Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
bepe

drastyczny wzrost spalania

Polecane posty

Cześć Wam.

 

W ciągu ostatnich dwóch tygodni spalanie w moim Monsterze (600 - 1998r.) wzrosło trzykrotnie ;/

... i nie, nie jeżdżę szybciej, bardziej, więcej i tylko pod górkę.

 

Macie jakieś pomysły co może być przyczyną?

 

Ostatnie tankowanie do pełna pozwoliło mi przejechać 113km zanim zapaliła się żebraczka, trochę to przerażające.

 

best

B.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie żebym się znał - ale zacząłbym od prostych rzeczy:

- otwarte ssanie

- przytkany filtr powietrza

- świece się kończą

- puść hamulec :)

Oprócz spalania nie masz innych objawów jak np. wzrost/spadek obrotów, dławienie się, mniejsza moc?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nie żebym się znał - ale zacząłbym od prostych rzeczy:

- otwarte ssanie

- przytkany filtr powietrza

- świece się kończą

- puść hamulec :)

Oprócz spalania nie masz innych objawów jak np. wzrost/spadek obrotów, dławienie się, mniejsza moc?

 

 

- filtr powietrza i olej - od tego zacząłem.

- świece - w sumie nie wiem jak sprawdzić.

- hamulca - nie używam :)

- co do ssania - otwarte, owszem ale tylko przed jazdą. Podczas jazdy na ssaniu lekko się dławi (może to mieć jakiś związek?)

 

Poza tym nie zauważyłem spadku mocy, dławienia czy też problemów z obrotami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
- Podczas jazdy na ssaniu lekko się dławi (może to mieć jakiś związek?)

 

.

Czyli jeżdzisz cały czas na ssaniu :idea:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

- świece - w sumie nie wiem jak sprawdzić.

- co do ssania - otwarte, owszem ale tylko przed jazdą. Podczas jazdy na ssaniu lekko się dławi (może to mieć jakiś związek?)

 

świece - musiałbyś podmienić na nowe

ssania używaj tylko przy rozruchu, daj mu chwilę pochodzić i przed jazdą wyłącz - na ssaniu się nie jeździ, a to że się wtedy dławi podczas jazdy to raczej normalny objaw przy zbyt bogatej mieszance - dostaje więcej wachy niż powietrza..

 

Odnośnie innych rzeczy - jak gaźnik, zawory itd się nie wypowiadam bo się nie znam na Dukacie.

Może, paliwo ujowe, może wiatr ci z opony uciekł... Więcej grzechów nie pamiętam... powodzenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
- Podczas jazdy na ssaniu lekko się dławi (może to mieć jakiś związek?)

 

.

Czyli jeżdzisz cały czas na ssaniu :idea:

 

 

Nie. Nie jeżdżę.

 

Ssania używam tylko przy rozruchu.

 

Ale sprawdzałem jak się zachowuje na ssaniu podczas jazdy, sprawdzam tak naprawdę co mogę.

Też wydaje mi się, że lekkie dławienie przy takiej mieszance (na ssaniu) to w miarę normalne zachowanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak, to że się dławi na ssaniu jest normalne.

Mniemam, że z rozruchem nie ma problemów? Niedobory mocy? Dziury w gazie (dławienie się) w jakimkolwiek zakresie obrotów przy roboczej temperaturze silnika? Dymienie z wydechów na jakikolwiek kolor? Czy tylko spalanie wzrosło, a innych objawów nie ma (bądź nie zauważyłeś)?

 

Najpierw uderz w sprawdzenie szczelności dolotu: pokrywa airboxa, łączenie airboxa z gaźnikami, łączenie gaźników z kolektorami.

Kiedy miałeś ostatni przegląd gaźników? Ssanie de facto możesz zamykać, ale listwa może stać w miejscu bądź nie do końca zamykać - chociaż pisałeś, że na ssaniu się dławi, więc mamy sprzeczność.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tak, to że się dławi na ssaniu jest normalne.

Mniemam, że z rozruchem nie ma problemów? Niedobory mocy? Dziury w gazie (dławienie się) w jakimkolwiek zakresie obrotów przy roboczej temperaturze silnika? Dymienie z wydechów na jakikolwiek kolor? Czy tylko spalanie wzrosło, a innych objawów nie ma (bądź nie zauważyłeś)?

