Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
krl

999S for Race only.

Polecane posty

. W naszym cudownym kraju oraz forum, zawiść i uprzedzenia to powszechność.:

Niesamowity pokaz hipokryzji, zarzucasz zawiść?

Całe wasze towarzystwo wzajemnej adoracji zieje zawiścią że komuś udało sie otworzyć serwis Ducati w tym kraju, który sobie świetnie radzi i wciąż sie rozwija. Nie popadaj prosze w taką merytorykę.

Jeden czy drugi zaslepiony zawiscią nie umie juz przeczytać ze zrozumieniem tego co sie ma do przekazania, nie, trzeba naskoczyć.

Może czas powód frustracji ukierunkować właściwie to może i właściwie zaczniecie słuchać co ktoś ma do powiedzenia.

 

Krl, przepraszam za offtopową wypowiedź, ale po tym co Zulus napisał nie wytrzymałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krl    0

Theo, Off-topów w moim wątku jest już tyle, że i ten jakoś przeżyję ;) - oczko jest bez podtekstów.

 

Nawiązując jednak do wcześniejszych treści mówię o tych w temacie układu hamulcowego i mojego wyboru ( wydania kasy) postanowiłem podzielić się z wami wiedzą która otrzymałem.

 

Mam nadzieję że pomogę tym komuś kto stanie przed takim samym dylematem jak ja.

 

Zacznę od tego, że sam nie czuję się na tyle kompetentny by podjąć decyzję samodzielnie od dłuższego czasu zastanawiałem się co i jak zmienić by mój układ hamulcowy w 999 był wydajniejszy (lepszy). Wykonałem dziesiątki telefonów, rozmawiałem z kilkoma osobami ogarniającymi temat. Nikt jasno nie był wstanie odpowiedzieć na nurtujące mnie pytania a ja jak wspomniałem sam decyzji podjąć nie potrafiłem ( nie chciałem wyrzucić kasy w błoto).

Sprowadzało się to zwykle do stwierdzenia, że wymienić należy wszystko a jest to dość duży wydatek: Lagi Ohlins'a pod radialne zaciski to kwota ok 1 tyś euro. na ebay - używane + do tego zaciski typu monobloc to w najlepszym wypadku 1500zł za używane na ebay, no i pozostałe rzeczy które zakupiłem a więc tarcze, pompa, klocki i odpowiedni płyn blisko ½ ceny motocykla!!!.

 

Rozmawiałem miedzy innymi z Musieli pytając go o radę i wspólnie doszliśmy do wniosku, że trzeba będzie wymienić zaciski,(nawiązuję tu do jego subiektywnej oceny – opisanej wyżej, moja była dokładnie taka sama).

Sprawa jednak okazała się bardziej skomplikowana niż myślałem a wymiana samych dolnych części lagi okazała się nie możliwa, więc wymiana zacisków zaczęła być dość skomplikowana lub jak kto woli bardzo droga.

 

Postanowiłem więc zasięgnąć języka u importera Brembo w UK, namiar na firmę miałem od xxtreme. Po rozmowie z bardzo miłą i kompetentną Panią otrzymałem info, że najlepiej będzie napisać do działu technicznego Brembo bo jest taka możliwość.

 

Tak dokładnie zrobiłem i przy okazji dziękuje wszystkim którym zawracałem głowę za pomoc.

 

Wracając do tematu, naskrobałem mail podając dokładnie jaki mam motocykl, w jakim stanie, zaliczyłem się do takiej a nie innej grupy torowiczów A,B,C – napisałem jakie są moje oczekiwania itd. i wysłałem mail, tu dodam, że był to czwartek. We wtorek ku mojemu wielkiemu zdziwieniu otrzymałem odpowiedź od Pana Luci który pełni rolę wsparcia technicznego w dziale obsługi klienta Brembo.

Odpisał krótko, że dziękuje za zainteresowanie ofertą Brembo i w dołączonym pliku przesyła mi informacje i odpowiedź na moje pytania.

