłem filtr o ok 1/4 obrotu - przy czym w nie było większego oporu, był chyba za słabo dokręcony (za mało chleba jem :( !!!. - może włoski sprzęt potrzebuje nieco silniejszej ręki niż japońce) Po przejechaniu niewielkiego odcinka na razie bez żadnych wycieków, zobaczymy po dłuższej jeździe. No i mam nadzieję, że potem da radę go odkręcić bez większych problemów. Zagadką nadal dla mnie nadal pozostaje rozbieżność pomiędzy ilością oleju podawaną w przez producenta a wskazaniami w okienku :?: Dziękuję za porady.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co do ilości oleju to jest jeszcze kwestia tego ( co głupio zabrzmi ) ile go spuściłeś i jak. Bo u mnie na suchy silnik po kompletnie spuszczonym oleju i rozbieraniu silnika weszło prawie 0,5 litra więcej niż powinno. A było to tak, zalany silniczek na max-a, odpalenie na trochę, zgaszenie, odstawienie na jakiś czas w pionie 100% i dolanie ponowne bo było mało. Do dzień dzisiaj jest idealnie. Tylko nie przeleje oleju co by uszczelniaczy nie wywaliło, bo chyba jest to możliwe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
W moim 695 dosyć silnie pocił się filtr oleju. Uznałem, że gdzieś puszcza uszczelka. Stwierdziłem więc, że to dobry pretekst na wymianę puszki i oleju. Niestety po wymianie problem nie znikł. Dodam, że zgodnie ze sztuką (jak we wszystkich motocyklach jakie miałem do tej pory) filtr przykręcam ręcznie. Czy ktoś się już z takim problemem spotkał, a jeżeli tak to jakie jest rozwiązanie? Mnie się nasuwa jedno - dokręcić filtr kluczem :shock: - pytanie tylko czy potem, jak go podciśnienie dociągnie, da radę odkręcić?

Druga zagadka związana z wymianą oleju - ile wchodzi oleju do 695 ? Książka podaje, że 3,4 L a u mnie już po wlaniu 3,2 L w okienku jest powyżej górnej kreski :?:

 

W Ducati filtr oleju powinno się dokręcać kluczem dynamometrycznym, wskazanie fabryki dla 695 to 11 niutków.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
W moim 695 dosyć silnie pocił się filtr oleju. Uznałem, że gdzieś puszcza uszczelka. Stwierdziłem więc, że to dobry pretekst na wymianę puszki i oleju. Niestety po wymianie problem nie znikł. Dodam, że zgodnie ze sztuką (jak we wszystkich motocyklach jakie miałem do tej pory) filtr przykręcam ręcznie. Czy ktoś się już z takim problemem spotkał, a jeżeli tak to jakie jest rozwiązanie? Mnie się nasuwa jedno - dokręcić filtr kluczem :shock: - pytanie tylko czy potem, jak go podciśnienie dociągnie, da radę odkręcić?

Druga zagadka związana z wymianą oleju - ile wchodzi oleju do 695 ? Książka podaje, że 3,4 L a u mnie już po wlaniu 3,2 L w okienku jest powyżej górnej kreski :?:

 

W Ducati filtr oleju powinno się dokręcać kluczem dynamometrycznym, wskazanie fabryki dla 695 to 11 niutków.

 

No patrz !!! I kto by pomyślał :? I pewnie też stoi to jak wół w książce!!! No ale od czego ma się kolegów forumowiczów. Dziękuję ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.