Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
Jukka

Pękające szpilki, M900. Pomocy!

Polecane posty

Może ma ktoś jakiś pomysł na temat pękających szpilek?

Kupiłem monstera 900 z 94r z przebiegiem 40tyś, przy zakupie nie zauważyłem że ma pękniętą szpilkę w przednim cylindrze. Nie wiem ile czasu tak jeździł. Po wymianie szpilki i odpaleniu gdy silnik się zagrzał usłyszałem tyknięcie i się okazało że pękła następna szpilka. O co chodzi? Zmęczenie materiału? Krzywa głowica?

Głowice dokręciłem kluczem dynamometrycznym według manuala.

Najpierw pękła górna prawa a teraz dolna prawa. (patrząc od przodu)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

może być zmęczenie materiału - może być, że technologicznie szpiliki sa jednorazowego uzytku - nie wiem do końca, bo nie znam tego modeli od tej "technologicznej" strony - mysle, że koledzy ze znanego na forum warsztatu sie odezwią i ci podpowiedzą , a do tego czasu... odpuść / poluzuj pozostałe szpilki - jesli tego nie zrobisz to zdeformujesz głowice (lub juz jest zdeformowana :evil: )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem głowica do demontażu i pomiaru płaszczyzny przylegania. Tak samo płaszczyzna cylindra.

Eksploatacja z pęknieta szpilką spowodowała niemal na pewno deformację głowicy. W nastepstwie naprężenia spotęgowane rozszeżalnościa termiczna powodują uszkodzenie kolejnych szpilek.

 

Wersyfikacja stanu podzespołów da obraz koniecznych napraw czy wymiany elementów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Głowica zdjęta, na szczęście szpilka nie pękła przy samym bloku, zostało jej z 2cm więc jakoś ją wykręcę. Głowicę i cylinder oddam do pomiarów. Wymienię też przy okazji resztę szpilek na wszelki wypadek. Zna ktoś dobry warsztat w Białymstoku do pomiaru głowicy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

przeszlifuj ją na szybie papier 600 i będzie widać. W autach trzeba wymieniać za każdym razem szpilki -stare sie rozciągają

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To nie taka prosta sprawa. Głowica jest skłądana na zamek, bez uszczelek. Splanowanie płaszczyzny na płycie może jedynie spowodować uniemożliwienie uszczelnienia komory spalania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie jeśli będzie trzeba splanować głowicę to z braku uszczelki głowica niżej siądzie. Więc jest następny problem. Czy nie nastąpi kolizja z tłokiem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oddaj to do zakładu specjalizujacego sie w obróbce silników. Najpierw pomiary. Bez tego to wróżka potrzebna jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Następny klops, pękł też pierścień zgarniający. Koszt nowych pierścieni 700zł. Może ma ktoś używany kompletny tłok?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Coś mam wrażenie że Twój silnik mocno dostał termicznie po d...e w przeszłości.

 

Proponuję demontaz równiez drugiego cylindra i weryfikację podzespołów, bo taka częściowa "naprawa" może okazać się wyrzuceniem pieniądzy w błoto.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem wszystkie szpilki, i pierścień na nowy. Głowica i cylinder okazały się proste. Na razie jest wszystko ok, maszyna lata aż miło. :)

Gdzie się podkręca wolne obroty w M900?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gaźnikowa czy wtrysk ?

 

Jeśli gaźnikowa to śrubą zderzakową regulacji wolnych obrotów - centralnie pomiędzy gaźnikami chyba że są jakieś akcesoryjne.

 

http://www.google.pl/imgres?q=ga%C5%BAn ... =115&ty=56

 

Jeśli wtrysk to najpierw synchronizacja przepustnic później regulacja obrotów za pomocą śrub by-pass. (chociaż nie jest to takie proste).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Coś mam wrażenie że Twój silnik mocno dostał termicznie po d...e w przeszłości.

 

Proponuję demontaz równiez drugiego cylindra i weryfikację podzespołów, bo taka częściowa "naprawa" może okazać się wyrzuceniem pieniądzy w błoto.

 

A co Wy wsadzacie w miejsce urwanej szpilki?

Seryjne, czy coś innego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Następny klops, pękł też pierścień zgarniający. Koszt nowych pierścieni 700zł. Może ma ktoś używany kompletny tłok?

 

Witam w Klubie , mi też kiedyś pękł olejowy ( jest bardzo delikatny) ..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zweryfikowałem swoje szpilki i okazało się, że mam już wymienione na te niejebliwe. :mrgreen:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.