W załączniku był plik pdf. byłem przekonany, że jest to wklejony katalog produktów Brembo albo jego wycinek. Jeszcze większym zakończeniem niż czas oczekiwania na odpowiedź okazała się zawartość owego załącznik, nie było to katalog a szczegółowa odpowiedź na moje pytania zawierająca się na trzech stronach!!!.

 

W mailu jak wspomniałem podałem jaki aktualnie jest set-up mojego układu a więc „ seria” i napisałem, że zdaję sobie sprawę, że największym problemem (wadą) i najsłabszym punktem są zaciski hamulcowe. Luca na początku napisał, że tu się mylę, że najsłabszym punktem mojego zestawu są tarcze hamulcowe – ponieważ te seryjne są przeznaczone do zupełnie innego rodzaju obciążeń niż te przeznaczone strikte na tor.

 

Ogólnie Luca napisał, że cała wiedza dotycząca układu hamulcowego sprowadza się do temperatury i szybkości z jaką elementy układu hamulcowego są w stanie odprowadzać ciepło z poszczególnych jego części. Im wyższa temperatura tym więcej problemów a im dłuższy czas działania wysokiej temperatury tym głębszy problem. PODOBNO TO CAŁA TAJEMNICA.

 

Jak twierdzi Luca, tarcze seryjne dość dobrze znoszą wysoką temperaturę jednak mają bardzo duży problem z jej szybkim odprowadzaniem to jest ich słaby punkt, natomiast tarcze HPK mogą pracować w jeszcze wyższej temperaturze przy znacznie szybszym jej oroprowadzaniu za sprawą grubości 5,5mm, seryjne mają 5mm ale przy tym tarcze HPK znacznie szybciej odprowadzają ciepło. Tu padła dokładna cyfra jest to szybciej o 37%. Ponoć jeszcze lepszy wynik uzyskują tarcze Brembo T-Drive i jeszcze lepszy tarcze SBK ale to już zupełnie inna kwestia. Tarcze seryjne mają 5mm grubości, tarcze HPK i T-Drive 5,5mm a tarcze SBK 6mm ale tych ostatnich nie można stosować do seryjnych zacisków. Tajemnica w oddawaniu temperatury tkwi w wielu czynnikach ale przede wszystkim w materiale i budowie, tu bezpośrednio tłumacze – budowie wieńca tarczy czyli wewnętrznej części.

Tarcze podczas tarcia nagrzewają się do bardzo wysokich temperatur i przenoszą tą temperaturę na pozostałe elementy układu w tym zaciski, które w ekstremalnym momencie mogą zacząć się tu znów dosłownie tłumacząc - rozklejać, wyginać, mogą również wystąpić mikro przesunięcia. To wszystko powoduje znaczne pogorszenie możliwości spowalniania. Należy więc poczynić starania by podczas hamowania seryjne zaciski możliwie jak najmniej nagrzewać.

 

Seryjne tarcze bardzo długo oddają ciepło co pozwala w bardzo dużym stopniu rozgrzać pozostałe części układu w tym zacisk, który w dodatku w 999 jest wykonany nie z jednego kawałka a z dwóch skręconych części co powoduje szybsze odkształcanie się poszczególnych części zacisku. Zastosowanie tarcz HPK zmniejsza temperaturę pracy zacisków ponieważ odprowadzają one ciepło na tyle szybko że zacisk nie jest w stanie nagrzać się do takiej temperatury jak w przypadku zastosowania tarczy seryjnego układu (jakie to proste i oczywiste). Tu znów padła konkretna cyfra, różnica może sięgać 80°C i te 80°C czyni bardzo, bardzo dużo, pozwala to na trzymanie na zacisku takiej temperatury która nie pozwala mu na odkształcanie. Choć tu dodał, że w czasie ekstremalnych obciążeń na torze nawet to może okazać się zbyt mało – nawet jeżeli zacisk będzie monolitem (monobloc).

