Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
cinek78

problem/ nie problem - ten typ tak ma??? drugi bieg...

Polecane posty

witam - piszecie że zdarza się Wam znalezienie luzu miedzy poszczególnymi biegami i nie są to bynajmniej biegi 1 i2 :lol: - dzisiaj trochę na lotnisku bawiliśmy się w wiosenne "przypominanie" technik jazdy i min. był dość ciasny slalom po dosc szybkim łuku... generalnie do czego dążę : przy redukcji z 4,5 biegu do 2 dwukrotnie mi się zdarzyło że po odjęciu gazu wskoczył luz!!! tak jakby bieg nie "trzymał". Dzieje się to tylko przy bardzo ostrym potraktowaniu redukcji biegów z wysokich biegów i wysokich obrotów, ot - typowe hamowanie biegami do drugiego biegu, odwijka na max i zamknięcie przepustnic celem zmniejszenia prędkości i... luz :shock: miał ktoś tak??? pytam bo nie wiem czy mi skrzynia padnie na dniach czy może tak się zdarza.. powiedzmy tak na 15 przelotów 2 razy mi się tak zdarzyło...

PS - coś dopiszę - pytam czy ktoś tak miał, bo biorę pod uwagę źle ustawioną dźwignie zmiany biegów + nerwowość stopy :mrgreen: - jednak jest adrenalina i może mam za wysoko dźwignie , przez co lekko na nią napieram i bezwiednie wbijam "luz"....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zdarzyło mi się to w testówce diavela (i 796) ostra jazda po nowych asfaltach Rybitw, dzielnicy Krakowa... Myślę że to będzie jakaś incydentalna przypadłość tych silników 1200...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wypadający bieg to problem niestety większości motocykli, żeby uniknąć takiego efektu po zbiciu biegu lub zmianie w górę przytrzymuje jeszcze chwilę dźwignię zmiany biegów - pomaga i bardzo rzadko czuje jak wypada bieg i wchodzi tzw. luz między biegami.

 

Może być to jeszcze kwestia zbyt słabej sprężyny przytrzymującej wałek wybieraka (tzw. pamiętnik - complete gearbox drum).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odświeżę kotleta,

moto Diavel 13 kkm

zauważyłem kilkukrotnie że przy redukcji przy średnich obrotach i to tylko na drugim biegu wpada luz, jest to bardzo irytujące i zaskakujące.

Powinienem sie tym zająć czy ten typ tak ma ?

Edytowano przez mikers

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mialem tak i w m620 i w 999 :)

 

 

Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wróciłem z nocnej przejażdżki i faktycznie przytrzymanie chwilę dźwigni niweluje ten problem.

Rozumiem ze olać i nauczyć się z tym żyć ? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kiedyś widziałem na amerykańskim forum nowy bęben do silników 1200. Jednak jak dobrze kojarzę ten  był poprawiony jedynie pod względem trzymania luzu między 1/2.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ma tak od samego początku - na szczęście ( nieszczęście) ta dolegliwość pojawiała mi się tylko podczas pałowania na torze. Przez ostatnie 10 tysi ani raz mi 2 nie wyskoczyła... Może nasze niunie dopiero po 30 tysiach mają dotarte skrzynie :mrgreen:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

koledzy, odświeżę temat. Poszukałem trochę informacji i w kwestii wypadania 2 biegu podczas redukcji, a właściwie podczas jazdy na ujętym gazie, winny jest bęben w skrzyni biegów. Temat tyczy MTS i Diavela, jeśli macie moto na gwarancji to zapraszam do serwisu na rozbiórkę silnika....Zupełnie nie rozumiem czemu nie ma z tego powodu akcji serwisowej bo jakby nie patrzeć zagraża to bezpieczeństwu. Do wglądu zdjęcie nowego i starego bębna.

 

P.S. wymiana bębnów na gwarancji na pewno odbywała się w USA i UK, zakładam, że u nas nie powinno być inaczej.

post-89507-0-92118500-1439636444_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.