Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
hmersky

Problem z kierunkowskazami + tylne światło

Polecane posty

siemka !

 

sprawa wygląda tak że nie działają prawe kierunkowskazy i tylna lampa (lewe normalnie, stop przedni i tylni też mruga)

przejżałem już wszystko, bezpieczniki wszystkie OK...

 

ma ktoś pomysła ?

ma ktoś schemat elektryczny ?

 

z góry bardzo dzięki !! :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

schemat już znalazłem jak co - jest na ostatniej stronie wielojęzycznego manuala...

teraz doszukać się przyczyny ...

 

 

(a i sorki że tak post pod postem ale znikła opcja edytuj)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jeśli problem bedzie dotyczył nadajnika impulsów "przerywacza" to niestety jest on zintegrowany w 620 ze scalakiem zegarów. Wiąże się to w przypadku awarii z konsekwencjami takiego rozwiazania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zabrzmiało groźnie ... konsekwencjami czyli ? wymiana owego scalaka ? i kosztuje on całe .... ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie scalaka. Całych zegarów. Pamiętaj że tam jest immo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ale czy jeśli przerywacz byłby padnięty to chyba lewe by też nie mrugały ? czy są niezależne przerywacze ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wnikałem w budowę samego nadajnika, ale mieliśmy kilka przypadków 620-tek z tak wyglądającą awarią. Działała jedna strona, druga nie. Zdiagnozuj awarię najpierw jednak. Może to coś banalnego jednak. W razie czego dawaj znać. Pochylimy się nad problemem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli był by to tylko jeden kierunkowskaz to niestety problem leży po stronie elementu sterującego przerywaczem kierunkowskazów, jest to elektroniczny bezstykowy przekaźnik.

Może jak by ktoś miał schemat licznika i opis jego niektórych elementów był bym w stanie pomóc z reanimacją.

 

Inaczej tylko wymiana zegarów.

 

A jeśli chodzi o lampę tylną to zacznij od sprawdzenia instalacji elektrycznej.

Z kierunkowskazami jest niestety tak że czasami zwarcie lub nie właściwa żarówka może doprowadzić do uszkodzenia tych elektronicznych przekaźników.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

odebrałem już moto od mojego mechanika bo przygotowywał ogolnie go do sezonu, co do tych kierunkowskazów powiedział że prawdopodobnie problem lezy w przerywaczu bo wszystko inne przemierzył i jest OK no i dowiedziałem się właśnie że dobry elektronik z RTV powinien naprawić owy przerywacz "swojskimi" metodami ;] wiec mam nadzieję że obejdzie bez wymiany licznika za 1000zł :roll:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niestety w Ducati od modelu 620 jest (jak już Theodor wspomniał) przekaźnik kierunkowskazów zintegrowany w liczniku.

w zasadzie wszystkie modele z immobiliserem i tym typem licznika co w 620 mają podobnie (z tego co kojarzę od 2002 roku).

 

Raczej dobry elektronik od liczników, uważać trzeba na ustawienie wskazówek i mechanizm który lubi się uszkadzać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niestety w Ducati od modelu 620 jest (jak już Theodor wspomniał) przekaźnik kierunkowskazów zintegrowany w liczniku.

w zasadzie wszystkie modele z immobiliserem i tym typem licznika co w 620 mają podobnie (z tego co kojarzę od 2002 roku).

 

Raczej dobry elektronik od liczników, uważać trzeba na ustawienie wskazówek i mechanizm który lubi się uszkadzać.

 

Chociaż nie zawsze problem musi być po stronie przekaźnika, czasami może być po stronie sterowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

narazie śmigam bez prawych kierunkowskazów cały czas :P ale sprawa wygląda tak że wsadzamy ten przerywacz z malucha i puszczamy całkiem nowy obwód na kierunkowskazy i zasilanie z akumulatora, lepiej nie tykać tego scalaka z zegarów :) i bedzie grało :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cześć! Mam podobny problem, bo też mi nie działają lewe kierunki (również Monster 620 i.e.). Z tym że gdy rozebrałem przełącznik to zaczęły świecić jednak zbyt rzadko, a po skręceniu przełącznika znowu przestały... Myślicie że tu też przyczyna leży w przerywaczu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Raczej w przełączniku.

Jest coś takiego jak CRC Oxide cleaner :

Pomaga w przypadku nalotów na stykach, w kostkach itd, sprawdza się nawet w automatach stop (tych nie rozbieralnych - gdzie czasami woda powoduje korozję styków).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem tak jak napisałeś. No i zaczął świecić ten lewy kierunek jednak dalej zbyt rzadko, raz na 10s

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Poproś o pomoc elektryka.

Sprawdź czy nie ma na którymś z kierunkowskazów zwarcia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. I mnie dopadła bolączka braku prawego kierunku. Diagnostyka wskazuje na licznik. Jest ktoś w stanie to naprawić lub ma licznik do 620?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.