Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
korkir

Trudności z odpaleniem

Polecane posty

Czy ktoś z bardziej obeznanych w temacie wie może czym są spowodowane sporadyczne trudności z odpaleniem zimnego silnika w 1100? Objawia się to tym,ze po uruchomieniu silnik pracuje kilka sekund i gaśnie. Można sobie potem kręcić do ....... śmierci :evil: ! Bateria padnie, a zagadać nie chce :shock: . Rozwiązanie jest: należy wyłączyć zapłon na ok. 10 sekund (krótszy okres nic nie daje)i powtórny start jest bezproblemowy. Czym to może być spowodowane bo mimo, że zdarza się to sporadycznie (raz na kilkanaście) jest to lekko irytujące... Znalazłem sporo dyskusji na innych forach, nikt jednak nie jest w stanie podać przyczyny (serwisy również). Dodam,że sytuacja ma miejsce od nowości. Może tu się uda? ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam,

 

ja też tak mam w moim M 1100 , przyzwyczaiłem się do tego co nie znaczy że tak musi być :evil:

Chętnie posłucham może ktoś ma jakąś sugestie....

 

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może kwestia jest elektroniki - jakieś zabezpieczenie elektroniczne (code), które niezawsze poprawnie wczyta kod z kluczyka i przez to dukat gaśnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Może kwestia jest elektroniki - jakieś zabezpieczenie elektroniczne (code), które niezawsze poprawnie wczyta kod z kluczyka i przez to dukat gaśnie.

 

 

To też było brane pod uwagę. Tylko dlaczego odpala, a dopiero potem gaśnie? No i podobno to dotyczy tylko 1100... :( Gdyby był problem z odczytaniem kodu z kluczyka to zdarzałoby się też w innych modelach. Wyciągnięcie i natychmiastowe włożenie kluczyka nie przynosi rezultatu.Trzeba odczekać chwilę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak masz dźwigienkę do podbijania obrotów- uchylającą przepustnice, to musisz nieco podtrzymać aż się silnik rozgrzeje, jak nie ma to <font color='red'>[desmo]</font>...manetka pozostaje, a przyczyn może być kilka: od zamulonych świec ( zimowym "przepalaniem"), synchra przepustnic, poprzez resetowanie TPS-a, do nieszczelnych zaworów, nawet złe paliwo lub woda w paliwie...

Słowem wróżenie z fusów...

Pozdr. J-999

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jak masz dźwigienkę do podbijania obrotówPozdr. J-999

 

Dźwigienki nie ma ;)

Problem jest od nowości. Pojawił się już przy drugim odpaleniu.

Poza tym wyjecie kluczyka na ok 10 sek rozwiązuje problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wygląda to na problem z immobiliserem.

 

W zasadzie zalecana diagnoza na DDS-ie i odczyt kodów błędu.

 

Może akumulator za słaby lub klemy za lekko dokręcone bądź zabrudzone i po pierwszym uruchomieniu napięcie akumulatora za bardzo spada.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wygląda to na problem z immobiliserem.

 

W zasadzie zalecana diagnoza na DDS-ie i odczyt kodów błędu.

 

Może akumulator za słaby lub klemy za lekko dokręcone bądź zabrudzone i po pierwszym uruchomieniu napięcie akumulatora za bardzo spada.

 

 

Immobiliser sprawdzony, błędy odczytane (brak) w serwisie.

Gdyby coś było z aku to po tym jak zgaśnie byłyby problemy z kręceniem. Nie ma. Rozrusznik kręci silnikiem bez najmniejszego problemu. Można zrobić kilkanaście prób-bez jakiegokolwiek efektu. Sztuczka z kluczykiem i...pracuje.

Dodam jeszcze,że przed zgaśnięciem słychać jakby trochę spadały obroty-trwa to ok 1-2 sekund.

Może to coś podpowie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Problem leży po stronie ECU, fabryka nie przyznaje, że jest problem z tym modelem, ale niestety jest... Co dziwne, ujawnia się on nie we wszystkich egzemplarzach.

 

Ale uwaga - znalazłem informację, że problem znika po założeniu akumulatora o większym prądzie rozruchowym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Też wyczytałem,że zmiana aku pomaga ale... po początkowych entuzjastycznych opiniach tych,którzy zastosowali ten zabieg po pewnym czasie informowali,że problem jest nadal.Trudność w ocenie jest pewnie w tym ,że jest to bardzo nieregularne. Ja np. nie miałem kłopotu przez ostatni miesiąc co wcale nie oznacza,że się "naprawiło" ;).

Wygląda na to,że trzeba będzie nauczyć się z tym żyć jeśli nie uda się wyeliminować. Kłopot nieduży,a tylko irytujący.

Trzeba odpalać w garażu coby wstydu na ulicy nie było! :D

 

A swoją drogą, skoro jest to taka częsta przypadłość to producent powinien coś z tym zrobić.Może sami nie wiedzą co jest grane jeśli nie dopada to wszystkich? :roll:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jest to drugi po 696tce model w którym zastosowano jednostkę sterującą przygotowaną przez VDO/Siemens. Wygląda na to, że fabryka nabrała wody w usta i próbuje rozwiązać problem.

 

Szkoda, że nie obsługujemy ani jednego 1100 bo byśmy poeksperymentowali z tematem. Ja, tak zupełnie na początek założyłbym mocniejszy aku oraz irydowe świece w miejsce oryginalnych. Również sprawdziłbym ustawienie TPSa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, że nie obsługujemy ani jednego 1100 bo byśmy poeksperymentowali z tematem. Ja, tak zupełnie na początek założyłbym mocniejszy aku oraz irydowe świece w miejsce oryginalnych. Również sprawdziłbym ustawienie TPSa.

 

Szkoda,że mieszkam tak daleko bo chętnie bym oddał delikwenta do badań ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
a jakie masz wydechy?

 

ECU Performance nie rozwiązuje problemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
a jakie masz wydechy?

 

Fajne oczywiście! Żartuję... ;)

 

To chyba bez znaczenia jakie gdyż problem pojawił się już kiedy motocykl stał jeszcze w garażu i nie miał zrobionego nawet kilometra. Zmiana wydechów nie wniosła niczego. Ot czasem jest oporny... Widocznie TTM :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.