Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
breakboy

Zablokowana dźwignia zmiany biegów ;/

Polecane posty

Witam ,

Niestety pojawił sie pierwszy problem z Moim Monsterkiem ...... :(

Mianowicie po 3-4 godzinnej jeździe w trakcie jazdy zablokowała Mi się dźwignia zmiany biegów. Zablokowała sie jak zmieniałem bieg z większego na mniejszy a dokładniej z 3ki na 2ke. i za zadne skarby nie da sie zmienić ani o bieg w górę ani o bieg w dół. Zatrzymałem motocykl i próbowałem siłą ale i z wyczuciem ruszyć dźwignia i nic !!! Motocykl mam od niedawna, aczkolwiek przygotowałem go do sezonu bardzo skrupulatnie, zrobiłem zaledwie 150 km a tu taki zonk ;/ ;/ ;/. Czym Może być to spowodowane i jak mogę to naprawić ? Jak myslicie ? spotkał się ktoś z podobną sytuacją ? Bardzo proszę o jakąkolwiek radę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Profesjonalne podejście:

 

Oddać do serwisu Ducati.

 

Mało profesjonalne podejście:

 

Spróbować samemu. Postawić na podstawce, odpalić. Skrzynia załączona, koło się kreci i teraz

se pobawić. Załączyć sprzęgło, spróbować przełączyć (próbować na różnych obrotach).

Bez sprzęgła i próba przełączenia (na różnych obrotach).

 

Pozdrawiam, D.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odradzam rozwiązanie siłowe. Może się to w skrajnym przypadku skończyć uszkodzeniem koła zębatego umieszczonego na czopie wału korbowego i dźwigni zmieniacza. Bez względu na to czy dźwignia się odblokuje czy nie trzeba dostać się do zmieniacza. Najprawdopodobniej pękła górna sprężyna dźwigni, a jej resztki blokują zmieniacz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Odradzam rozwiązanie siłowe. Może się to w skrajnym przypadku skończyć uszkodzeniem koła zębatego umieszczonego na czopie wału korbowego i dźwigni zmieniacza. Bez względu na to czy dźwignia się odblokuje czy nie trzeba dostać się do zmieniacza. Najprawdopodobniej pękła górna sprężyna dźwigni, a jej resztki blokują zmieniacz.

 

Tak na dokładkę dodam, że jeśli to sprężyna zmieniacza to trzeba będzie zdjąć koło zamachowe, więc bez blokady zamachu nie sądzę co byś sobie poradził nawet jeśli masz podstawową wiedzę i narzędzia. Nie wiem, czy ktoś w Krakowie ma takie cudo jak blokada koła zamachowego do Ducati... włączając w to byłych/obecnych dealerów Ducati

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Udało Mi się odblokować skrzynię, co prawda w inny sposób niż radzi MIniD - a i tym sposobem próbowałem (i tu chciałem zaznaczyć że i na wolnych i na wyższych obrotach silnik chodzi jak najbardziej normalnie i nie słychać gruchotu połamanych części) ..... MIanowicie Postawiłem Potworka na równej nawierzchni i próbowałem wymusić go do wybicia z biegu, popychając do przodu i do tyłu ..... po 3 minutach bieg wyskoczył wszystko ,,wróciło do normy,, aczkolwiek umówiłem się z chłopakami z Ducati w Krakowie (jak tylko ich mechanik wróci ze szkolenia z Włoch), żeby rzucili na to swoim fachowym ( mam nadzieję ) okiem. Póki co mam zamiar spuścić olej jeszcze raz i sprawdzić czy właśnie nie ma w nim jakichś większych zanieczyszczeń opiłków czy też właśnie kawałka którejś ze sprężyn. Niestety Moja wiedza nie jest na tyle pro, żebym się sam zabierał za rozbieranie Monstera. Dzięki za rady panowie. Naprawde bardzo to doceniam ....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Odradzam rozwiązanie siłowe. Może się to w skrajnym przypadku skończyć uszkodzeniem koła zębatego umieszczonego na czopie wału korbowego i dźwigni zmieniacza. Bez względu na to czy dźwignia się odblokuje czy nie trzeba dostać się do zmieniacza. Najprawdopodobniej pękła górna sprężyna dźwigni, a jej resztki blokują zmieniacz.

 

Tak na dokładkę dodam, że jeśli to sprężyna zmieniacza to trzeba będzie zdjąć koło zamachowe, więc bez blokady zamachu nie sądzę co byś sobie poradził nawet jeśli masz podstawową wiedzę i narzędzia. Nie wiem, czy ktoś w Krakowie ma takie cudo jak blokada koła zamachowego do Ducati... włączając w to byłych/obecnych dealerów Ducati

 

Normalnie czasami boję się twoich wypowiedzi :shock: ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

podpinam sie pod temat bo moj problem troche podobny

 

sciagalem ostatnio dekle do malowanie a po złozeniu okazalo sie ze nie chcą mi wskakiwac biegi.

na teraz da sie wrzucić z problemami 1 bieg, luz i 2 wchodzi gładko, 3 problematycznie, 4 5 za uja ie nie wbijają.

ogladałem zmieniacz, wyglada na to ze chodzi bez wiekszego problemu tylko blokuje sie cos od strony skrzyni

 

(dodam ze do pierwszego mechanika który nie rzuca słuchawki na słowo DUCATI mam 100km)

 

jakies sugestie co moze byc przyczyną ?

 

(tylko prosze loże szyderców o oszczedzenie mi odpowiedzi w stylu "chyba cos sie zepsuło" :lol: )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
podpinam sie pod temat bo moj problem troche podobny

 

sciagalem ostatnio dekle do malowanie a po złozeniu okazalo sie ze nie chcą mi wskakiwac biegi.

na teraz da sie wrzucić z problemami 1 bieg, luz i 2 wchodzi gładko, 3 problematycznie, 4 5 za uja ie nie wbijają.

ogladałem zmieniacz, wyglada na to ze chodzi bez wiekszego problemu tylko blokuje sie cos od strony skrzyni

 

(dodam ze do pierwszego mechanika który nie rzuca słuchawki na słowo DUCATI mam 100km)

 

jakies sugestie co moze byc przyczyną ?

 

(tylko prosze loże szyderców o oszczedzenie mi odpowiedzi w stylu "chyba cos sie zepsuło" :lol: )

Podpinam sie pod temat :twisted: :twisted: :twisted:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
(...)

 

(dodam ze do pierwszego mechanika który nie rzuca słuchawki na słowo DUCATI mam 100km)

 

(...)

 

A u Czechów szukałeś?

 

Silne Ducati w ich sercach być, serwisu sieć lepsza być może.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jezeli chodzi o Mnie to już od jakichś 2 miesięcy mam problem z głowy, tak jak wspominał Theodor pękla Mi sprężynka od zmieniacza. Postanowilem przekonac się na wlasnej skorze i oddalem Mojego potworka w rece ,,specialistów,, z Autoryzowanego serwisu w Krakowie. No i poki co , biegi wchodzą gladko a sprezynke i pare innych drobnych czesci wraz z wymiana chłopaki ogarneli w niecale 2 tygodnie. No i rok gwarancji ....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.