Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
Nikewid

Co to za metaliczny dzwięk?

Polecane posty

Od 16 sekundy słychać takie miarowe mechaniczne stukanie.

Czy to coś niepokojącego?

[bBvideo 425,350:2rvvv5ua]

[/bBvideo]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie to paski rozrządu. Uważam tak, ponieważ gdy kupiłem swojego M750 miałem stare paski, które dawno powinny zostać wymienione. Chodził bez tego "metalicznego" dźwięku. Po kupnie oryginalnych pasków Ducati doszedł ten dźwięk :) Mój mechanik, który specjalizuje się właśnie w Ducati jeszcze przed pierwszym odpaleniem M750 po założeniu nowych pasków mi o tym powiedział ;) Miał rację :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Absolutnie nie jest to prawidłowy dźwięk towarzyszący pracy silnika. Paski owszem jest słychać, ale nie w taki sposób. Tutaj mamy patologię. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To co to za dzwięk w takim razie i gdzie szukać jego przyczyny?

nie dobiega on z pasków tylko z przodu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mi to osobiście przypomina odgłosy łożyska które juz daje <font color='red'>[desmo]</font>... nie znam się aż tak bardzo na mechanice ale może to jakiś napinacz przy paskach czy cuś...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kurcze -wiele bym dał za informacje co to tak wali w moto Nikewid-a ... własnie rzeźbię m 600 z tym samym objawem.... moje spostrzeżenia:

1.wyeliminowałem głowice, zawory - generalnie górę - po zdjeciu pasków nie ma stukania podczas kręcenia wałkami.

2. stukanie słychac nadal podczas kręcenia wałem korbowym tak jakby w pierwszym (pionowym) cylindrze - obstawiałem sworzeń , gdyz po wkreceniu świecy stukanie umilkło(pojawiło się ciśnienie) (paski zdemontowane)

3. zdemontowałem głowice , cylinder i.... wszystko super - zero luzów....

4. zmontowałem (sam cylinder bez głowicy)- stukania nie ma , ale moim zdaniem nie rozwiązuje to problemu, dlatego będe szukał dalej....

 

może theodor pomoże???? - jak byłes w jarocinie to obsłuchiwałeś właśnie tego monstera...??? może tobie się nasuwa jakieś podejrzenie???

to co zweryfikowałem podczas demontażu : za duże luzy na wydechowych zamykajacych dzwigienkach (0,25i 0,28) ale to nie ma związku ze sprawią bo paski były zdemontowane , a wałki ustawione w GMP (chyba, że się mylę i mógł zawór klepać w wynika zmiany nad/pod ciśnienia - ale jest tam dodatkowo sprężyna :?: )

pierscienie na tłoku były w zamkami w jednej lini - tez dla mnie bez związku....

proszę o sugestie mądre głowy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A to już wiem który.

 

Po Twoim opisie jedyne co mi przychodzi do głowy to zużycie płaszcza tłoka. Przy sprężu zaczyna stukać o gładź cylindra.

Chyba że to równiez mierzyłeś i jest ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
A to już wiem który.

 

Po Twoim opisie jedyne co mi przychodzi do głowy to zużycie płaszcza tłoka. Przy sprężu zaczyna stukać o gładź cylindra.

Chyba że to równiez mierzyłeś i jest ok.

niestety jest ok. - generalnie silnik ma licznikowe 68 tysi ale w środku wyglada naprawdę super... tłok ma mało nagaru...na płaszczu nie widać żeby miał jakiekolwiek przedmuchy.

znam pukanie płaszcza tłoka o gładź cylindra - to na 100% nie jest to.... to jest idealnie cykliczny , metaliczny dzwiek - tak własnie jak by na zaworze był mega luz... nawet w głowicy rozebrałem zawory - tu nie powiem , trzonki w prowadnicach maja duzy luz, ale jak wspomniałem wcześniej po "odłaczeniu" całkowicie pracy głowic, ów dźwiek był nadal, zawsze jak tłok zbliżał sie do GMP. wystarczyła lekka "asysta" śrubokrętem przed GMP na denko tłoka i odgłos ustepował :shock: - dlatego wniskowałem, że to sworzeń... niestety.... a teraz mam już ma max zagryzkę - stukanie umilkło(głowica zdemontowana, jednynie cylinder "przyłapany").... cuda Pany , cuda :roll:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

theodor nie słuchał mojego Monstera... w Jarocinie. Jakoś nie miałem okazji zagadnąć.

