Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
GELOO

O maly wlos gleba.

Polecane posty

O maly wlos bym nie zrobil fikolka. Smigalismy dzis troche na sportowo i po wyjezdzie z zakretu oska do 150, kolejny zaket hamowanie a tu hebel nie odbil i od 150 do 0. Kolo tynie w gorze, kierownicą miotalo jak szaloną i bylo pelno dymu z tarczy. Chyba klocki sie zapiekły albo brudne tloczki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ooo..chłopie...zapiekanie sie tłoczków w zakretach to odwieczna i nie dająca się wyeliminować przypadłość marki Ducati.... albo sie z tym pogódź albo kup se Kawasaki....:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Geloo, zawsze twierdziłem, że w motocyklu hamownia to podstawowa sprawa, potem zawieszenie i układ kierowniczy, końcówka napędu, a dopiero potem moc i osiągi motocykla...

Trza rozebrać, wyczyścić, sprawdzić na sucho działanie, wyrzucić chińskie klocki, włożyć porządne, odpowietrzyć pompę na górze i zaciski, zrobić rundkę z dohamowywaniem- sprawdzić skuteczność hamulca w jakimś bezpiecznym miejscu...

Pamiętać należy też, że przy nowych klockach należy kilka.naście/dziesiąt razy delikatnie hamować aby nie zeszklić materiału klocków, ale o tym chyba wszyscy wiedzą, bo i w autach się to stosuje...

 

A temat proszę przenieść do odpowiedniego Działu , czyli Superbike...

 

Pozdr. J-999

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio na slovakiaring kilka osób poszło w żwir przez takie historie z hamulcami. I to wcale nie byli amatorzy, a zawodnicy z przynajmniej teoretyczną wiedzą na temat obsługi motocykli.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Do tego polecam sprawdzić czy wina nie leży po stronie pompy hamulcowej.

Jeśli tłoczek w pompie hamulcowej nie wróci do pozycji spoczynku płyn hamulcowy nie wróci do zbiorniczka a tym samym hamowanie będzie w toku.

 

Czasami pomaga przesmarowanie mechanizmu pompy oraz klamki (dźwigni) hamulca.

 

Oprócz tego warto sprawdzić czy przypadkiem gumki w zacisku nie są na tyle stare że po nagrzaniu zwiększają swoją objętość i blokują powrót tłoczków hamulcowych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Za dużo płynu w zbiorniczku też potrafi przyprawić o gęsią skórkę....znam jeden taki przypadek...

J-999.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wracając do meritum , dobrze ,że nic Ci sie Kolego nie stało. Na pewno niezła nauka . Przyspieszony kurs przetrwania? No nie?

 

Każdy , kto miał szimme albo coś takiego wie o co kaman... ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

O kurza stopa... :shock: znam różne historie, a i sam przeżyłem kilka thiller-ów, ale czegoś takiego to jeszcze nie słyszałem.

 

Dotychczas myślałem, że to urządzenie jest za proste żeby się zablokować. Widać jeszcze wiele przede mną.

 

Geloo – szczęście, że jesteś cały.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wczesniej nie mialem tego ale w ten dzien rozbieralem je i czyscilem, byc moze nalecialo mi brudu do tloczkow i sie przycinaly, albo nie zparowalem klocków. Juz zawiozlem do magika i przeserwisowal uklad. Ostrio w niedziele je przetestowalem jak narazie ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.