Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
DuKa

Dziwne zachowanie Monstera

Polecane posty

Witam Panowie,

 

otóż dzisiaj zjeżdżając sobie z obwodnicy i redukując biegi Monster dziwnie się zachował. Zarzuciło mi delikatnie tyłem motonga, na moment tak jakby zblokowało tylne koło co w konsekwencji poskutkowało wspomnianym wyżej zarzuceniem tyłu, na szczęście wyprowadziłem sprzęta na prostą. Nie ukrywam że miałem obawy co do dalszej jazdy, ale później było już wszystko ok. Co to mogło być? Czyżby "zębatki" w skrzyni biegów mogły się źle zazębić? Naprawdę dziwna sprawa.

 

 

Pozdrawiam,

 

Kamil

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Za mało informacji.

 

Zablokowało się koło kiedy ? po odpuszczeniu sprzęgła ? Widocznie za mocno przyredukowałeś + śliska nawierzchnia w połączeniu z dużym momentem hamującym silnika i uślizg koła jest...

 

Opisz dokładnie kiedy się przyblokowało (w jakiej fazie zmiany biegu ) wtedy ktoś będzie Ci w stanie co kolwiek pomóc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zjeżdżam z obwodnicy, redukcja bodajże o 3 biegi, w momencie kiedy zredukowałem puściłem sprzęgło i wtedy zarzuciło tyłkiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nadal za mało informacji - jaka prędkość na początku redukcji i z którego biegu :)

 

Skoro o 4 biegi to raczej zapomniałeś o międzygazie....

prawdopodobnie zablokowało Ci się koło bo zbyt mocno przyredukowałeś ... Ot hamowanie silnikiem V2... wszystko na to wskazuje.

 

Czy problem występuje wielokrotnie czy zdarzył się tylko raz ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Prędkość jaką mogłem mieć przy zjeździe to jakieś 50 km/h. Redukcja z biegu najwyższego. No i hamowanie silnikiem. Problem wystąpił pierwszy raz, nigdy wcześniej nie zdarzyło mi się coś takiego.

 

delta, masz na myśli sprzęgło antyhoppingowe?

 

 

Czyli kwestia była by jasna, zblokowało z powodu zbyt gwałtownej redukcji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

przy 50 do dwójki ... to jakieś 6-7 tysięcy obrotów powinieneś mieć - sporo a jak jeszcze hamowałeś albo byłeś w lekkim złożeniu (<font color='red'>[desmo]</font> odciążona ) to masz pan kreche na asfalcie.

 

Po to wymyślili redukcje z międzygazem, żeby minimalizować to zjawisko. (chyba :P )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Prędkość miałeś nie dużą, może jeszcze do tego doszła trochę sliska nawierzchnia i zerwała się na chwilę przyczepność.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki Panowie za pomoc bo już się bałem że coś się pochrzaniło w Potworku :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wielkie dzięki Panowie za pomoc bo już się bałem że coś się pochrzaniło w Potworku :/

 

Wszystko wskazuje na nieumiejętne redukowanie biegów. Poczytaj o tym, żebyś sobie krzywdy nie zrobił.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zbyt szybka redukcja - przerabiałem to kilka razy 8-) wrażenie nieprzyjemne ale przy takiej prędkości raczej niegroźne :roll:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Najważniejsze że Monsterowi nic nie dolega. Jeszcze raz bardzo dziękuję koledzy za udzieloną pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyt szybka redukcja - przerabiałem to kilka razy 8-) wrażenie nieprzyjemne ale przy takiej prędkości raczej niegroźne :roll:

 

"nieprzyjemne"?? to kwintesencja jazdy na dukacie!!! ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyt szybka redukcja - przerabiałem to kilka razy 8-) wrażenie nieprzyjemne ale przy takiej prędkości raczej niegroźne :roll:

 

"nieprzyjemne"?? to kwintesencja jazdy na dukacie!!! ;)

Nauczyć się to kontrolować to frajda na kolejny etap nauki jazdy dukiem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyt szybka redukcja - przerabiałem to kilka razy 8-) wrażenie nieprzyjemne ale przy takiej prędkości raczej niegroźne :roll:

 

"nieprzyjemne"?? to kwintesencja jazdy na dukacie!!! ;)

Nauczyć się to kontrolować to frajda na kolejny etap nauki jazdy dukiem :)

 

Jesteś jednak hardcoreowcem :lol: jak poćwiczę to dam znać czy zaczęło sprawiać mi to frajdę czy jedynie podwyższać ciśnienie :roll:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak komuś "tańczy" tył przy redukcjach to świadczy wyłącznie o nieumiejętnym redukowaniu, bądź nieużywaniu przedniego hamulca przy takich redukcjach.

Absolutnie nie jest to prawidłowe zachowanie motocykla.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witam Panowie,

 

otóż dzisiaj zjeżdżając sobie z obwodnicy i redukując biegi Monster dziwnie się zachował. Zarzuciło mi delikatnie tyłem motonga, na moment tak jakby zblokowało tylne koło co w konsekwencji poskutkowało wspomnianym wyżej zarzuceniem tyłu, na szczęście wyprowadziłem sprzęta na prostą. Nie ukrywam że miałem obawy co do dalszej jazdy, ale później było już wszystko ok. Co to mogło być? Czyżby "zębatki" w skrzyni biegów mogły się źle zazębić? Naprawdę dziwna sprawa.

 

 

Pozdrawiam,

 

Kamil

 

Słuchaj trzeba było nie zjeżdżać w ten sposób z obwodowej ;) ------>

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.