Filmik który pokazałem jest tylko poglądowy, nie jest to mój Monster. nie mniej jednak od czasu do czasu odnotowuję ten dźwięk.

Jutro postaram się znaleźć miejsce z którego dźwięk się wydobywa. Może to Wam pomoże.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

theodor nie słuchał mojego Monstera... w Jarocinie. Jakoś nie miałem okazji zagadnąć.

 

wiem, wiem - obsłuchiwał egzemplarz który teraz rozprułem ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
theodor nie słuchał mojego Monstera... w Jarocinie. Jakoś nie miałem okazji zagadnąć.

 

wiem, wiem - obsłuchiwał egzemplarz który teraz rozprułem ;)

 

 

Rozprułem, jakto strasznie zabrzmiało :shock:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Obsłuchiwałem, nie obsługiwałem ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

usterka namierzona - theodor się nie mylił...

jest zbyt duży luz między płaszczem tłoka a cylindrem ale... na leżącym cylindrze :shock: - dziwnie się ten dźwięk rozchodził.... wcześniej położyłbym głowę, że to słychać na pionowym.,...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
usterka namierzona - theodor się nie mylił...

jest zbyt duży luz między płaszczem tłoka a cylindrem ale... na leżącym cylindrze :shock: - dziwnie się ten dźwięk rozchodził.... wcześniej położyłbym głowę, że to słychać na pionowym.,...

Napisz jakie części kupiłeś ,gdzie kupiłeś i ile kosztowały?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a.... to już w gestii właściciela - nie kupuję/remontuję na używkach , ale jeśli klient się upiera to zgadzam eis na to pod warunkiem: bez gwarancji, na odpowiedzialność klienta, części dostarcza/ kupuje on sam... wiem , że szuka używanego cylindra w kpl. z tłokiem...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, montaż na używanych częściach to śliska sprawa. Żaden mechanik nie weźmie na siebie gwarancji przy takiej naprawie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A czy Wy mechanicy jesteście w stanie podjąć się genezy usterki?

zastanawiam się co mogło doprowadzić do czegoś takiego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

muszę powiedzieć ze mój SS600 tez wydaje takie metaliczne stuki i tez tylko na lezącym garze. czy to z przebiegu czy z czego się bierze? jaki masz przebieg Nikewid? mój 76tys. mamy te same siniki. jak dasz rade zrobić foty z rozbiórki gara to będę wdzięczny, przyda mi się pryz remoncie mojego ss-a

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale ja nie rozbieram nic :D

mój ma coś koło 58 tyś przebiegu.

ten rozebrany silnik to innego kolegi.

Ale sam jestem ciekawy co może być przyczyną awarii.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
A czy Wy mechanicy jesteście w stanie podjąć się genezy usterki?

zastanawiam się co mogło doprowadzić do czegoś takiego?

w silnikach w układzie V (podobnie ducati L) drugi cylinder jest znacznie słabiej chłodzony - to często prowadzi to nieproporcjonalnego zużycia cylindrów - przypadek często spotykany z virago 535 czy drag stara 650 ... :x

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Są dostępne jakieś akcesoryjne tłoki np.kute? jakie ceny orginałów na pierwszy szlif ? jakie ceny akcesoryjnych?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A czy w ogóle występuje coś takiego do Ducati jak tłok na 1-wszy szlif ?

 

Przeważnie jest to selekcja różniąca się 0,01 mm , a szlif różnił się 0,1 mm.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ducati jest na nicasilu. Chyba że się mylę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
A czy Wy mechanicy jesteście w stanie podjąć się genezy usterki?

zastanawiam się co mogło doprowadzić do czegoś takiego?

w silnikach w układzie V (podobnie ducati L) drugi cylinder jest znacznie słabiej chłodzony - to często prowadzi to nieproporcjonalnego zużycia cylindrów - przypadek często spotykany z virago 535 czy drag stara 650 ... :x

 

Zauważ,że w tych motocyklach cylindry są jeden za drugim. W Ducati pierwszy nie dogrzewa drugiego.

 

Co do tych szlifów, to Ducati jest chyba na Nicasilu, nie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.