Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
DuKa

Wyciek oleju

Polecane posty

Witam,

 

mam taki problem, obserwuję mojego Monstera i okazuje się, że gdzieś najprawdopodobniej mam wyciek oleju. Na spodzie moto oraz w okolicach przedniej zębatki z czasem przybywa delikatna warstwa oleju silnikowego, miesza się z nieczystościami z drogi typu kurz, piasek co powoduje powstawanie syfu. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Moto od spodu powinno być czyste, jednak za każdym razem co je wyczyszczę to pojawia się olejowy syf. Wygląda to tak jak by wyciekało w miejscu łączenia dwóch elementów obudowy sprzęgła.

post-361-1366036809,7442_thumb.jpg

post-361-1366036810,0575_thumb.jpg

post-361-1366036810,2858_thumb.jpg

post-361-1366036810,4045_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Częściowo tak, ale na tych łączeniach pod moto zwisają czasem pojedyncze krople i na pewno jest to olej ://

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Oczyść, umyj, wytrzyj i będziesz widział skąd.

 

Po wyczyszczeniu dokładnie wszystkiego odpal silnik i popatrz gdzie zaczyna się sączyć oliwa....

 

jak z poziomem oleju ? dużo ubyło ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z łańcucha to raczej nie jest, bo ten wygląda na suchuteńki... :cry:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziubasku a nie ubywa Ci czasami płynu w zbiorniczku sprzęgła?

 

 

 

 

 

Stawiam na przepuszczający wysprzęglik:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

to na pewno nie od łańcucha :(

 

Powycierałem co się da, dziś jeszcze parę zakamarków, odpalę i obacymy gdzie Potworek ma ranę. Ale Twoja diagnoza może okazać się całkiem trafna ponieważ po jeździe widać, że ten olej/płyn pod wpływem wiatru rozciąga się hen pod spód moto, mieszając się przy okazji z syfami z drogi. Czyli stawiasz na wybierak sprzęgła Dziubasku? ;)

 

EDIT: w załączniku zdjęcie z dzisiaj, przychodzę do garażu a na łączeniu wisi sobie piękna kropla oleju. Udokumentowałem na zdjęciu i wytarłem, dokręciłem na max śruby od całej obudowy sprzęgła i zobaczymy, ale obawiam się, że będzie to samo.

post-361-1366036812,7108_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To to widoczne w lewym górnym rogu na ostatnim zdjęciu w pierwszym moim poście.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To jest siłownik sprzęgła. jest wysoko ponad poziomem lustra oleju. Jesli masz wyciek po nocy, na niepracujacym silniku to wycieki mogą byc jedynie z miejsc poniżej. Płaszczyzny podziału bloku lub pokryw bocznych. Nie ma innej mozliwości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Właśnie obawiam się, że wyciek jest w miejscu tak jak mówisz, łączenia pokryw/obudowy sprzęgła. Co z tym fantem zrobić? Dokręciłem śruby, jutro zobaczę czy wyciek znowu się pojawił, ale obstawiam, że będzie to samo. Może niepotrzebnie zalałem moto olejem syntetycznym, z tego co wiem jest rzadszy

 

PS: dzięki Theo za poprawienie mnie w kwestii nazewnictwa, wszak człowiek całe życie się uczy, a wiedzy na temat mechaniki nigdy za wiele, tym bardziej tej o Dukatach ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Może niepotrzebnie zalałem moto olejem syntetycznym, z tego co wiem jest rzadszy

 

)

Urban Legends :D

 

Oryginalne masy uszczelniające stosowane przez ducati sa podłej jakosci. Wycieki to nic niespotykanego. Najpierw ustalenie miejsca wycieku, potem prawidłowe usuniecie usterki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak cieknie to jedyna słuszna naprawa to demontaż i uszczelnienie na odpowiednią masę.

 

Samo dokręcanie nic nie pomoże, chyba że pomiędzy jest o-ring który się dociśnie ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście. Stosuje się do tego specjalne masy. Warunkiem uszczelnienia jest jednak oczyszczenie powierzchni współpracujących i nałozenie nowej masy. Do tego bezwzględna koniecznością jest demontaż elementów pomiedzy którymi powstał wyciek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Żeby zdjąć dekiel sprzęgła i uszczelnić miejsce łączenia z jedną połówką nie potrzeba wielkiej filozofii prawda?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

:mrgreen:

Zależy czy suche czy mokre sprzęgło :?:

 

Niestety ale trzeba uważać na pewne czynniki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Żeby zdjąć dekiel sprzęgła i uszczelnić miejsce łączenia z jedną połówką nie potrzeba wielkiej filozofii prawda?

 

Nie! A nawet powiem tak! Filozofia przy tym szkodzi !!

 

Słuchaj niedawno grzebaliśmy w moim sprzęgle, strasznie ciężko było ściągnąć pokrywę, ponoć wcześniej zaglądał tam sam Maciej (teraz w Ducati Poznań) i tak ten dekiel przykleił że MASAKRA !!

 

Życzę rozważnych decyzji, przyłożenia umiarkowanej siły i oryginalnej uszczelki za kilkaset groszy od np. Motomaniax.pl

Im mniej filozofujesz i kombinujesz, tym większa szansa na happy end...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To tam jest uszczelka jeszcze jakaś? Myślałem, że sama masa...No ale już rozmawiałem z Theodorem, teraz w Sękocinie mają trochę roboty ale za jakieś 3 tygodnie podstawię Monstera do uszczelnienia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Prawie na 100% masz wyciek z siłownika sprzęgła.Aczkolwiek miałem taki też wyciek kiedy miałem problemy z wizierem od poziowu oleju i przelałem.Odkręć siłownik i sprawdz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.