Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

FlowerFR

Przeloty i nie równa praca silnika!!!

Polecane posty

W moim przypadku wymiana końcówek w Monsterze 620 i.e. na carbonowe Leo Vince spowodowało drastyczny spadek kultury pracy. Dziury w różnych zakresach obrotów. Gasł na wolnych obrotach, stracił moc. Włożenie filtra K&N nie poprawiło sytuacji. Próby regulacji przepustnic, TPSy i inne nic nie dały. Dopiero zainstalowanie na pokładzie Rapid Bike 3 i i mapowanie na hamowni radykalnie naprawiły sprawę dodatkowo dodając sporo mocy, momentu i ładne, proste wykresy tychże. Ale to było drogie rozwiązanie.

O dziwo w S4R zamontowanie Termika Shorty sposobem plug&Play zamiast fabrycznych końcówek oraz K&Na, bez żadnych ingerencji w ecu, okazało się w żaden sposób niepogarszające pracy silnika a nawet lekko poprawiło moc ale to może tylko moje subiektywne odczucie. I to była dla mnie b. miła niespodzianka. Spodziewałem się, że zaczną sie schody jak w 620.

Jak to wytłumaczyć?

Raz się uda a raz nie? :?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krl    0
W moim przypadku wymiana końcówek w Monsterze 620 i.e. na carbonowe Leo Vince spowodowało drastyczny spadek kultury pracy. Dziury w różnych zakresach obrotów. Gasł na wolnych obrotach, stracił moc. Włożenie filtra K&N nie poprawiło sytuacji. Próby regulacji przepustnic, TPSy i inne nic nie dały. Dopiero zainstalowanie na pokładzie Rapid Bike 3 i i mapowanie na hamowni radykalnie naprawiły sprawę dodatkowo dodając sporo mocy, momentu i ładne, proste wykresy tychże. Ale to było drogie rozwiązanie.

O dziwo w S4R zamontowanie Termika Shorty sposobem plug&Play zamiast fabrycznych końcówek oraz K&Na, bez żadnych ingerencji w ecu, okazało się w żaden sposób niepogarszające pracy silnika a nawet lekko poprawiło moc ale to może tylko moje subiektywne odczucie. I to była dla mnie b. miła niespodzianka. Spodziewałem się, że zaczną sie schody jak w 620.

Jak to wytłumaczyć?

Raz się uda a raz nie? :?

 

 

Tutaj znów odpowiedz jest prosta w wypadku twojego S4R wymiana wydechów końcowych nie zmieniła w znacznym stopniu przepływu gazów wylotowych ponieważ puszka z katalizatorem pozostała. Zapewniam jednak że jak ją wypatroszysz (czego nie polecam) lub zamienisz na kolektory omijające katalizator pojawi się dokładnie ten sam problem który wystąpił w 620.

 

Jeszcze raz pozwolę sobie na stwierdzenie iż temat przepływu gazów wylotowych a co za tym idzie temat budowy układów wydechowych to naprawdę wyższa szkoła jazdy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
...ponieważ puszka z katalizatorem pozostała. Zapewniam jednak że jak ją wypatroszysz (czego nie polecam) lub zamienisz na kolektory omijające katalizator pojawi się dokładnie ten sam problem...

Niestety jestem pewien, że masz rację ale i tak myślę to zrobić, jednak łącznie z przeprogramowaniem ECU. K&K w Dzierżoniowie robią to dobrze ( znam osobiście wielu zadowolonych ).

Ale to dopiero w zimie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No dobra, my tu gadu gadu ale pytanie jest takie: ILE ?

 

Mój motocykl zaczął zamulać po odzyskaniu kompresji (miał podparte zawory wydechowe, przez brak regulacji)

 

Teraz jest dobrze ale uważam że mogło być lepiej (na zimnym silniku jest takie zamulenie, na ciepłym jest minimalne). Silnik nie strzela w wydechy jak to miało miejsce przed regulacjami.

 

Załóżmy że chcę sprawdzić cały ten AFR i ewentualnie jeśli będzie problem to czy da się doprowadzić do używalności motocykl na seryjnym komputerze Ducati.

 

Nie chcę przyrostu mocy - chcę aby sprzęt pracował poprawnie.

 

Wydechy Arrow przelot pod ten model i wycięte katalizatory, brak sondy lamb(a)da.

 

Konkrety Panowie. Może być PW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze zdj nie bangla, a drugie zdj wyglada jak dla mnie ok... trzeba tez dodac ze wyglad swiecy jest raczej zlym indykatorem do identyfikacji mieszanki bo bardzo latwo mozna zafalszowac wyglad swiecy np; jazda na krotkich odcinkach bez dogrzania silnika...

 

Lepsze by byl juz taki colortune, a najlepiej zapewne badanie afr...

 

 

1-2 normalny wyglad swiecy

Izolator bialoszary-bialozolty do Jeleniobrazowego xD Wszelkie parametry sa w normie.

zuendkerzenbildpr5.gif

 

fv5j-1.jpg

zbyt ubogo- zbyt bogato - optymalnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak wrzuciłem z ciekawości.

 

A pierwsze zdjęcie nie działa bo forum daje d..py ale już mi się nie chce tego znów raportować.

