Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
lkrencik

Różnica pomiedzy 748 a 748R - silnik

Polecane posty

witam

 

pytanie zapewne do Klekota i Theodora (kolejność nicków alfabetyczna, coby nikt sie nie poczuł urażony :D ) jaka jest róznica w budowie silnika pomiedzy 748 a 748R.

Interesuje mnie kwestia tłoków, czy są takie same czy inne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wylezę "przed orkiestrę". A co? ;)

Znalezione w necie:

Ducati dramatically updated its 748 line in 2000 with the 748R, which the Bologna firm described as the 'most advanced bike it had ever produced'. A comprehensively revised fuel-injection system combined with larger airbox, bigger valves, new cams and pistons, CNC-machined cylinder heads and titanium conrods to give 106bhp, or 112bhp with race exhaust.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

można śmiało powiedzieć że to dwa zupełnie różne silniki i samo stwierdzenie dotyczące różnic pojedyńczego elementu jest absolutnie niemiarodajne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

chodzi mi o srednice tłoka w obu wypadkach oraz czy zmienia się stopien sprężania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

średnica taka sama. Stopień sprężania wyższy. Przede wszystkim R-ka ma odkuwane tłoki a "zwykła" wersja odlewy wysokociśnieniowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

i o takie cos mi chodziło :D

 

przegladajac jebaja natknąłem się na tłoki do Rki w bardzo dobrej cenie i bylem ciekawy co by to dało w zwyklym 748 - pomijam kwestie strojenia na hamowni i roznicy w walkach i zaworach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mam jedynie ogólną wiedzę na temat wersji R. Ale mogłoby się okazać iż montaż jest niemożliwy z racji np innej średnicy sworzni tłokowych. Chcesz doprężyć silnik to kup dedykowane tłoki, bo takie kombinowanie bez odpowiedniej wiedzy merytorycznej może okazać się bardzo kosztowne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nic nie chce kombinowac - po prostu przegladalem aukcje i bylem ciekaw

jak będe cos grzebal w silniku to chce big bore kita FastbyFerraci na 853ccm :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak już coś chcesz używanego, to szukaj wału z korbami i tłokami z omawianego modelu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Darku - NIE KUPUJĘ I NIE SZUKAM - pytanie było czysto akademickie :D

jak juz pisalem - jeżeli będę coś miał rzeźbić z moto to albo Big Bore albo szukanie silnika ze wszystkim z 998 - ale to marzenia ściętej głowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Teoś Ci odpowiedział, ale po co Ci aż takie przeróbki?? Nie lepiej skupić się nad tym co masz i dołożyć tam parę gadżetów: PC( mapy zapłonu dostępne za darmo na stronie PC) + full wydech + oddasz chłopakom na dopracowanie i na kole powinno wyjść 100,5 KM, czyli o 3 KM mniej niż 853( chociaż 853 pobije płynnością momentu), 748 R oprócz różnic ma małą przypadłość, chciawszy lepiej jeździć niż zwykłą 748 musisz non stop kręcić powyżej 8000...

Co do przeróbek typu wkładanie silnika oczywiście jest możliwe, większy kłopot będzie przy Testastretta, ponieważ poblem jest z dopasowaniem pryszniców i wpasowaniem wsiego w ramę, ale że to jest możliwe, to wim na 100% bo kolega ma 996 SPS na silniku Testastretta ( z 998).

Pozdr. J-999

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Klekot - mam u siebie i mapę i wydech i filtr - i jestem zadowolony z tego co jest, bo jak na razie moc mi wystarcza (na mocnym moto jezdze dopiero sezon) ale jak to mówią - w miare jedzenia rośnie apetyt. Nie chciałbym sie pozbywać tego moto bo mam do niego sentyment - jeżeli będę miał możliwość zakupu czegoś mocniejszego jako drugie moto to to zrobie, jesli nie to z czasem będę pewnie rzeźbił w tym. Big Bore z racji tego ze nie spotkalem sie z tym w zadnym moto w pl :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak się przejedziesz 1098 , to Ci Big Bore z głowy zniknie :mrgreen: :lol: ...

Dobra już się nie odzywam, bo się spam zaczyna...i nie na temat.

Pozdr. J-999

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jak się przejedziesz 1098 , to Ci Big Bore z głowy zniknie :mrgreen:

 

To fakt, te silniki dają tak dużo, że więcej nie trzeba, przynajmniej mi 8-) Ciekawe czy między Testa EvoII i Superquadrata będzie taka sama przepaść jak między Testa EVOI i EVOII.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ależ ja wiem że się zakocham w mocnym sprzecie - i moze dlatego zawsze skutecznie odmawiam propozycjom jazdy na czyms mocniejszym :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jak się przejedziesz 1098 , to Ci Big Bore z głowy zniknie :mrgreen: :lol: ...

...a jak popchasz ze mną w siodle moja czarną 11-kę ze 3 km, pod górke to Ci i z głowy i z bioder zniknie i nawet z miedzy palców....u nóg.

O czym to mówiliśmy :?: :twisted:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.