Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
kubakoroluk

Problem ze sprzęgłem

Polecane posty

Witam, sprzęt Monster 800 03' . Dzisiaj jadąc obwodnicą zauważyłem, że przy mocnym dodaniu gazu na wysokich obrotach sprzęgło ślizga się. Jako że nie miałem w poprzednich sprzętach problemu z tą częścią, nie bardzo wiem jakie i ile może być przyczyn tego zjawiska. Na jedynce odkręcając full jest normalnie ( przod w góre ;D ) zaś na 2 biegu odkrece, to dojdzie do 6-7 tyś i obroty zaczynaja wzrastać, nieproporcjonalnie już do prędkości. Jakieś rady? Sprzęgło przegrzane? koniec tarcz? zły olej? ( potwór ma chyba mokre sprzęgło prawda? ) Teoretycznie to nie przeszkadza, bo odczuwa sie to dopiero, kiedy chce się wystrzelić jak z procy, a jakbym chcial taka zabawe, to bym kupił plastika. Co będzie jeśli sobie jeszcze tak pojezdze?

 

Pozdrawiam Kuba

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dobra zbyt ogólnikowo napisałem, sorry. Tarcze są do wymiany, a możliwe też, że kosz sprzęgłowy. Tak jak napisał Alcapone, podaj przebieg licznikowy, a najlepiej rzeczywisty 8-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

rzeczywisty każdy chciałby znać prawda?;) No właśnie gdybym kierował sie przebiegiem to mało logiczne, bo jest 21tyś. A w jakiś mały sposób potwierdzają to tylko nalepki pod siedzeniem z serwisu z włoch, że przy 12 tyś zmieniane paski rozrządu, i przy 15200 olej, filtry zmieniane, data widnieje 2011. A w dokumentach wyrejestrowanie z wloch mam 20 styczen albo luty 2012, tez bym musiał zajrzeć. Więc jeśli to by bylo prawdziwe, to ktoś ładnie by musiał katować to sprzęgło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze, gdzie dostane jc kosz sprzęgłowy, bo szukam szukam, i znalezc nie moge. Tarcze da sie znalezc, cena 350zl jeszcze nie straszna, ale kosza nie znalazlem..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kosz chyba jest ok, wkoncu to mokre sprzeglo, nie wydaje mi sie aby w mokrym kosz trzeba bylo odrazu wymieniac ... ale sie nie znam.

 

Moze masz jakis dziadowski olej zalany? Z tym ze teraz to juz po ptakach...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

właśnie też myślałem czy by nie rozebrać, włożyć tarcz do plynu nowego na te 2 doby, i zalac nowym plynem sprzęgło? może ktoś jeszcze się wypowie kto miał z tym bliżej styczność.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No właśnie. Tak czytam różne fora 3 po 3, i głupieje chyba momentami. Ludzie radzą wkładać tarcze do oleju przed włozeniem. Nigdy nie rozkładałem sprzęgła, i mało o nim wiem. Jeśli ktoś wcześniej zalał zły płyn do sprzęgła to tarcze mogły stracić swoje właściwości?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W monsterze 800 "plynem do sprzegla" jest olej silnikowy. Tzn ten sam olej krazy przez sprzeglo i reszte silnika.

 

Chodzi o to ze syntetyczny olej silnikowy , z powodu swoich wyjatkowo dobrych wlasciwosci smarnych, moze sprawic ze sprzeglo zacznie sie slizgac... (raczej przypadlosc starszych motocykli z nowym syntetykiem) Wydaje mi sie to jednak malo prawdopodobne, biorac pod uwage ze wiekoszsc smiga na syntetykach i malo komu sie przez to sprzeglo slizga. Coprawda czytalem kiedys na necie o "praniu slizgajacego sie sprzegla proszkiem do prania" ale ja bym tego raczej nie probowal :lol:

 

Nowe tarcze powinny zaradzic twoim problemom, albo nie odwijaj manetki tak bardzo :P 8-) :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kuba! napisze krótko bo nie ma się nad czym rozwodzić...

 

Nie baw się w jakieś próby, testy, pierdoły, zabawy... po prostu wymień sprzęgło, przekładki, kubki, sprężyny, śruby mogą być stare.. ;)

Mam dokładnie ten sam model co Ty, ten sam rocznik, miałem te same objawy i teraz wszystko gra, po wymianie rzecz jasna...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie słyszałem jeszcze o możliwości uratowania takiego sprzęgła, ale jeżeli da się to chętnie poczytam :P Kupuj co trzeba i śmigać :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Uratować się nie da, ale jak nie ma kasy, a jeszcze kilka kilometrów chcesz nawinąć, to taj sobie po jednej podkładce pod każdą sprężynę. Przy okazji zmierz ile mają sprężyny.

