Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
musieli

Multimotard by MOTOMANIAX.pl

Polecane posty

Yyyy.... no dobra mam pytanie: jakie nastawy przód i tył, dla dziada ważącego 92 kilosy czyli mnie? To co znalazłem w książce to tylko ustawienia fabryczne. A ja mam wrażenie, że w winklach dochodzi mi głębiej przód i niezbyt mi się to podoba:-(

 

Bartek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie ma recepty na nastawienie zawieszenia w formie "trzy obroty w prawo, cztery w lewo" Trzeba wszystko pomierzyć i ustawić tak by wynik w postaci SAG-ów był prawidłowy. Dla każdego będa to inne zmiany od ustawienia bazowego.

 

A przód musi "nurkować" Dzięki temu da się sprawniej skręcac motocyklem. Po to producent przewidział stokilkadziesiąt mmm skoku zawieszenia by z niego kozystać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Theo a mam pytanie do mojego monstera, będę wymieniał uszczelniacze lag, czy w przypadku mojej wagi ok. 110 kg jest sens zalać lagi gęstszym olejem np. 15W

sorry za zaśmiecanie tematu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Najwazniejsze sa sprezyny, ich harakterystyka i napiecie wstepne. Tlumienia sa dopiero wtorne do sprezyn. Trzeba by zmierzyc by cos wiecej powiedziec.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po dobrym wrażeniu jakie na nas zrobił produkt SPARK-a zdecydowalismy że multimotard zostanie wyposażony w kolektor tego samego producenta.

Poza eliminacją puchy katalizatora argumentem za takim rozwiązaniem jest pozostawienie dużego prześwitu motocykla. Do tego relatywnie niska masa, oryginalny układ wydechowy jest dramatycznie ciężki.

Wszystko to pięknie odnajduje sie w koncepcji projektu.

post-88-1366038930,9682_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Theodor mam pytanie do Ciebie, czy tak kompleksowy serwis przedniego zawieszenia wykonuje się często czy tylko w waszym przypadku zaszła taka konieczność ? Albo inne względy ? Czy mogę ograniczyć się do wymiany płynów i uszczelniaczy i jak często to robić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To raczej zalezy od tego co wypływa z amorów przy próbie wymiany oleju - jak wypływa coś takiego jak u mnie, powinno się zrobić to co zostało zrobione.

 

Przy ostrej jeździe minimum dla serwisu olejowego zawieszenia motocykla używanego amatorsko to co druga wymianę oleju silnikowego, czyli c.a. 12tkm.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Można oczywiście wymieniać sam olej w zawieszeniu i jak powyżej Musieli napisał na podstawie stanu zużytego oleju podejmowac decyzje o ewentualnym serwisie widelca.

 

Jednak przy wymianie uszczelniaczy, gdy i tak w jakimś stopniu jest konieczny demontaz widelca, nie widze uzasadnienia by nie zrobic tego kompleksowo. Dokonać weryfikacji i pomiarów zużywających sie elementów itp, oraz mycia całosci. Sama wymiana oleju nie gwarantuje czystości, zawsze pozostaje pewna ilość spracowanego oleju, oraz nie ma możliwości wypłukania nieczystości z tłumików amortyzatora jak i kontroli ich stanu.

 

Nawet jeśli uszczelniacze są ok, to minimum co drugi sezony doradzałbym pełny serwis zawieszenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

BTW - wczoraj hyperstrada wylądowała na obu kołach, jaka jest mega różnica w pracy zawieszeń po takim serwisie od tego co było wcześniej (dębowa decha).

 

Ehh... ale bym już polatał tym pojazdem :evil:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Theodor mam pytanie do Ciebie, czy tak kompleksowy serwis przedniego zawieszenia wykonuje się często czy tylko w waszym przypadku zaszła taka konieczność ? Albo inne względy ? Czy mogę ograniczyć się do wymiany płynów i uszczelniaczy i jak często to robić?

Mam pytanie do Motomaniaxpl. jakie posiadacie uprawnienia, szkolenia na dokonywanie serwisów, napraw, udzielania porad w temacie zawieszeń wstosowanych w motocyklach marki Ducati?

Bo rozumiem, ze co do wahaczy i hamulców juz sie nie wypowiadacie oficjalnie po zdarzeniach na torze Slovakiaring z u was serwisowanymi 999?

Pytam bo chciałbym wiedzieć czy mam wybrać Was czy serwis http://www.motowysocki.pl/ lub Łukasza Wieczorka?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak było wspomniane wczesniej, wszelkie pytanie skierowane bezpośrednio do Motomaniax.pl prosze kierować pod adres email firmy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
BTW - wczoraj hyperstrada wylądowała na obu kołach, jaka jest mega różnica w pracy zawieszeń po takim serwisie od tego co było wcześniej (dębowa decha).

 

Ehh... ale bym już polatał tym pojazdem :evil:

 

No to wbijajcie kolce i jazda :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

dobrze skreccie silnik co by sie nierozlecial. :twisted:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bez obaw, jak sie umie eksploatować motocykl to nawet takie użytkowanie jak multimotard ma przed sobą mu nie straszne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Darku podrzuć zdjęcie tego co tam wyszło już w komplecie jak będzie. Ciekawi mnie jak to wyrzeźbiłeś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tylne koło odświeżone: felga umyta do czystego wewnątrz i zewnątrz, czerwone naklejane paski usunięte, ranty troszku przepolerowane, "wycieruchy" Dunlop D211 GP Racer założone...

 

2012-12-18-850.jpg

 

Najśmieszniejsze, że już mi ją "ktoś" chce podkupić - nie oddam, przynajmniej przed pierwszym wypadem na radomring :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
a szprych nie bedzie? ;)

 

Moto low-budżetowe, szprychówki to nie ta bajka cenowa 8-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Długo się nic nie działo, ale się stało - zasadzony w motardziaku antyhop Ducati Performance / Bucci + nierdzewne sprężynki oraz talerzyki EVR :D

Jestem bardzo ciekaw jak się będzie sprawował przy ostrej redukcji w trakcie hamowania z dużej prędkości na torze...

DSC_0974.JPG

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak na koniec dnia, aby lewy dekiel silnika nie czuł się pokrzywdzony i zapomniany, dostał również cukierasa :D

DSC_0975.JPG

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pięknie się to sprzęgiełko prezentuje, teraz tylko jakaś skromna exponująca je osłona...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pięknie się to sprzęgiełko prezentuje, teraz tylko jakaś skromna exponująca je osłona...

 

Chętnie bym zaszalał, ale rozsądek i finanse biorą górę - sprzęgiełko już schowane pod oryginalna pełną osłoną - do zabaw torowych to najbardziej rozsądna opcja :?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pięknie się to sprzęgiełko prezentuje, teraz tylko jakaś skromna exponująca je osłona...

 

Chętnie bym zaszalał, ale rozsądek i finanse biorą górę - sprzęgiełko już schowane pod oryginalna pełną osłoną - do zabaw torowych to najbardziej rozsądna opcja :?

 

Ale jednak na meetingowy lans przydała by się galeria... Bo mam nadzieję, się pojawisz na min w tym roku?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Multina dostała nierdzewny przelotowy kolektor oraz komin GPstyle firmy SPARK. Trzeba tylko dorobić połączenie kolektora z tłumikiem... i będzie czym "pogadać" :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.