DuKa 0 Napisano Kwiecień 7, 2011 Witam, mam taki problem, obserwuję mojego Monstera i okazuje się, że gdzieś najprawdopodobniej mam wyciek oleju. Na spodzie moto oraz w okolicach przedniej zębatki z czasem przybywa delikatna warstwa oleju silnikowego, miesza się z nieczystościami z drogi typu kurz, piasek co powoduje powstawanie syfu. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Moto od spodu powinno być czyste, jednak za każdym razem co je wyczyszczę to pojawia się olejowy syf. Wygląda to tak jak by wyciekało w miejscu łączenia dwóch elementów obudowy sprzęgła. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
delta81 0 Napisano Kwiecień 7, 2011 A nie jest to smar, olej z łańcucha? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
DuKa 0 Napisano Kwiecień 7, 2011 Częściowo tak, ale na tych łączeniach pod moto zwisają czasem pojedyncze krople i na pewno jest to olej :// Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
delta81 0 Napisano Kwiecień 7, 2011 Oczyść, umyj, wytrzyj i będziesz widział skąd. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
mateuss 0 Napisano Kwiecień 7, 2011 Oczyść, umyj, wytrzyj i będziesz widział skąd. Po wyczyszczeniu dokładnie wszystkiego odpal silnik i popatrz gdzie zaczyna się sączyć oliwa.... jak z poziomem oleju ? dużo ubyło ? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
DuKa 0 Napisano Kwiecień 7, 2011 Tak tez zrobię, jutro dam znać co i jak. Dzięki! Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Fadi 0 Napisano Kwiecień 7, 2011 Z łańcucha to raczej nie jest, bo ten wygląda na suchuteńki... :cry: Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
KingRider 0 Napisano Kwiecień 8, 2011 Dziubasku a nie ubywa Ci czasami płynu w zbiorniczku sprzęgła? Stawiam na przepuszczający wysprzęglik:) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
DuKa 0 Napisano Kwiecień 8, 2011 Cześć, to na pewno nie od łańcucha :( Powycierałem co się da, dziś jeszcze parę zakamarków, odpalę i obacymy gdzie Potworek ma ranę. Ale Twoja diagnoza może okazać się całkiem trafna ponieważ po jeździe widać, że ten olej/płyn pod wpływem wiatru rozciąga się hen pod spód moto, mieszając się przy okazji z syfami z drogi. Czyli stawiasz na wybierak sprzęgła Dziubasku? ;) EDIT: w załączniku zdjęcie z dzisiaj, przychodzę do garażu a na łączeniu wisi sobie piękna kropla oleju. Udokumentowałem na zdjęciu i wytarłem, dokręciłem na max śruby od całej obudowy sprzęgła i zobaczymy, ale obawiam się, że będzie to samo. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
theodor 2 Napisano Kwiecień 8, 2011 Co to jest "wybierak sprzęgła" :shock: Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
DuKa 0 Napisano Kwiecień 8, 2011 To to widoczne w lewym górnym rogu na ostatnim zdjęciu w pierwszym moim poście. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
theodor 2 Napisano Kwiecień 8, 2011 To jest siłownik sprzęgła. jest wysoko ponad poziomem lustra oleju. Jesli masz wyciek po nocy, na niepracujacym silniku to wycieki mogą byc jedynie z miejsc poniżej. Płaszczyzny podziału bloku lub pokryw bocznych. Nie ma innej mozliwości. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
DuKa 0 Napisano Kwiecień 8, 2011 Właśnie obawiam się, że wyciek jest w miejscu tak jak mówisz, łączenia pokryw/obudowy sprzęgła. Co z tym fantem zrobić? Dokręciłem śruby, jutro zobaczę czy wyciek znowu się pojawił, ale obstawiam, że będzie to samo. Może niepotrzebnie zalałem moto olejem syntetycznym, z tego co wiem jest rzadszy PS: dzięki Theo za poprawienie mnie w kwestii nazewnictwa, wszak człowiek całe życie się uczy, a wiedzy na temat mechaniki nigdy za wiele, tym bardziej tej o Dukatach ;) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
theodor 2 Napisano Kwiecień 8, 2011 Może niepotrzebnie zalałem moto olejem syntetycznym, z tego co wiem jest rzadszy ) Urban Legends :D Oryginalne masy uszczelniające stosowane przez ducati sa podłej jakosci. Wycieki to nic niespotykanego. Najpierw ustalenie miejsca wycieku, potem prawidłowe usuniecie usterki. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Misiek 0 Napisano Kwiecień 8, 2011 Jak cieknie to jedyna słuszna naprawa to demontaż i uszczelnienie na odpowiednią masę. Samo dokręcanie nic nie pomoże, chyba że pomiędzy jest o-ring który się dociśnie ... Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
DuKa 0 Napisano Kwiecień 12, 2011 Owszem, trzeba będzie uszczelnić, jakaś masa silikonowa wystarczy? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
theodor 2 Napisano Kwiecień 12, 2011 Oczywiście. Stosuje się do tego specjalne masy. Warunkiem uszczelnienia jest jednak oczyszczenie powierzchni współpracujących i nałozenie nowej masy. Do tego bezwzględna koniecznością jest demontaż elementów pomiedzy którymi powstał wyciek. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
DuKa 0 Napisano Kwiecień 12, 2011 Żeby zdjąć dekiel sprzęgła i uszczelnić miejsce łączenia z jedną połówką nie potrzeba wielkiej filozofii prawda? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Misiek 0 Napisano Kwiecień 12, 2011 :mrgreen: Zależy czy suche czy mokre sprzęgło :?: Niestety ale trzeba uważać na pewne czynniki. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
martini 34 Napisano Kwiecień 12, 2011 Żeby zdjąć dekiel sprzęgła i uszczelnić miejsce łączenia z jedną połówką nie potrzeba wielkiej filozofii prawda? Nie! A nawet powiem tak! Filozofia przy tym szkodzi !! Słuchaj niedawno grzebaliśmy w moim sprzęgle, strasznie ciężko było ściągnąć pokrywę, ponoć wcześniej zaglądał tam sam Maciej (teraz w Ducati Poznań) i tak ten dekiel przykleił że MASAKRA !! Życzę rozważnych decyzji, przyłożenia umiarkowanej siły i oryginalnej uszczelki za kilkaset groszy od np. Motomaniax.pl Im mniej filozofujesz i kombinujesz, tym większa szansa na happy end... Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
DuKa 0 Napisano Kwiecień 12, 2011 To tam jest uszczelka jeszcze jakaś? Myślałem, że sama masa...No ale już rozmawiałem z Theodorem, teraz w Sękocinie mają trochę roboty ale za jakieś 3 tygodnie podstawię Monstera do uszczelnienia. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
martini 34 Napisano Kwiecień 12, 2011 Uszczelka zamiast "masy" tzn kleju... Theo to encyklopedia serwisowa Ducati... 8-) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Romcio 0 Napisano Kwiecień 14, 2011 Też mam taki szit i wkurza mnie już ted brudas :D Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
cagiva4 0 Napisano Kwiecień 15, 2011 Prawie na 100% masz wyciek z siłownika sprzęgła.Aczkolwiek miałem taki też wyciek kiedy miałem problemy z wizierem od poziowu oleju i przelałem.Odkręć siłownik i sprawdz. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach