Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
jacaszef

gdzie można kupić takie osłony pasków??

Polecane posty

Jak ktoś nie ma szczęścia to w drewnianym kosciele itd.

A poza tym to jaki problem rozebrać sprzęgło do oczyszczenia?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

problem żaden, ale kiedy czas sesji ucieka to wkurw jest ze sie grzebie w moto a nie jeździ... potem taki zdenerwowany człowiek może robic głupoty na torze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zastanawia mnie jedno. czy kiedy moto pojdzie na prawa strone w zwir to czy pomimo oryginalnej pokryey kamulce nie odstana sie do sprzegła?

 

mnie to spotkalo na poznaniu - mialem otwarte sprzeglo i musialem je rozlozyc zeby wydmuchac piach

 

Tak, jest takie niebezpieczeństwo. Ale z drugiej strony tak mi się wydaje, że mogą to być dziury którymi ten piach/żwir jak wleciał tak i wyleci, podobnie jak w przypadku "dziurawych" osłon przedniej zębatki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pomijając osłony pasków(...)

 

Ale dekiel od strony sprzęgła z chłodzeniem go, ładny masz, prawda? :mrgreen:

 

To, że w temacie dekla po stronie sprzęgła Twoje łapki są bardziej finezyjne od technologii cnc, to wiadomo nie od dziś. I mówię to z pełną odpowiedzialnością. Każdy kolejny mój dukat będzie miał okazję posiadać takowy, o ile nadal będziesz skłonny "piłować" 8-)

 

he he he... tak narcystycznie chciałem się trochę przypomnieć :mrgreen:

I oczywiście wypiłuje Ci Darku wszystko we wszystkim, co sobie zażyczysz, nawet i w serduszka, kwiatki jak i inne miłosne ikony typu czaszki itd :lol:

 

Za razem chciałem też pokazać, że można zrobić coś samemu co nie odbiega jakością wykonania od markowych rzeczy, a i radocha jest większa z posiadania takiego cukiereczka, tak jak w temacie z osłoną pasków, chylę czoło przed rzemieślnikiem.

 

I z otwartym sprzęgłem istnieje też większe prawdopodobieństow wciągniecia i zmiksowanie czarnego kota, co zechce nam droge przebiec :lol: jak i gołębia, długiego szala, sznurówki od trampka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zastanawia mnie jedno. czy kiedy moto pojdzie na prawa strone w zwir to czy pomimo oryginalnej pokryey kamulce nie odstana sie do sprzegła?

 

mnie to spotkalo na poznaniu - mialem otwarte sprzeglo i musialem je rozlozyc zeby wydmuchac piach

 

Tak, jest takie niebezpieczeństwo. Ale z drugiej strony tak mi się wydaje, że mogą to być dziury którymi ten piach/żwir jak wleciał tak i wyleci, podobnie jak w przypadku "dziurawych" osłon przedniej zębatki.

 

uwierz mi że zanim ze sprzegła wypadnie samo, zdąży narobić szkód przynajmniej w tarczach :D

tersaz juz nie będzie sypania piochu do silnika tylko w sprzęgło :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym że sprzęgło musi się chłodzić.

Mokre chłodzi się olejem a suche nie schłodzi się mieląc powietrze pod deklem.

Dlatego suche sprzęgło zazwyczaj ma mniej lub bardziej "otwartą" osłonę"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Otóż to - na pewno chłodzenie nie przeszkadza ale fabryka wypuszcza dekielek zakryty sugerując że w ten sposób będzie działało :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Otóż to - na pewno chłodzenie nie przeszkadza ale fabryka wypuszcza dekielek zakryty sugerując że w ten sposób będzie działało :)

 

Względy homologacyjne nie pozwalają na pozostawienie odkrytych wirujących elementów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ale jazda z zakrytym deklem nie powoduje utraty gwarancji wiec wg fabryki tak jest ok prawda?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ale jazda z zakrytym deklem nie powoduje utraty gwarancji wiec wg fabryki tak jest ok prawda?

 

Tak jest OK, niemniej jednak znam osobiście kilka przypadków ugotowania sprzęgła w słoneczny dzień w warszawskim korku, więc będę jeździł z otwartym :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
problem żaden, ale kiedy czas sesji ucieka to wkurw jest ze sie grzebie w moto a nie jeździ... potem taki zdenerwowany człowiek może robic głupoty na torze

Chyba jednak więcej czasu traci na zwiezienie motocykla do boxu niż samo oczyszczenie sprzegła z piochu.

