Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
Alcapone

Checa ze swiecami

Polecane posty

Zakupilem nowe irydowe ngk do mojego monsterka, przejechalem nim w ta i spowrotem do mechanika, bo na wiecej pogoda nie pozwolila. Dzis chce odpalic monstera a ten na 1 gara tylko chodzi. Odrazu patrze swiece, jedna zalana (lezacy cylinder) patrze predko nie ma iskry. Patrze druga swieca ze stojacego cylindra a tu zonk! Izolator pekniety z 2ch stron wzdluz, ale iskra jest xD Nie wiem o co biega bo jak go kupilem ze starymi swiecami byly podobne checa (chodzil na 1 cylinder a jedna mi sie w rekach rozleciala...)

 

ok przyznaj sie, monster byl czesto odpalany tylko na chwile ze wzgledu na prace przy tlumikach i nie mial czasu sie dogrzac, ale zeby nowe swiece tak sie psuly? A wogole zeby pekaly? Az takich wibracji przeciez nie ma u monstera...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

może trzeba przestać pakować na siłowni :lol: :mrgreen: i zainwestować w klucz dynometryczny :!: :?: :?: - najczęściej świece się uszkadza się przy:

1. montażu - nie właściwy Nm dokręcania

2. przy przypadkowym upadku (nawet w katroniku( NGK zaleca taka świecę do śmieci wyrzucić :? ))

3. przy pierwszym odpaleniu i nie wygrzaniu świecy (świeca przy pierwszym starzale musi osiągnąć pełna temperaturę pracy) - ale od tego porcelanka nie powinna pękać....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie krecilem mocno, a pozatym to ta peknieta ma iskre, a cala nie :/ moze to miec cos wspolnego z tym ze mam przelotowy tlumik i troche uboga mieszanka moze byc? Moze jakas inna usterka "usmiercac" swiece?

 

Kupilem je na www.e-ngk.pl/ bo tu byly najtaniej...

post-1130-1366037923,8406_thumb.jpg

post-1130-1366037924,1863_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jeśli notorycznie 1 świeca łapie przebicie to musisz sprawdzić czy wtryskiwać nie "leje" - miałem podobny objaw w FJR 1300 - padała ciągle świeca na 1 garnku - myjka ultradźwiękowa załatwiła temat ;-) - podobnie w "gaźnikowcach" jak padają świece to często cylinder jest zalewany....

co to Twoich modyfikacji - bezsprzecznie musisz "podgonić" skład mieszanki - montaż akcesorii o jakich wspominasz zawsze zuboża mieszankę , a wtedy już chwila to uszkodzenia zaworu wydechowego lub przegrzania silnika - to ostatnie może prowadzić do pękania porcelanki ;-( - może być to bardzo skrajny przypadek , ale może masz tak , że wtryskiwacz jest uszkodzony/zaśmiecony i na zimnym Ci zalewa świecę i prowadzi do jej stanu agonalnego , a po rozgrzaniu moto chodzi na bardzo ubogiej mieszance (AFR 17 i w górę) i załatwia drugą świeczkę... ale to tylko przypuszczenie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No w sumie, to za kazdym razem zalewa swiece w lezacym cylindrze. Sadzilem jednak ze ma to cos wspolnego z tym ze przy zapalaniu daje mu ssanie na maxa albo jest cos z zaplonem.. Nie wiem w sumie czy tak sie powinno robic... Jak zalozylem nowe swiece to palil na tyk, w sumie to przez noc sie popsuly...

 

 

Mozna jeszcze jakos zdiagnozowac lejacy wtrysk? Czy jego demontarz nosi ze soba jakies ryzyko? Cos o czym powinienem wiedziec??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jakie tam jest rozwiązanie - najprościej jest jak jest listwa wtryskowa- wyciągasz ją , wykręcasz świece i kręcisz rozrusznikiem i wszystko widać - jak jest super mgiełka to ok. , jak leja to odrazu wyłapiesz...

niestety wiele rozwiązań ma końcówki które po odkręceniu z gniazda "rozkładają" się na 2-3 części - wtedy tego nie sprawdzisz domowym sposobem tylko bedziesz musiał szukać punktu który świadczy usługi sprawdzania i czyszczenia końcówek wtryskiwaczy...

demontaż nie niesie w sumie ryzyka przy zachowaniu max czystości i podstawowej ostrożności. przy montazu najlepiej zainstalować nowe uszczelnienia ... chyba tyle - więcej nie pomogę....

to co piszesz o świecach to częsty przypadek przy lejacym wtrysku - nowa świeca wytrzymuje 1-3 odpalenia a później trup.... szczególnie podatne na to sa właśnie irydy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzieki ci cinek za twoje odpowiedzi.

 

Z moich obserwacji, gdy badalem swiece czy ma iskre przykladajac ja do cylindra, to leciala mgielka z dziurki, jednak to raczej nie jest zadne kryterium. Gdy zamienilem swiece z jednego do drugiego cylindra, swieca ( pomimo ze peknieta) zaskoczyla odrazu na lezacym cylindrze. I tak jak mowie, stalo sie to przez noc, bo poprzedniego dnia motocykl chodzil bez zarzutu.

 

Co jeszcze zauwazylem, gdy krece kierownica do dobicia czasem mi sie zwiekszaja obroty ( przypuszczam ze to ssanie na lince sie jakos ciagnie), moze przez to tak osmolilo swiece i ja zalalo?

 

 

Sprobuje przegonic przez nia nowe paliwo z jakims czyscidlem do wtryskow, bo w sumie w baku jeszcze stare jest....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dołącze do tematy. cinek78- Z jaka silą się powinno dokręcać nowe święcę ?

 

Np. w 1098 z momentem 12Nm. A o jaki model pytasz? Honda Hornet? :roll:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No rozumiem. Ty tak przykręcałeś i było wszystko ok ? Powiedz mi jeszcze proszę mam 7 tys przebiegu i jest z roku 2008 , warto zmienić świece. Dodam ze po wykręceniu są dosyć czarne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A osiągnęły przy ostatnim odpalaniu motocykla temperaturę samooczyszczania? Bo ten przebieg to jeszcze nie czas na wymianę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak mogę sprawdzić czy osiągnęły temp ? Motocykl stal na włączonym silniku aż do momentu włączenia się wentylatora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No to może jest to kwestia zbyt bogatej mieszanki - może filtr powietrza błaga o pomstę do nieba? Jedź do Ducati Toruń na serwis, będzie wiadomo. Sama wymiana świec na nowe nie załatwia złego składu mieszanki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Filtr powietrza mam K&N włożony 5tys. temu.

 

Te świecę nie są jakieś strasznie osmolone ani nic tylko po prostu są czarne a z tego co wiem powinny wyglądać jak kawa z mlekiem.

I jeszcze na gwincie było tak jakby olej.

 

PS czy jakby była zła mieszanka to nie odczuwałbym tego w czasie jazdy ? Np. w Postaci szarpania , dławienia się itp ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

... nie chce podważać niczyjego autorytetu, ale:

1.świece dokręca się Nm jaki podaje producent świecy!!!! manual motocykla ma zastosowanie jedynie przy montażu świec pierwszego montażu (ori) (faktem jest iż wielokrotnie te zalecenia pokrywają się)

2. nie mylcie pojęć : temperatura pracy, a proces samooczyszczania. samooczyszczenie świecy nie następuje w chwili włączenia się wentylatora!!!! ten proces trwa dość długo, ponadto samooczyszczenie następuje jeśli proces spalania następuje szybko po sobie , czyli nie na biegu jałowym , a na ponad 3 tyś obr. - z moich obserwacji wynika, iż przy ostrym potraktowaniu motocykla nalot na świecy zmienia się po przejechaniu ok, 5-8 km - czyli dłuższa chwile po osiągnięciu przez jednostkę temperatury pracy...

3. przy odpalaniu motocykla na biegu jałowym będzie czarny nalot - dlatego, że procesy spalania następują w dość dużym odstępie czasu , co nie doprowadza do wyżej wspomnianego samooczyszczania.

4. czarny nalot nie dyskwalifikuje świecy z dalszego użytkowania!!! świecę wymieniamy w chwili ubytków na izolatorze lub stopce, ubytków porcelany, ponadprzeciętnego nagromadzenia się nagaru, występowania iskry pełzającej, wewnętrznego przebicie do masy...

 

Filtr powietrza mam K&N włożony 5tys. temu.

 

Te świecę nie są jakieś strasznie osmolone ani nic tylko po prostu są czarne a z tego co wiem powinny wyglądać jak kawa z mlekiem.

I jeszcze na gwincie było tak jakby olej.

k&n sprawdź - ja czyszczę co 3 tysie motocyklowe , co 8 samochodowe (przebiegi są wypracowane na podstawie moich obserwacji motocykli zawodników i użytkowników "publicznych")

 

na gwincie może być olej , ale także skroplona benzyna wymieszana z nagarem - kłania się brak procesu samooczyszczania lub uszkodzenie mechaniczne (pierścienie,uszczelniacze zaworów)

 

PS czy jakby była zła mieszanka to nie odczuwałbym tego w czasie jazdy ? Np. w Postaci szarpania , dławienia się itp ?

nie zawsze - tylko jak ten parametr jest niewłaściwy do ok. 3 tyś/obr. - powyżej tej prędkości nie będziesz tego odczuwał .... silnik zmienia się w "urządzenie" szybkobieżne i zaczyna "żyć swoim światem"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ok , bardzo dziękuje koledzy za wysiłek pisania obszernych postów ;)

 

Jeszcze kilka szybkich pytań:

 

-Czy te filtry k&N w jakiś specjalny sposób się czyści ? Czy normalnie sprężonym powietrze ? Czy trzeba wymienić na nowy ?

-Czy macie jakieś specjalne uwagi przy wkręcaniu tych świec ? Wkręcałem wiele razy świece w Hondach i Suzuki ale te motocykle wydaja się bardziej wytrzymałe.

-Czy przy wymianie płyny w chłodnicy odpowietrzania się ? Np.W nowych samochodach odpowietrzają się same.

 

A co do tych świec i tak planowałem je zmienić wiec bylem na to przygotowany , sprawdzę po jeździe jak one wyglądają i wtedy będę szukał ew.usterek w motocyklu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gng    0

To ja się podepne pod temat. Moj monster 750 na wtryskach chodzi za bogato. Z wydechów czuć paliwem no i pali ponad 10l/100km. Z tego co wiem to przyczyn moze byc wiele. Czy sa jakies domowe sposoby na diagnostyke? Czy przy uzyciu DucatiDiag bedzie cos widac? Od czego najlepiej zacząć? Czujnik temperatury? Wczoraj jak go odpalałem to zauważyłem ze czasem na jałowym potrafi dostac naglego skoku obrotów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

trzeba podpiąć DDS-a i zobaczyć jak ustawiony jest trymer. To poczatek. Nie ma co szukać usterki, jesli nie wiemy czy ustawienia sa prawidłowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

to co theo napisał to do spr. , spr. też synchronizację(na biegu jałowym i pod obciążeniem) i AFR (skład mieszanki) - wątpię, że to czujnik temp. , bo nawet jak pokazuje -30 (jego max) to i tak nie wzbogaci tak mieszanki, że bedzie benzyna śmierdziała...  Podobny objaw miałem w ducacie z uszkodzonym potencjometrem przepustnicy - na biegu jałowym pokazywał 37% uchylenia , czyli lało sie paliwko strumieniami.... :twisted: Ale jak przedmówca - bez porządniej diagnostyki nic nie zrobisz...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gng    0

Dziękuje za odpowiedzi. Korzystając z chwili czasu udało mi się zestawić połączenie z elm 327. (zajęło mi to jedyne 2h, ech te chinskie kabelki). Wygląda na to że czujnik temperatury działa prawidłowo. Miałem nadzieje że może to TPS, ale także wygląda ok (na jałowym wskazuje 4.8%). Trimmer odczytałem, ale tutaj będę musiał sie dokształcić bo wartość 14 kompletnie mi nic nie mówi. Chociaż dziwne by było jakby to był trimmer, bo przed wymianą pasków i czyszczeniu przepustnicy chodził dobrze.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.