 

Generalnie wyglądają identycznie a pomiar AFRu będzie w sierpniu zrobiony ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tak nawiązaując do pana Edka - nie szkoda wam kasy???? wiem , wiem - po raz wtóry narażam się na forum, ale miałem stycznośc z jegomościem.... facet jest poprostu rzeźnikiem - ot tyle prawdy... na kilka moich pytań natury technicznej stwierdził, że tak robi bo... robi to od lat i jest ok. - jak widac powyżej nie jest ok. . era gaźników sie skończyła , a pan Edek nie odrobił zadania domowego z układów wtryskowych...

Panowie - zacznijcie sprawdzenie waszych sond lambda!!!! - szczególnie Ci którym maszyny kuleją na biegu jałowym i do ok. 4,5 tysi - za to właśnie sonda odpowiada.... pan Edek rozwalając wam układy wydechowe pewnie nie uprzedził, że pusty wydech to wieksza prędkośc wylotowa spalin, że to zubożenie mieszanki i wyższa temperatura spalin, że to wkońcu.... wykończy sondę. wcześniej czy później tak sie stanie, wymienicie na nową i tez ja szlag trafi.... sposobem na to jest zastosowanie eliminatora sondy (zapraszam na priv) - ale nie zamyka tematu... rozwiązuje jedynie problem uszkadzania sondy. pozostaje problem zubozonej mieszanki który mając wyższą temperature pracy uszkodzi zawór wydechowy w skrajnym przypadku lub denko tłoka...

attachicon.gif1111.jpg

attachicon.gif22222.jpg

 

życzę powodzenia w wiejskim tiuningu ;)

wiem wiem zimny kotlet jak.......

ale czemu dałeś przykład(fotkę) z upaleniem/uszkodzenie denka tłoka z silnika dwusuwowego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Celem wybadania, czy się ludziska znają/poznają...a zawór jakoś mi pod H-D podpada...

Jako, że odzew był minimalny, żaden... (???)..,. reszta jest milczeniem...

 

Ale ja się nie odzywam, nie mój biznes, nie moje robaki...

 

Pozdr. J-999

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wiem wiem zimny kotlet jak.......

ale czemu dałeś przykład(fotkę) z upaleniem/uszkodzenie denka tłoka z silnika dwusuwowego?

nie ma to znaczenia - czy 2 , czy 4 takt , uboga mieszanka spustoszy tak samo silnik... no może w 4-takcie jeszcze zawór wydechowy poleci...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wwk    0

nie ma to znaczenia - czy 2 , czy 4 takt , uboga mieszanka spustoszy tak samo silnik... no może w 4-takcie jeszcze zawór wydechowy poleci...

a 2 paku jeszcze się tłok i cylinder zatrze :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Boys and Girls, a gdyby się chciało dokonać takiego sprawdzenia tego AFR-o itp. na hamowni to gdzie tego można dokonać w stolicy lub jej pobliżu?

Pytamboniewiem, w kurpiowskich lasach takiego cuda wyustruganego z sosnowego pnia nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na wydechach od Edka jeżdżę od kilku lat, przeróbka obejmowała usuniecie katalizatorów i prosty przelot, a także wkładkę K/N. W chwili obecnej moto ma 14 lat i najechane 50 tys. Ciśnienie sprężania wynosi 10,2 na obydwu cylindrach.  Silnik ciągnie równo w zasadzie od 3,5 do 10 tys. bez strzelania, dziur i szarpnięć. Spalanie oscyluje od 6 do 7 litrów. Kolor  elektrod na świecach (ngk dcpr9eix) sugeruje raczej coś przeciwnego niż tu napisano. Tak więc chyba mój klekot to jakaś wyjątkowy egzemplarz. :)

Zwróciłem uwagę na to że przylgnia zaworu na zdjęciu nr 2 nie ma śladów kontaktu z gniazdem zaworowym, świadczy to tym że uszkodzenie nastąpiło wskutek stosunkowo długotrwałej eksploatacji z tzw. "podpartym" zaworem (po prostu za mały luz), a nie przez jazdę na ubogiej mieszance. Idąc tym tropem to nie zgodzę się z Tobą Janku. Harlej to tylko dwa cylindry i dwa zawory, (w big twinach jest hydraulika). Zanim doszłoby do upalenia zaworu, właściciel miałby poważne problemy z osiągami po rozgrzaniu silnika, już nie mówiąc o powtórnym zapaleniu na gorącym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

widać "zimny kotlet" smakuje najlepiej

przylgnia to raz

a dwa kolor zaworu raczej nie wskazuje na panowanie biedy w komorze spalania 

ale wiem wiem to tylko przykład/metafora taka (rzemiosło beee termognioty okey)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Paweł ja tylko napisałem, że zawór mi podpada pod H-D z innych względów, chodzi o rozwiązanie przylgni i kształt samego grzybka zaworu, ale może to być od kosiarki z silnikiem górnozaworowym...  tego na 100 % nie wiem...i tylko tyle....

 

 A co do reszty, to cycki mi opadły, powietrze zeszło i zacząłem sobie zadawać pytanie co ja tutaj robię....?

 

Pozdr. J-999

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony


×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.