Oczywiście problem nie sprowadza się jedynie do tarcz. Luca rekomenduje także wymianę pompy na RCS która przy znacznie większej sile daje znacznie lepszą kontrolę i co bardzo ważne robi to bez względu na położenie tłoczków w zacisku. W dziewiątkach jest pierwsza generacją pompy „T” i jak napisał Luca (tu znów tłumacze bezpośrednio ale ja doskonale wiem o co chodzi ( Pompa jest DRĘTWA i nie daje dobrej kontroli) dodatkowo znacznie lepiej pompa działa gdy klocki są nowe. W czasie gdy ilość okładziny jest mniejsza pompa zaczyna pracować na skraju wydajności a okładziny gorzej odprowadzają ciepło bo jest ich mniej i wytwarza się większa temperatura - koło się zamyka.

 

Ważnym czynnikiem są oczywiście także klocki i płyn który powinien mieć wysoką odporność temperaturową – dodał, że ta odporność ( mówię o płynie hamulcowym)ma też swoją wadę a więc znacznie większa higroskopie – powoduje to, że płyn należy znacznie częściej wymieniać – Zasada jest następująca im większa odporność płynu na temperaturę tym więcej absorbuje wilgoci (wody).

Zwrócił mi także uwagę, że należy koniecznie wymienić seryjne przewody hamulcowe które mimo, że w Ducati mają oplot stalowy nie są przewodami przeznaczonymi do użytku na torze i także wymagają wymiany.

Luca ostatecznie rekomendował mi:

Wymianę tarcz na tarcze HPK, wymianę pompy na RCS i założenie klocków SC. – nie wspominając już o płynie i przewodach. Wskazał także by nie zakładać klocków o których wspominałem w swoim mailu a więc klocków Z04 – są to wyczynowe klocki Brembo .

Dodał jednocześnie że jeżeli oczekuje absolutnie ekstremalnego układu hamulcowego powinienem do podanych wyżej części zamówić zaciski o symbolu 220A16810 BREMBO 100mm Radial CNC P4 30/34 + klocki Z04. Ale jak to zgrabnie ujął nie spodziewa się bym miał takie oczekiwania od układu hamulcowego. ;) :lol:

Podsumowując, nie oczekiwałem cudu a widocznej poprawy i GWARANCJI ŻE PO WYDANIU KASY TAKOWA POPRAWA BĘDZIE według otrzymanej odpowiedzi takowa będzie przy tym dokładnie set-up’ie dla tego mój wybór był takie a nie inny. Czy słuszny okaże się za kilka miesięcy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Krl bardzo pouczająca i fachowa korespondencja.

Nie raz mi sie zdażyło "zainwestować" w tańsze nie sprawdzone podróbki i z doswiadczenia wiem ze nie warto. Z regóły kończyło sie to tym ze dwa razy tracąc musiałem i tak finalnie wydać kase na markowy sprawdzony prokukt.

Są rzeczy na których nie powinno sie oszczędzać a zapierdzielanie po torze przełamując swoje limity jest jedną z nich.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nie raz mi sie zdażyło "zainwestować" w tańsze nie sprawdzone podróbki i z doswiadczenia wiem ze nie warto. Z regóły kończyło sie to tym ze dwa razy tracąc musiałem i tak finalnie wydać kase na markowy sprawdzony prokukt.

Są rzeczy na których nie powinno sie oszczędzać a zapierdzielanie po torze przełamując swoje limity jest jedną z nich.

 

Bardzo dobre podsumowanie tematu tanich zamienników w wykonaniu doświadczonego rookie ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krl    0
Takiej wiedzy często tu brakuje, KRL a nie myślałeś o adapterach.

 

 

Oczywiście brałem pod uwagę wszystkie rozwiązania w tym i adaptery, pytałem także o taką modyfikację. Po pierwsze - zdecydowanie odradzono mi taką zmianę, by być dokładnym w odpowiedzi pojawiło się stwierdzenie, że jest to bardzo niebezpieczna modyfikacje jeżeli motocykl ma przeznaczenie torowe (ponieważ każdy element wprowadzony w miejsce oryginalnego mocowania, zmieniający go, przesuwający, oddalający etc. pozwala na większy ruch elementów), po drugie nie jest to wcale tanie rozwiązanie. Najlepsza opcja jaką znalazłem to wraz z zaciskami 760 eur. Oczywiście mam tu na myśli nowe - znalezienie używanych nie jest proste. Jednak po odpowiedzi z Brembo absolutnie zaniechałem montażu adapterów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

krl - chyba pierwszy raz przeczytałem tyle informacji technicznych na raz :) Po takiej odpowiedzi - sam by chyba kupił Brembo - choćby za to, że komuś się chciało czas poświęcić na wyjaśnienie tematu ;) do tego logicznie i zrozumiale nawet dla takiego laika jak ja.