To tak w trybie awaryjnym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mój sąsiad miał podobne symptomy (suzuki tl 1000s) więc pojechał wymienić kompletne sprzęgło. Nic to nie dało i nadal przy dużych obrotach były takie objawy jak u Ciebie. Wyczytał gdzieś tam że nowe sprzegło ma leżeć w oleju dobe czy ileś tam, ale jako że w warsztacie tego nie zrobiono (był pytać) a nowe kompletne sprzeglo było już w bloku zamkniete to położył motor na boku na 48h... Po tym zabiegu problem całkiem zniknął i latamy do dziś. Nie wiem czy Ci to jakkolwiek pomoże ale jest to ciekawostka w temacie sprzęgieł :|

 

 

PS wymienił też zaraz potem olej z motula na castrol :roll:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że nowe tarcze sprzęgłowe przed montażem nalezy wymoczyć przez kilka godzin w oleju silnikowym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witam, sprzęt Monster 800 03' . Dzisiaj jadąc obwodnicą zauważyłem, że przy mocnym dodaniu gazu na wysokich obrotach sprzęgło ślizga się...

Pozdrawiam Kuba

Jeżeli masz ażurową pokrywę sprzęgła, to na 99% stawiam na penetrację jakiegoś smaru, tłuszczu, etc. Miałem to samo - zaraz po zakupie zrobiłem duży zabieg SPA, poszły 2 puszki WD40 :mrgreen: , okazało się że dostał się też do tarcz i miałem identyczne objawy. Wystarczyło dobrze przeczyścić tarcze i po problemie. Zanim wymienisz sprzęgło sprawdź czy nie jest zatłuszczone.

pzdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witam, sprzęt Monster 800 03' . Dzisiaj jadąc obwodnicą zauważyłem, że przy mocnym dodaniu gazu na wysokich obrotach sprzęgło ślizga się...

Pozdrawiam Kuba

Jeżeli masz ażurową pokrywę sprzęgła, to na 99% stawiam na penetrację jakiegoś smaru, tłuszczu, etc. Miałem to samo - zaraz po zakupie zrobiłem duży zabieg SPA, poszły 2 puszki WD40 :mrgreen: , okazało się że dostał się też do tarcz i miałem identyczne objawy. Wystarczyło dobrze przeczyścić tarcze i po problemie. Zanim wymienisz sprzęgło sprawdź czy nie jest zatłuszczone.

pzdr

 

Jest zaolejone, nawet jest całe w oleju bo M800 ma mokre sprzęgło ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witam, sprzęt Monster 800 03' . Dzisiaj jadąc obwodnicą zauważyłem, że przy mocnym dodaniu gazu na wysokich obrotach sprzęgło ślizga się...

Pozdrawiam Kuba

Jeżeli masz ażurową pokrywę sprzęgła, to na 99% stawiam na penetrację jakiegoś smaru, tłuszczu, etc. Miałem to samo - zaraz po zakupie zrobiłem duży zabieg SPA, poszły 2 puszki WD40 :mrgreen: , okazało się że dostał się też do tarcz i miałem identyczne objawy. Wystarczyło dobrze przeczyścić tarcze i po problemie. Zanim wymienisz sprzęgło sprawdź czy nie jest zatłuszczone.

pzdr

 

Jest zaolejone, nawet jest całe w oleju bo M800 ma mokre sprzęgło ;)

W takim razie post do kosza :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witam, sprzęt Monster 800 03' . Dzisiaj jadąc obwodnicą zauważyłem, że przy mocnym dodaniu gazu na wysokich obrotach sprzęgło ślizga się...

Pozdrawiam Kuba

Jeżeli masz ażurową pokrywę sprzęgła, to na 99% stawiam na penetrację jakiegoś smaru, tłuszczu, etc. Miałem to samo - zaraz po zakupie zrobiłem duży zabieg SPA, poszły 2 puszki WD40 :mrgreen: , okazało się że dostał się też do tarcz i miałem identyczne objawy. Wystarczyło dobrze przeczyścić tarcze i po problemie. Zanim wymienisz sprzęgło sprawdź czy nie jest zatłuszczone.

pzdr

 

 

No właśnie, sprzęgło jest "mokre" ale jeżeli faktycznie by tam mu nachlapało innego oleju, to biorąc pod uwage tak naprawde zupełnie inną mieszanke coś może się jednak zmienic. Chemikiem nie jestem, rozbiore jakoś, to opisze. W związku z tym, ze bardzo mi to nie przeszkadza, a mam inne wydatki, to nic się nie stanie jeśli zrobie tak jeszcze troche km?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moje sprzęgło klękło po licznikowych 31 tysiącach.... tylko tak naprawdę demontaż i pomiar grubości płytek może dać pełny obraz, może monster jeździ na złym oleju ale to gdybanie... Nie mogło nachalapać innego oleju bo silnik i skrzynia biegów wraz ze sprzęgłem jest smarowana tym samym olejem.

 

pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Woli formalności sprzęgło nie jest smarowane olejem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Miałam podobny problem w swojej 620, pomiar grubości tarczek wykazał ze tarczki sa ok, lekko zużyte ale w normie się mieściły, przekładki natomiast były wyślizgane na błysk. Zamówiłam nowe tarczki i przekładki w dobrej cenie u chłopaków z motomaniax i problem rozwiązany :mrgreen:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a może podpowie ktoś gdzie moge znalezc sprezynki sprzegła? Bo niestety 2 sprezynki roznia mi sie milimetrami, wiec szukam, a znalezc nie moge. Moze ma ktoś dostęp?

Kod katalogowy 065916555

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.