 

Najpierw uderz w sprawdzenie szczelności dolotu: pokrywa airboxa, łączenie airboxa z gaźnikami, łączenie gaźników z kolektorami.

Kiedy miałeś ostatni przegląd gaźników? Ssanie de facto możesz zamykać, ale listwa może stać w miejscu bądź nie do końca zamykać - chociaż pisałeś, że na ssaniu się dławi, więc mamy sprzeczność.

 

 

Żadnych problemów z rozruchem ani niedoborem mocy.

Żadnych też dziur w gazie - przynajmniej nie wyłapałem.

Dymienie z wydechów - nie, jedyne co, to może spaliny odrobinę bardziej śmierdzą beną - ale to też może być autosugestia.

 

Co do ssania, to mam prawie pewność, że jest ok - przynajmniej obroty reagują prawidłowo na zamknięcie.

 

Dziś sprawdzę doloty.

 

Co do przeglądu - to przed sezonem był w poznaniu w serwisie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jak dla mnie to:

wymiana świec, regulacja gaźników i zaworów...

jeśli problem będzie nadal istniał skontaktuj się z lekarzem lub... a nie to do mechanika, których tu mamy kilku bdb w PL od ducatów...

 

a masz powietrze w kołach?? :lol: a no żart, im sorry.

aha i zakręcaj kranik na noc ;) bo przy takim zużyciu pomyślał bym że mam wyciek...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Spalanie podaje się z reguły w litrach/100km.

A nie że do zapalenia rezerwy było 113km ...

Niestety obawiam się iż bez wizyty u porządnego mechanika się nie obejdzie.

Czy i kiedy był robiony rzetelny serwis motocykla ?

- paski - wymiana, kontrola naciągu

- zawory - pomiar i regulacja luzów

- gaźniki - pełny serwis

- kontrola lub wymiana filtra powietrza i świec ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

chyba znalazłem winowajce.

 

Przeprowadzałem moto na wyłączonym silniku i dopiero teraz to usłyszałem.

Zdecydowanie szurają tylne klocki hamulcowe. Wyglądają ok, ale gdy silnik nie pracuje słychać je wyraźnie. Mam nadzieję, że to jest winą, bo już sam nie wiem gdzie szukać, wszystkie oczywiste elementy sprawdziłem już po trzy razy ;/

 

Wykopałem też protokół z HRG (10.02.2011)

(wymieniony olej, filrt oleju, filtr paliwa, filtr powietrza, świece, paski rozrządu, przekaźnik rozrusznika, płytka zaworowa otwierająca i zamykająca.

i przeprowadzony pełny przegląd okresowy)

 

 

W protokole z serwisu z poprzedniego roku mam tylko napisane klocki tył EBC - Macie może pojęcia jaki dokładnie model tych klocków?

Teraz, niestety od poznania dzieli mnie jakieś 350 km, stąd ich wymiana we własnym zakresie, lub w jakimś lokalnym warsztacie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Szurać sobie mogą. Na podstawkę daj motocykl i sprawdź jakie opory toczenia ma tylne koło, ale to wg mnie nie wina koła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

w czasie jazdy z wciśniętym sprzęgłem lub toczenia się na luzie czułbyś, że motocykl wyraźnie zwalnia, no i przyspieszałby słabiej, gdyby miał silne opory toczenia. Pisałeś, że nic takiego nie ma miejsca, więc tez obstawiam, że to nie to. W gaźnikach bym szukał przyczyny. Jeżeli przy motocyklu nie śmierdzi paliwem, to zakładam, że nieszczelności w układzie nie ma, i żaden wężyk nie jest pęknięty.

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A jak właściwości jezdne - przyspieszenie dynamika ?

 

Przeważnie wysokie spalanie to kwestia :

- jakości paliwa

- prawidłowej regulacji gaźników

- brudnego filtra powietrza lub zużytych świec zapłonowych.

 

Ewentualnie wycieku paliwa ze zbiornika lub z gaźników - uszkodzone zaworki iglicowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

trochę pogrzebałem... powymieniałem i chyba jest lepiej... chyba.

 

Jak na razie wymienione filtry i olej, trochę pogrzebane przy gaźniku + bonusowo wymienione klocki hamulcowe...

Zobaczymy po kilku tankowaniach - wyliczę jakąś średnią.

 

 

Dzięki za pomoc!

 

best

b

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.