Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

plpt

Amortyzator skrętu

Polecane posty

Został mi z mojej svłki taki amor skrętu :

4f282ca96def7_DSC09995.JPG

I zastanawiam się jak go zamontować do monstera - skoro mi leży to czemu coś z nim nie zrobić ;)

Czy ktoś ma jakiś pomysł jak to wkręcić do m620 ? Normalnie amor to z jednej strony jest chwycony do dolnej półki a z drugiej do wystającego kawałka aluminium z główki ramy. Jest za krótki żeby puścić go bokiem, więc kombinuję jak go od spodu zamontować. Ktoś coś takiego widział ? ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Właśnie walczę, żeby zamontować krótkiego ohlinsa do mocowania stacyjki/wspornika kierownicy.

 

Bazuję na tym:

http://www.ducati.ms/forums/42-monster/ ... acket.html

 

 

 

Z tym, że moja wersja pozbawiona jest zaplecza warsztatowego, obrabiarek cnc etc...

 

Mam płaskownik 3mm, szlifierkę, pilniki i trochę ułańskiej fantazji.

 

U Ciebie problem jest nieco większy. Nie masz regulacji, więc pozostaje idealnie dobrać przełożenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odświezę trochę temat. Chcę zakupić amor skrętu do S2R. Większość producentów robi je pod mocowanie boczne, czyli od ramy do lagi. Nie ukrywam że wolałbym by był zamontowany tak jak na fotografi, czy da się to zrobić z amorem ohlinsa który był przeznaczony do innego (sportowego) motocykla? No i jeszcze jedno, jakiej firmy amor byście polecili, jestem gotów wydac do ok 2500zł. Dzięki Wszystkim za jakiekolwiek informacje:)

 

post-86942-0-66989900-1418471286.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mam w Hypermotardzie gazowy Bitubo właśnie tak jak na Twoim foto zamontowany i sprawdza się super. Cena może wysoka ale myślę że warto.

 

amortyzator-skretu-ducati.jpg

 

(teraz ma trochę inne mocowanie)

Edytowano przez Bagi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odświezę trochę temat. Chcę zakupić amor skrętu do S2R. Większość producentów robi je pod mocowanie boczne, czyli od ramy do lagi. Nie ukrywam że wolałbym by był zamontowany tak jak na fotografi, czy da się to zrobić z amorem ohlinsa który był przeznaczony do innego (sportowego) motocykla? No i jeszcze jedno, jakiej firmy amor byście polecili, jestem gotów wydac do ok 2500zł. Dzięki Wszystkim za jakiekolwiek informacje:)

Oryginalny akcesoryjny amor skrętu sygnowany przed ducati performacne robił Fg Gubelini

sa dostępne o ile dobrze pamiętam na ich stronie ale bez nadruku "Ducati performance" i chyba w kolorze satynowym a nie anodowanym czarnym jak oryginał

wlasnie montowane do półki

 

W

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wwk    0

Hmm

Można też wykorzystać amor ohlinsa z pewnego japońskiego motocykla o nazwie zx10 i dorobić mocowania :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A ja dla odmiany zdemontowałem całkowicie amor skrętu z nienajsłabszych w końcu 999 i z niekoniecznie drogowym setupem zawieszenia i prowadziło się zdecydowanie lepiej.

Nadal podtrzymuję swoją opinię iż w znaczącej większości przypadków amor skrętu to gadget stylistyczny, ładny bo ładny i pro wyglądający, ale zbędny pod względem technicznym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hmm

Można też wykorzystać amor ohlinsa z pewnego japońskiego motocykla o nazwie zx10 i dorobić mocowania :)

A czy te amory ohlinsa przeznaczone do sportów różnią się czymś poza mocowaniem właśnie? Pytam bo mogę "tanio" dostać z R1 i z 848 :) Kwestia właśnie tylko mocowania, trzeba by to w miare profesjonalnie zrobić :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze jedno pytanko :) Czy bitubo jest godną alternatywą dla ohlinsa? Pytam bo koszt nie mały, no i sama firma chyba mało popularna w PL :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wwk    0

Bo nigdy nie miałeś shimy jak złapiesz porządną i wyjdziesz z tego cały to będziesz myślał szybko nad montażem

Super

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Choć wiem niewiele to wtrącę coś na podstawie 2 skrajnych opinii kumpli motocyklistów. Nie wiedząc jeszcze prawie nic o motocyklach zaraz po zakupie 696 zacząłem  myśleć o zakupie takiego amorka mając nadzieję że zbawi mnie w ciężkich chwilach na moto (wstyd mi trochę że tak myślałem :oops:) Kumpel który latał już trochę na motocyklu stanowczo odradził - jazda głownie po mieście, praktycznie zerowe umiejętności, rozsądne prędkości - trzymając się tego uznał że amorek jest zbędny, ja też. Tego lata spotkałem się z kumplem który większość motocyklowego życia spędził w USA na wakacje do Polski zjechał razem ze swoją Kawą ZZR1400. Spotkaliśmy się motocyklami, powiedział, że nie wyobraża sobie jazdy po naszych drogach bez amorka który ma u siebie, uznał go za full przydatny wręcz niezbędny, polecił mi zakup. Choć w moim 696 amortyzator pewnie się nie znajdzie to jednak słuchając obu kumpli sam nie wiem który miał rację.      

Edytowano przez Kwinto

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moja rada, nie słuchać rad mniej lub bardziej przypadkowych osób.

Jeśli się chce wiedzieć jak jest naprawdę polecam zdobyć wiedzę która pozwala na wyrobienie stanowiska.

Bez wiedzy na temat fizyki w zakresie ruchu motocykla, szeroko pojętej geometrii i zawieszenia jako składowej tej geometrii to nie punkt widzenia tylko pitolenie co się tam komuś wydaje. Szczególnie forumowe rady w większości anonimowe z żadną odpowiedzialnością za słowa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dlatego w 696 amortyzator się nie znajdzie, może kiedyś przy większej pojemności motocykla innej jeździe i większym doświadczeniu uznam że warto to mieć - puki co wszystko o czym wspomniałem daleko ale przede mną ;-)  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A zważywszy że 9 na 10 ciu motocyklistów nawet nie wie dlaczego motocykl jak jedzie to sie nie przewraca, uważałbym na opinie większościowe ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

I co chcesz przez to powiedziec, bo nie bardzo rozumiem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Amortyzator w takim motocyklu tu gadzet, ma /ciach/ wygladac i tyle. Kup taki jaki Ci sie podoba. Ustaw min tlumienia i ciesz.sie z pro wygladu.

Byle nie chinski, bo.sie zabijesz :wink:

Edytowano przez Moderator-4
30b

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No tak, chińskie niebezpiecznie kiepsko wykonane ale wygląd pro dalej jest :) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Montowałem kiedyś, przynajmniej próbowałem na życzenie klienta taką chińską podróbkę.

Pomimo tego że jak większość takich podróbek w cenie 1/3 wartości podrabianego elementu jest pewnie wykonana w tym samym kraju, to pomimo łudząco podobnego wykonania drastycznie różni się działaniem. Wspomniany amortyzator tłumił w nierówny sposób i przesadnie mocno zacinając.się. Motocykl zataczał sie jak pijany w tramwaju. To jest po prostu niebezpieczne, o nieprzewidywalnej możliwości zablokowania nawet nie chcę myśleć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony


×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.