Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
davidson

Wymiana przwodu w tylnym hamulcu

Polecane posty

Mam małe pytanie do fachowców.

Kupiłem mojej małej zestaw przewodów Hel. (są przepiękne!!! Jak wymienię, to dam zdjęcia, to zobaczycie! :) ) Wymiana przewodów przednich hebli i sprzęgła - luzik. Ale przyszło do tylnego. Jak wiadomo, 900 SS ma zacisk na dole. Czy jest jakiś inny sposób na odpowietrzenie tylnego hamulca niż odkręcenie go i przekręcenie do góry wentylem?? Nie chciał bym robić tego, jeśli nie jest to konieczne. ...choć wydaje mi się, że z prostych zasad fizyki wynika, że powietrze na dół nie ucieknie... :)

Niech się wypowie ktoś, kto wie, proszę. :D

 

z góry dzięki! :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Musisz mieć odpowietrznik u góry.

 

A dlaczego tak sie obawiasz demontażu zacisku?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką odpowiedź! Tak mi się wydawało że nie ma innego wyjścia...

...obawiam się, bo jest skubaniec tak przykręcony, że boję się, że złamię imbus. Popsikałem trochę WD40. Może jutro puści. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zawsze pozostaje odwrócić moto kołami do góry :D

 

Powodzenia w walce z zapieczonymi śrubkami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Hallo Davidson,

dobre nazedzia sa zloto warte.

Od kiedy mam wysokiej klasy nazedzia, nie obawiam sie takich "wyzwan".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, przez moje modelarskie hobby odruchowo przewróciłbym go na plecy ...tylko że to 1:1 a nie 1:12 :lol:

A narzędzia ma raczej z tych lepszych ...tym bardziej boję się złamać :)

Zobaczymy jutro...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przewód tylnego hamulca i sprzęgła gotowe, ale...

...muszę przyznać, że jednak nie jestem mechanikiem :oops: Pomóżcie Koledzy!!! O co chodzi, że nie mogę odpowietrzyć przednich hebli!!! ??? :(

Robiłem to już kiedyś jeszcze w mojej CB750 i wydawało mi się, że to nic takiego. A tymczasem wachluję klamką, odkręcam zaworki, spuszczam dopełniam płyn, raz jeden hebel, raz drugi, oba naraz!!! I NIC! :(

Proszę o szybką radę "step baj step" bo już kompletnie zbaraniałem. A w sobotę rano muszę jechać pod Ostródę i z powrotem. ...nie wybaczyłbym sobie pokonania tej trasy samochodem :evil:

 

z góry dzięki :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Masz zapowietrzoną pompę na kierownicy. Domyślam się że masz oryginał więdz bez odpowietrznika. Własciwie sa dwie metody na to.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hmm

1. odpowietrzasz pompę poprzez zluzowanie śruby mocujacej przewód hamulcowy do niej. Uwaga na sikający wszędzie dookoła płyn.

 

2. Wypompwujesz dośc mocno tłoczki z zacisków z wyjętymi klockami a potem je wciskacz tak by ewentualne powietrze wyszło z powrotem do zbiorniczka przy pompie.

 

Pierwsza metoda zdecydowanie skuteczniejsza ale "brudna"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Uuuuu... :? nie wiem którą metodę wybrać... Łatwiejsza wydaje się ta pierwsza ale płyn hamulcowy nie jest mile widziany na baku czy innych elementach nadwozia...

Dzięki wielkie Theo.

A nie można tego jakoś strzykawką przez zbiorniczek wyssać? :?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A powiedz mi jeszcze Theo, jeśli nie masz już dość pytań amatora, jak mam to przeprowadzić.

Czyli mam lekko odkręcić przewód przy pompie, nacisnąć klamkę (z zamkniętymi oczami :) ) i trzymając ją dociśniętą, zakręcić śrubę?? :?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pompujesz, pompujesz, pompujesz, trzymasz, zamykasz oczy, luzujesz, dokręcasz. I tak kilka razy. Tak samo jak z typowym odpowietrznikiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No dobra, dzięki wielkie.

Jutro zaatakuję! :)

 

...ale przewody wyglądają zawodowo!! :D

 

pzdr i jeszcze raz dzięki! :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przewody niebieskie, końcówki niebieskie a śruby ...czerrrrwone! :D W łiken zrobię zdjęcie to zobaczysz jak się komponują :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wreszcie ktoś z polotem :D

 

Czekam na efekty.

 

Pzdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Kurcze, zaloje bo wymienilem rowniez niedawno temu i nie mialem odwagi na inny kolor :cry:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj leżałem i leżałem, i nie mogłem dojść jak to możliwe, żeby się mi pompa zapowietrzyła. I chyba już wiem :)

Bo moto stało na bocznej podstawce, czy nie mam racji, Theo? :) Pompa była skierowana przewodem w dół i pęcherzyk powietrza został na początku(górze) pompy! :) W sprzęgle mi się to nie zrobiło, bo w tym przechyle przewód był na górze pompy.

Nie ma racji, Theo? :D

...powiedz, że mam...

 

A czy jeśli tak, to nie wystarczy moto przechylić na prawy bok i odpowietrzyć przez zaworki na zaciskach??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.