Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

wwk

Monster 1000 ie S wersja R :D

Polecane posty

Bez reflektora wygląda lepiej :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wwk    0

Bez reflektora wygląda lepiej :D

 Bez reflektora dużo lepiej mi się nim jeździ  :mrgreen: a co najważniejsze już jest plan na najbliższy czas, żeby go znów ściągnąć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli poprawić wygląd. W sumie reflektor to taki gadżet ;).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KGr    1

Noc jest od spania a nie od jezdzenia :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Od spania, albo od odpoczynku zależy. Monstern natomiast jest od jeżdżenia, a nie od świecenia, w końcu to nie latarnia, ani nie lampka nocna :).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wwk    0

Od spania, albo od odpoczynku zależy. Monstern natomiast jest od jeżdżenia, a nie od świecenia, w końcu to nie latarnia, ani nie lampka nocna :).

Dokładnie  :twisted:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wwk    0

Tak bardzo wstępnie się przymierzyłem i chyba czeka mnie dużo cięcia i spawania, ale wiem w jakim kierunku idę  :twisted:

zdjciefk.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wwk    0

Założyłem szybki gaz Euro Racing

img44611.jpg

 

i czekam na pogodę.....

W międzyczasie eksplodował mi kolejny akumulator. Szukałem długo przyczyny i okazała się prozaiczna. Większość akumulatorów bezobsługowych (tzn nie żelowe, tylko zalewane wodą destylowaną i trwale zamykane) nie jest przystosowana do pracy w pozycji leżącej, do tego wysoka temperatura (mocowanie dokładnie nad pionowym cylindrem) i bum ;)

Teraz w wolnych chwilach kleję akumulator wyścigowy z ogniw LiPoFe, cenowo to samo co dobra aku żelowy, a waga około 650g, bardzo wysoki prąd rozruchowy (200A) i długi cykl życia (ok 1000 cykli rozładowanie-ładowanie czyli ok 2 lata bezobsługowo) plus małe wymiary :) same zalety i jedna mała wada (mała pojemność ok 6-7Ah)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wwk    0

Zacząłem z Enzo ustawiać cam timing i muszę dorobić stabilniejsze mocowanie do zegarów. Generalnie wczoraj było więcej walki z dorabianiem narzędzi niż z mierzeniem.

ekq.jpg

 

Ale wiem, że na pionowym cylindrze już jest rozjazd o około 5 stopni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przydałby się uchwyt mocowany pod otwory pokrywki rewizyjnej zaworu.

Powodzenia i cierpliwości :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wwk    0

Post pod postem, z góry przepraszam.

No więc udało się. Razem z Enzo zmierzyliśmy oraz skorygowali camtiming. Jak pisałem wcześniej opłacało się bo rozjazd był bardzo duży. 

Zdjęcia są jakie są bo robione kalkulatorem.

 

Poniżej miernik zegarowy firmy JMP (dostępny w larssonie). Podstawa to przeróbka z podstawy magnetycznej (ok 100 zł w dobrym sklepie zajmującym się techniką pomiarową). Do tego przedłużona stopka z pręta M3 (gwintowanego) z podkładką ponadwymiarową tak aby podeprzeć ją na płytce zaworowej.

5j9u.jpg

 

 

Tutaj narzędzie do obracania wałem, również firmy JMP (larsson - nie jest opisane, że do ducati). do tego tarcza pomiarowa, homemade czyli wydruk z neta zalaminowany i podklejony do czegoś twardego. Wskaźnik zrobiony z paska blachy ocynkowanej, mocowany do śruby na silniku.

xdpm.jpg

 

 

Piston stop tool, zrobiony ze starej świecy w celu znalezienia TDC. To akurat sam zrobiłem :)

mcbk.jpg

 

A tu już sam pomiar, trzeba jeszcze zainwestować w szczelinomierz metryczny z zakresem od 0.04 do min 0,1 (z kilkoma listkami po drodze).

 

6psm.jpg

 

 

Pionowy cylinder jest dość łatwy do zmierzenia, przy zdemontowanym zbiorniku paliwa. Natomiast poziomy cylinder do droga przez mękę, ustawienie miernika zegarowego to zabawa na dobre pół godziny.

 

W sumie nie jest to trudne, a zasadnicze dla prawidłowej pracy silnika, silnik 2 zaworowy obiektywnie szybko i prosto się ustawia. Polecam każdemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Swoją drogą, dlaczego nie zrobiłeś tego przed montażem silnika w ramę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wwk    0

Przy wszystkich przeróbkach wogóle nie wyciągałem silnika z ramy ;)

Musiałem wykazać się ptecyzją chirurga ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wwk    0

Trochę pada i nudziło mi się.

lx2q.jpg

 

Wiem, że na zdjęciu wygląda jak bym chciał siodełko dziecięce doczepić, ale nie o to chodzi :razz:

 

Po cięciu było spawanie:

jf8g.jpg

 

Następnie przyszedł enzo i przewrócił moją koncepcję ;)

Edytowano przez wwk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

stary ale ty masz pokręcone pomysły:)  - i tak pierwsze co przyszło na myśl, to napisać Ci o siodełku...  szala się przeważyła - muszę Cię odwiedzić:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wwk    0

Nie tylko siodełko, ale boczki i błotnik są też w dziale garaż (wydaje mi się, że cena super)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wwk    0

BTW, znalazłem wykres z hamowni, ze Skorzęciana. Ciężko porównać z wcześniejszymi wykresami bo hamownia hamowni nie jest równa, ale w porównaniu z innymi pomiarami jakie widziałem wyszło w miarę ok. Widzę dalszy potencjał poprawy w miarę prostymi środkami, ale nie mogę wszystkiego zrobić na raz - przyjemność trzeba sobie dawkować.

Jak na 2 zaworowca jest przyzwoicie:

pmuf.jpg

 

Kiedyś napisałem że chcę 95 na kole, chcę wiecej.... 110-115 na kole to było by coś :)

Zresztą jak jechałem ostatnio po mokrym to trochę mnie przerażenie brało, bo ciężko było tylne koło opanować.

Edytowano przez wwk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wwk    0

Udało mi się wyciągnąć wiązkę, strasznie dużo waży. Po wyeliminowaniu zegarów wydaje mi się, że znaczna część kabli jest zbędna.

yf8.jpg

 

Dziś pewnie uda się wyjąć ramę i zawieźć ją do spawania :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony


×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.