 

Będę next sezon wypatrywał info. jak Ci się to wszystko sprawdziło w praktyce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krl    0
Wracając do sedna tematu - zamierzasz coś z setami robić?

 

 

Masz na myśli te oryginalne?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale zaraz, przecież rozmawialiśmy przez tel i Krl cos wspominał o wyscigowych setach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dobra - wycofuję pytanie, a może zmodyfikuję - które sety zakładasz? :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krl    0

Mam takie (foto) ale nie jestem do końca zadowolony. Problemy z mocowaniem dzwigni zmiany biegów.

post-968-1366038947,73_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krl    0
To Gilles-y?

 

 

Zupełnie nie pamiętam nazwy wydawało mi się, że Stal Tech czy jakoś tak, ale nie chcę wymyślać - tak czy siak wymagają modyfikacji a jeszcze lepiej znalezienia starej dzwigni od QS DP. Wtedy byłoby PERFEKCYJNIE.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krl    0
He he he rośnie Bestia i zaklada zbroje. Usiądzie przy wigilijnym stole?

 

 

Niestety nie, pojawił się problem więc będzie musiała jeszcze trochę pomieszkać w bardzo przyjaznym gabinecie doktora Darka ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
He he he rośnie Bestia i zaklada zbroje. Usiądzie przy wigilijnym stole?

 

 

Niestety nie, pojawił się problem więc będzie musiała jeszcze trochę pomieszkać w bardzo przyjaznym gabinecie doktora Darka ;)

O! problem natury? Duzy problem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krl    0
He he he rośnie Bestia i zaklada zbroje. Usiądzie przy wigilijnym stole?

 

 

Niestety nie, pojawił się problem więc będzie musiała jeszcze trochę pomieszkać w bardzo przyjaznym gabinecie doktora Darka ;)

O! problem natury? Duzy problem?

 

 

Można by przyjąć, że jest to problem natury :lol: :lol: za dużo centymetrów :lol: ponoć mało źle ale jak się okazuje dużo też źle.

 

A tak konkretnie, po założeniu nowego wahacza od modelu 05' okazało się, że kolektor w pewnym miejscu ma o kilka centymetrów za dużo i nie pasuje do takiego set up. Oznacza to tyle, że pełen układ wydechowy do modelu 03’ i 05’ posiada troszeczkę inaczej ułożony rury. W modelu 03' rury widoczne na zdjęciu ułożone sa w pionie a w modelu 05' w poziomie.

 

Wychodząc jednak z założenia że nie ma problemów nie do rozwiązania jestem dobrej myśli.

post-968-1366039032,6665_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zdejm ten komin i spróbuj sprzedać - a w to miejsce coś dedykowanego pod S-kę '05. ZARD ma nadal promocję na pełne zestawy ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krl    0

W zasadzie motocykl jest już ukończony, pozostała do rozwiązania problem wydechu i wahacza.

Widoczny na zdjęciu wahacz z modelu przed liftem zostanie wymieniony na wahacz z modelu 05’ stąd brak łańcucha.

 

 

 

krl_999_SR_2.jpg

picture sharing

 

krl_999_SR.jpg

image ru

 

20121228_1458121.jpg

photo storage

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krl    0
:thumbup:

Pokazesz jutro? ;)

 

 

Będzie trudno, motocykle stoją w Toruniu. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
W zasadzie motocykl jest już ukończony, pozostała do rozwiązania problem wydechu i wahacza.

Widoczny na zdjęciu wahacz z modelu przed liftem zostanie wymieniony na wahacz z modelu 05’ stąd brak łańcucha.

 

 

 

]

No spoko, tylko dwa razy ta sama robota, bo do wymiany wahacza w 999 trzeba całość rozłożyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.