Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
topgear68

Wymiana pasków rozrządu.

Polecane posty

Czy podzieli się ktoś wiedzą dotyczącą wymiany pasków rozrządu w Monsterze 620, czy ta wiedza jest tylko przeznaczona dla serwisantów :?:

 

Po 1. czy potrzebne są jakieś narzędzia do blokowania rolek czy coś w tym stylu :?:

Po 2. jaki naciąg się ustawia czy do tego też jest jakieś narzędzie :?:

 

Bo nie wiem za co mam płacić 150zł :?:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
Czy podzieli się ktoś wiedzą dotyczącą wymiany pasków rozrządu w Monsterze 620, czy ta wiedza jest tylko przeznaczona dla serwisantów :?:

 

Po 1. czy potrzebne są jakieś narzędzia do blokowania rolek czy coś w tym stylu :?:

Po 2. jaki naciąg się ustawia czy do tego też jest jakieś narzędzie :?:

 

Bo nie wiem za co mam płacić 150zł :?:

Zapłać ;), wymiana rozrzdu opisan jest w workshopie, jesli chcesz miec prawidlowo zamontowany polecam serwis ducati ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zapłać.

 

Bo nie wiem za co mam płacić 150zł :?:

Właśnie za to o co pytasz.... ;)

1) Bo wiedzą czy są potrzebne specjalne narzędzia

2) Bo wiedzą jaki naciąg się ustawia i jakie narzędzia są potrzebne

 

;) ;) ;) ;) ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Widzę w workshopie ze są narzędzia do blokowania.

I widzę że ludzie nic nie robią przy swoich motocyklach tylko zlecają to komuś.

 

Mi nawet nie chodzi już o te 150zł, ale o sam fakt że znam swój motocykl i wiem "jak do niego podejść".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
Widzę w workshopie ze są narzędzia do blokowania.

I widzę że ludzie nic nie robią przy swoich motocyklach tylko zlecają to komuś.

 

Mi nawet nie chodzi już o te 150zł, ale o sam fakt że znam swój motocykl i wiem "jak do niego podejść".

Oczywiscie ze robia ale rozrząd czy zawory powinny być regulowane przez doswiadczonego mechanika ducati wtedy jest najlepszy efekt ;).

Mechanikiem nie jestem ale w niejedym duku rece maczałem. Pytasz się jak to się robi... dostałeś odpowiedź. Decyzja oczywiście należy do ciebie i myślę, że nie warto dalej ciągnąć tematu ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zgodnie ze sztuką to napięcie pasków ustawia sie specjalnym narzedziem mierzącym drgania paska.

Przynajmniej w BolDorze mieli takie urzadzonko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No właśnie podobnie myślałem że jest jakieś narzędzie. Bo wątpiłem żeby mechanik ustawiał to na oko. I tak pojadę z tym do serwisu, ale jestem bogatszy o cenną wiedzę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

czyli tak jak to zaleca łorkszop i parę opisów tych wymian na necie, jest nie bardzo ?

np tak : wymiana ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wiesz tak tez mozesz wymienic ale z jakiegos powodu w serwisach ducati ustawiaja napiecie paskow za pomoca mierzenia drgań

mozna tez zastosowac np w moims silniku paski rozrzadu gates bodajze z renault clio (94 zęby) ala jaka jest ich wytrzymałość w moto tego nikt Ci nie powie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak podliczyć koszt nowych zaworów, demontaż głowicy, nowych pasków, płytek zaworowych i ich wymianę z pomiarami luzów to nie wiem czy te 150zł za wymianę pasków to dużo.

Jak ktoś jeszcze wie jak stosować asymetryczne kliny do korekcji czasów otwarcia to proszę bardzo. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
Jak podliczyć koszt nowych zaworów, demontaż głowicy, nowych pasków, płytek zaworowych i ich wymianę z pomiarami luzów to nie wiem czy te 150zł za wymianę pasków to dużo.

Jak ktoś jeszcze wie jak stosować asymetryczne kliny do korekcji czasów otwarcia to proszę bardzo. ;)

jak zawsze niezastapiony :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja z kolei wychodzę z założenia, że jeśli wiem na 1000% jak przeprowadzić daną naprawę, wymianę czy regulację - to robię. Jeśli natomiast pokaże się cień wątpliwości - powierzam sprawę "wprawionym" w temacie. Najlepiej uczyć się na błędach innych, a dość już się nasłuchałem opowieści o próbach samodzielnych napraw, które swój finał i tak miały w warsztacie ze zdwojoną ceną na "wprowadzenie na prostą". Słowa mechaników: "co za ... tu łapy wkładał ?" to też na pewno znany Nam zwrot :lol:

Pewnie, że wypada znać sprzęt, który ma wpływ na nasze "być, albo nie być", ale nie można znać się na wszystkim.

Dajmy również mechanikom zarobić na chleb. Na szczęście dla majsterkowiczów, jak ja, istnieją ludzie określani mianem technicznych antytalentów i takim właśnie warsztaty nawet powietrze w gumach muszą sprawdzać, więc jakaś tam równowaga w świecie istnieje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bo nie wiem za co mam płacić 150zł :?:

 

Pogadaj z kolegą DuKa - też nie wiedział, a następnie zostawił u nas coś pod 2000zł. A to był tylko Monster 620tka. Tyle kosztuje "frycowe" - wysadzisz kilka razy silnik, posiwiejesz troszeczkę i będziesz umiał zmieniać paski :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Też jestem zdania, że takie rzeczy powinny być robione przez kogoś doswiadczonego. Chociaż nie ukrywam, że zawsze mnie to ciekawiło i chciałbym się kiedyś nauczyć tego, bo lubię zajmować się swoim motocyklem czy puszką. Głupie pierdoły zrobione samemu dają dużo satysfakcji.

 

Kiedyś szukałem info na ten temat i znalazłem stronkę http://www.ducatitech.com,

jest tam sporo informacji i filmów np:

ale czy poprawnie tam wszystko robią, wiedzą to tylko nasi mechanicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale każdy mechanik który umie to zrobić to kiedyś tego się uczył więc teraz mógłby uczyć młode pokolenie, żeby fach nie zginął. A theodor trzyma wszystko dla siebie :D

 

Myślę że dowiedziałem się wszystkiego co chciałem wiedzieć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
Ale każdy mechanik który umie to zrobić to kiedyś tego się uczył więc teraz mógłby uczyć młode pokolenie, żeby fach nie zginął. A theodor trzyma wszystko dla siebie :D

nie mozesz wymagac od kogos kto swoja wiedza zarabia na zycie aby Ci ja przekazal za darmo. Powinnismy sie cieszczyc ze w ogole mamy tutaj takich wspanialych ludzi ktorzy sie udzialaja i daja cenne rady dot. mechaniki. Zamykam temat. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.
Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.