Jak chcesz jeździć z zamknietrym sprzęgłem to jeździj, tylko po co jakąś teorię wymyslać do tego. Jakoś wszystkie suchosprzęgłowe motocykle torowe latają z otwartymi sprzęgłami. I chyba nie dlatego by sie polansować. Trochę szkoda czasu na dyskusje o bezwzględnie potwierdzonych faktach. Bo równie dobrze można by dyskutować o zasadności zalewania układu chłodzenia cieczą czy silnika olejem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak DzikiBóbr się doczołga do swojego sprzęta z aparatem to pokaże wam jak na duce wyglądają jego przerobione osłony które u mnie skończyły żywot w tym stanie ;) :

img3405b.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gratulacje :thumbup:

Dla Ciebie - wykonawcy i dla Wojtka - właściciela.

Kawał dobrej roboty. :clap:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak mnie nurtuje pytanie. Dlaczego te osłony sa tak koncepcyjnie rozwiazane? Nie widać najfajniejszego elementu jakim sa koła pasowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Theo - masz na myśli miejsca zaznaczone na czerwono ?

Mnie z kolei nurtuje pytanie: czy te "wybrzuszenia" na osłonach są elementem dekoracyjnym ? Jeśli cała długość osłony byłaby na jednym poziomie nic pod nią (koła pasowe) nie ocierałoby o nią ?

Mam nadzieję, że wyczuwacie o co mi chodzi ?

post-535-1366037559,4654_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mi chodziło po głowie coś takiego.

Przy DS dodatkowym utrudnieniem są miejsca na fajki. :(

Ale nie wiem czy ryzykować, bo tych wypukłości nie zamierzałem robić. :roll:

Jeśli nie są one konieczne, to może, może...

post-535-1366037559,5592_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie ocierałaby ( w 620 tak mie sie zdaje jak patrzylem ). Inną kwestią jest wystawanie kół pasowych bardziej niż pasków, tak więc mogłoby być problematyczne umiejscowienie nitów ( chociaż wydaje mi się że nawet nie ) - w śruby się umyslnie nie bawię, bo jak jakaś nakręteczka ma wpaść pod pasek to może dojść do masakry. Kocepcyjnie są rozwiązane podobnie jak w najpopularniejszej rizomie, ale to nie oznacza braku możliwości. Z mojej perspektywy - cała szyba jest po prostu nudna, osłony wtedy nie mają żadnego kształtu, nie komponują się z motocyklem, są tylko i wyłącznie paski, koła i rolki. klik klik klik. Kwestia gustu - jak ktoś chce mieć wycięte całość na gładko to problem nie jest. Ograniczeniem jest tylko cierpliwość i czas. ;)

 

Bez nitów a na kleju - pod wpływem temperatury i drgań może coś się z tym dziać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Korci mnie, żeby "puste" miejsca w tych zastąpić szybą ;)

Muszę tylko dokładnie popatrzeć, w których miejscach dać nity tak, aby potem nie płakać nad poszarpanymi paskami ;) :lol:

Byłoby to chyba rozwiązanie "niepowtarzalne" - znaczy tego jeszcze nikt nie ma :mrgreen:

post-535-1366037559,5807_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Też fajne, ale...już takie istnieją ;) :lol:

Jeśli się okaże, że koła są za blisko i istnieje niebezpieczeństwo ocieractwa ;) zastosuje może pierścienie dystansowe a śruby będą dodatkowym elementem - również dekoracyjnym.

Czyli: na wycięte w osłonie koło kładę pierścień i koło z "szybki". Wszystkie te elementy łączę śrubą. Przejdzie ?

Zastanawiam się też nad śrubkami na klej zamiast nitów (bez nakrętek wtedy by było, a co za tym idzie bez stresu, że coś się dostanie w paski) i można dociąć śruby na np 1mm więcej niż łączone elementy. Nity chyba wystają więcej od spodu ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

z 2 mm.

Jak chcesz kombinuj ze śrubkami, ale musiałbys nagwintować ten plastik, a to jest delikatniej mówiąc niezły g*wnolit, zaklejać, pierścień dystansujący z grubszego lexanu, to ładnie wyrównać z tym przeznaczonym "na wieczko". A po mojemu - zamiast robić cyrk z okienkiem okrętowym odbiłbym wypukłość w lexanie, wyciął i zamontował to przeszklone na delikatnej obręczy z pozostałego plastiku. Albo zrobiłbym na gładko, a potem kombinował z odbijaniem temperaturą, ale jak coś Ci nie pójdzie po myśli to masz całą szybkę w <font color='red'>[desmo]</font>*e. Jestem nader ciekaw efektu, a jak Ci nie zależy na laserowej precyzji to na 100% będziesz zadowolony ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
A po mojemu - zamiast robić cyrk z okienkiem okrętowym odbiłbym wypukłość w lexanie, wyciął i zamontował to przeszklone na delikatnej obręczy z pozostałego plastiku.

O widzisz - i to jest rozwiązanie - wielkie dzięki. :D

Odbicie wypukłości, wycięcie do koła, montaż koła z wypukłością do osłony. To chyba najlepsze wyjście.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.